tonie Skrevet 12. september 2014 Skrevet 12. september 2014 Må bare presisere at jeg sjelden har bruk for resepter, det er mer sykdomsangst, symptomer på ditt og datt jeg har plaget han med, og han ble nok "drittlei" av meg. Så jeg snakker aldri med han om noe. Han er sikkert ikke drittlei av deg. Han prøver kanskje å verne om det dere har? Jeg skjønner godt om leger og andre blir lei av jobbrelatert mas på fritida. Det vil vel de fleste bli. Antar at leger, IT-folk og bilmekanikere får kjørt seg. Jeg jobber med helt andre ting, men jeg får veldig mange henvendelser fra venner og kjente som vil ha min mening om ting som angår mitt fag. Hvis jeg samlet dem og holdt helgekurs til samme pris som andre må betale kunne jeg sikkert tatt et par ekstra ferier hvert år. 0 Siter
Gjest Skrevet 12. september 2014 Skrevet 12. september 2014 Han er sikkert ikke drittlei av deg. Han prøver kanskje å verne om det dere har? Jeg skjønner godt om leger og andre blir lei av jobbrelatert mas på fritida. Det vil vel de fleste bli. Antar at leger, IT-folk og bilmekanikere får kjørt seg. Jeg jobber med helt andre ting, men jeg får veldig mange henvendelser fra venner og kjente som vil ha min mening om ting som angår mitt fag. Hvis jeg samlet dem og holdt helgekurs til samme pris som andre må betale kunne jeg sikkert tatt et par ekstra ferier hvert år. Tenkte på akkurat det samme som deg 0 Siter
DoleMari Skrevet 12. september 2014 Skrevet 12. september 2014 Han er sikkert ikke drittlei av deg. Han prøver kanskje å verne om det dere har? Jeg skjønner godt om leger og andre blir lei av jobbrelatert mas på fritida. Det vil vel de fleste bli. Antar at leger, IT-folk og bilmekanikere får kjørt seg. Jeg jobber med helt andre ting, men jeg får veldig mange henvendelser fra venner og kjente som vil ha min mening om ting som angår mitt fag. Hvis jeg samlet dem og holdt helgekurs til samme pris som andre må betale kunne jeg sikkert tatt et par ekstra ferier hvert år. Ja, jeg skjønner det egentlig når du skriver det på den måten. Det kan lett bli mas og slitsomt. Jeg har liksom ingen andre som er nære i familie og han er endel eldre enn meg og på en måte vært litt "foreldrefigur", så han har betydd og betyr mye for meg. 0 Siter
DoleMari Skrevet 12. september 2014 Skrevet 12. september 2014 Tenkte på akkurat det samme som deg Jeg ser det nå. Skjønner at det kan bli litt mye å få mange spørsmål/bekymringer hele tiden. Har sikkert nok pasientene sine! puh:) 0 Siter
frosken Skrevet 13. september 2014 Skrevet 13. september 2014 Det ville vært snakk om å bytte terapeut jaAnonymous poster hash: d9fb6...984 Hvis din terapeut har drøftet dette med deg, så finner jeg det påfallende om han ikke på forhånd har snakket med en erfaren kollega eller leder og funnet ut av gjeldende retningslinjer. Altfor ofte ender slike relasjoner med at den forhenværende pasient i ettertid føler seg misbrukt. Selvfølgelig ikke alltid, men litt for ofte. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. september 2014 Skrevet 14. september 2014 Hvis man rent hypotetisk har gått i langtidsbehandlig hos psykolog og både pasienten og psykologen har fått en veldig god relasjon. Så god at de ønsker å avslutte terapien for å kunne være venner. Merk at det KUN er snakk om vennskap og IKKE noe fysisk eller seksuelt. Hvordan må man gå frem for at det ikke skal ødelegge for psykologens autorisasjon? Anonymous poster hash: d9fb6...984 Hvilket vennskap er det som oppstår i terapi som er så viktig at det må videreføres utenfor terapirommet. Det er høyst betenkelig og uproffesjonelt av en terapeut å videreføre relasjonen på denne måten. En terapeut bør være bevisst sin rolle. Anonymous poster hash: 954bc...094 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. september 2014 Skrevet 14. september 2014 Han skal snakke med en erfaren kollega før noe skjer. Dette forslaget kom fra pasienten så det er ikke misbruk på noe vis. Anonymous poster hash: d9fb6...984 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. september 2014 Skrevet 14. september 2014 Han skal snakke med en erfaren kollega før noe skjer. Dette forslaget kom fra pasienten så det er ikke misbruk på noe vis. Anonymous poster hash: d9fb6...984 Da skal behandler svare nei til forslaget. Anonymous poster hash: 954bc...094 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.