Gå til innhold

Redd for livet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Følte blikk som vet hvilke kvalifikasjoner jeg har og som tenker " sitt". Har på følelsen de ikke vil ansette meg på sikt uansett , men de har pp bruk for meg til å fylle noe fravær.. Dps... Jeg griner bare tanken , eupf . Synes de er nådeløse.

Legg merke til hvordan du også her legger følelser inn i andre mennesker, i stedet for å se at dette er _dine_ greier, neppe deres.

Folk flest har mennesker i sin omgangskrets som har gått på en smell, de fleste har respekt for at folk forsøker å komme seg i gang i arbeidslivet igjen, og de fleste vil innse at etter en lang sykemelding så kan det være greit å prøve seg ut litt gradvis og med litt mindre ansvar enn tidligere.

Slik du foreløpig fungerer, så vil det jo være lurt av dem å ikke ansette deg fast. Først må du vise at du er i stand til å fungere i jobb igjen, - dette er jo noe verken du eller de vet på nåværende tidspunkt. Alle vet jo at personlig egnethet er mer vesentlig enn kun faglige kvalifikasjoner i den typen arbeidsmiljø jeg har oppfattet at du skal jobbe i.

For at dette skal fungere på lengre sikt, så er jeg overbevist om at du trenger en terapeut som kan hjelpe deg til å bli tryggere i relasjoner med andre.

• Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

17

• AnonymBruker

5

• laban

3

• stjernestøv

3

Skrevet

Hvorfor skal du pålegge andre tanker og meninger?

Det var ikke det "Frosken" sa.

Anonymous poster hash: 41d83...ad6
Skrevet

Du tror jeg ikke er personlig egnet? Takk

Nå tillegger du meg igjen noe jeg ikke har sagt.

Skrevet (endret)

Tror jeg heller vil arbeidsledig .. Har ikke energi til dette heller, lyst til å gi opp

Du vil heller være arbeidsledig enn å nedverdige deg til å starte litt forsiktig etter et helt år som sykmeldt, fordi det kan tolkes som et fall i status...?  Den holdningen synes jeg er respektløs både mot skattebetalerne og mot alle som ligger lavt på skalaen din.   

Du vil ikke til psykologen fordi hun er ung og uerfaren, ikke til fastlegen fordi han kanskje er dårligere enn deg i norsk - med den innstillingen er det kanskje ikke så rart at du tror kollegene dine "tenker sitt" om at du starter på et nivå som ligger litt under det du er kvalifisert for.  Men jeg tror at svært mange vil synes det er naturlig og fornuftig å starte litt pent etter så langt fravær.  Hvis de nå gidder å synse noe om det i det hele tatt, det er ikke sikkert de bryr seg nevneverdig, bare de får vikaren de trenger. 

Jeg vet ikke om du er frisk nok til å gå ut i denne jobben.  Men som jeg har skrevet før - det er ikke så mange andre muligheter når du ikke vil ha noen diagnose som kan gi deg lengre pause, og ikke vet om du orker eller vil ha utbytte av mer terapi.  Hvis du skal gå på dagpenger, kan du ikke si nei til en jobb bare fordi den er under din verdighet.  Denne høres ut til å være en drøm på mange måter, både når det gjelder fagfelt og belastning.

Jeg synes du skal gjøre som frosken anbefaler.  Alle andre "løsninger" blir antakelig bare mer ydmykende og nederlagspregede i dine øyne. 

Endret av laban
Skrevet

Men hvorfor vil du ikke da forsøke å legge til rette for at du både kan få det litt bedre og at du skal klare å jobbe? Jeg skjønner ikke logikken din i å ikke ville ta et initiativ i forhold til dps nå. De ønsker ikke å straffe deg, men de er kanskje noe usikre på din behandlingsmotivasjon etter at du har laget såpass mye "drama". Det at du selv viser initiativ, vil sannsynligvis bli tolket positivt - og det at du skal i gang med jobb, kan være et argument for dem til å prøve å fremskynde første time hos den nye noe.

dps gjort vondt verre..
Skrevet

Du vil heller være arbeidsledig enn å nedverdige deg til å starte litt forsiktig etter et helt år som sykmeldt, fordi det kan tolkes som et fall i status...? Den holdningen synes jeg er respektløs både mot skattebetalerne og mot alle som ligger lavt på skalaen din.

Du vil ikke til psykologen fordi hun er ung og uerfaren, ikke til fastlegen fordi han kanskje er dårligere enn deg i norsk - med den innstillingen er det kanskje ikke så rart at du tror kollegene dine "tenker sitt" om at du starter på et nivå som ligger litt under det du er kvalifisert for. Men jeg tror at svært mange vil synes det er naturlig og fornuftig å starte litt pent etter så langt fravær. Hvis de nå gidder å synse noe om det i det hele tatt, det er ikke sikkert de bryr seg nevneverdig, bare de får vikaren de trenger.

Jeg vet ikke om du er frisk nok til å gå ut i denne jobben. Men som jeg har skrevet før - det er ikke så mange andre muligheter når du ikke vil ha noen diagnose som kan gi deg lengre pause, og ikke vet om du orker eller vil ha utbytte av mer terapi. Hvis du skal gå på dagpenger, kan du ikke si nei til en jobb bare fordi den er under din verdighet. Denne høres ut til å være en drøm på mange måter, både når det gjelder fagfelt og belastning.

Jeg synes du skal gjøre som frosken anbefaler. Alle andre "løsninger" blir antakelig bare mer ydmykende og nederlagspregede i dine øyne.

Lettere sagt enn gjort . Mistillit der og..
Skrevet

Nå tillegger du meg igjen noe jeg ikke har sagt.

ok- min tolkning!! Av hva du sa... Jeg vet at bygdedyret lever
Skrevet

dps gjort vondt verre..

Så du mener at behandling vil være ugunstig for deg fremover?

Skrevet

ok- min tolkning!! Av hva du sa... Jeg vet at bygdedyret lever

Det er ikke noe rart at du mener at bygdedyret lever, du er jo stapp full av bygdedyrholdninger selv.

Du viser her inne at du ikke sjelden feiltolker eller tillegger folk noe de ikke har gitt uttrykk for. Jeg vil tro at du fort gjør det i lokalmiljøet også, selv om det selvfølgelig alltid vil finnes folk som liker å finne feil ved andre.

Skrevet

Så du mener at behandling vil være ugunstig for deg fremover?

jeg er skeptisk etter det jeg føler jeg har vært igjennom, jeg regner med de / Evt du syns det er meg.
Skrevet

Det er ikke noe rart at du mener at bygdedyret lever, du er jo stapp full av bygdedyrholdninger selv.

Du viser her inne at du ikke sjelden feiltolker eller tillegger folk noe de ikke har gitt uttrykk for. Jeg vil tro at du fort gjør det i lokalmiljøet også, selv om det selvfølgelig alltid vil finnes folk som liker å finne feil ved andre.

det er jeg ikke .Nå er det du som tillegger meg holdninger synes jeg, orker dog ikke kjempe i mot. Bare syns hva du vil.. ( forsøkt å begrunne div skepsis..)
Skrevet

jeg er skeptisk etter det jeg føler jeg har vært igjennom, jeg regner med de / Evt du syns det er meg.

DPS vil uansett primært være opptatt av å hjelpe deg. De vil sannsynligvis bevisst forsøke å hjelpe deg til å ikke gå i lås på nytt, men kanskje kommer de til å ikke ville fortsette diskusjonen om hva som ble eller ikke ble sagt av psykologen med deg.

Sannsynligvis oppfatter de konflikten med psykologen som i det minste delvis et uttrykk for dine problemer, men det gjør ikke noe. Det viktigste er at de vil være innstilt på å hjelpe deg til å få det bedre.

Ditt bidrag kan være at du bestemmer deg for å slutte å kverne på hva som har skjedd før på dps, at du bestemmer deg for å rette blikket fremover og jobbe for å få det bedre.

Skrevet

Kjenner meg på bånn.

Og nettopp derfor bør du be om hjelp fra dps.

Skrevet

De har jo sagt jeg skulle få det.. Ikke lyst til å nedverdige meg til å be om hjelp. Jeg har sagt jeg synes det er grusomt . Ba derfor psykologen slutte å spørre om jeg ville ha ny time.. Men bare sette opp en..

Skrevet

De har jo sagt jeg skulle få det.. Ikke lyst til å nedverdige meg til å be om hjelp. Jeg har sagt jeg synes det er grusomt . Ba derfor psykologen slutte å spørre om jeg ville ha ny time.. Men bare sette opp en..

DPS vet ikke at du skal begynne å jobbe i løpet av et par uker. Hvis de visste det, ville de kanskje prioritere høyere å gi deg ny behandler raskt.

Det skal så lite til før du opplever noe som krenkende. Jeg mener at du må prøve å se på denne lave terskelen for å føle deg krenket som en del av din egen problematikk. Derfor bør du også utfordre deg selv og ikke sitte passiv og vente på at dps tar kontakt. For deg vil det være en stor fordel å ha støtte i forbindelse med jobboppstart, og hvis dps har mulighet til å gi deg det, så vil jeg anta at du også kan få det.

Skrevet

Tror jeg dropper den jobben. Magefølelsen sier det:(

Jeg forstår deg på en måte, men lurer litt på hva som vil skje med deg hvis du bare blir gående hjemme for deg selv.

Skrevet

Tror jeg dropper den jobben. Magefølelsen sier det:(

Her har du fått deg en unik mulighet til å komme deg i jobb igjen, attpåtil i en relevant jobb slik jeg har forstått deg. Hvorfor i alle dager vurderer du å slutte? Nå er du der, det er nå du har mulighet til å prøve å bygge deg opp igjen. Det er nå du må legge en innsats i det og jobbe med å akseptere deg selv. Tror du virkelig at alle på arbeidsplassen vet hvilken utdannelse du har og nedvurderer deg fordi du har en assistentstilling? Nei, de er sikkert glad for å få inn en assistent og er interessert i deg som menneske og ny arbeidskollega.

Anonymous poster hash: b93e8...3f6

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...