Gå til innhold

prosedyrer ved selvmord

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er bare noe jeg lurer på. Har ingen planer om selvmord selv!

Men jeg kjenner noen som har tatt selvmord, og lurer på om vedkommende ble godt i varetatt.

Ble funnet at psykiatrien i kommunen, men vet forsåvidt ikke stort mer enn d? Hvor blir de fraktet? Blir de obdusert?  Vil ikke bry familien hennes om slike spm.

Men det er ting jeg tenker veldig mye på, det er så mye at det faktisk forstyrrer livet mitt.. Hun hadde d ikke bra i livet, og håper derfor at hun fikk en verdig og "fin" avslutning før hun ble dekt av jord..

Anonymous poster hash: efcf0...52f
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Prosedyrer som ved alle andre dødsfall.

Som plutselig eller uventet dødsfall er det en forhøyet sannsynlighet for obduksjon.

Skrevet

Kan jeg tolke dette slik at et uventet selvmord blir obdusert, mens et selvmord hos noen med kronisk selvmordstanker ikke blir det? Eller at hvis det er intox  = obduksjon. Drukning, Ikke?

Skrevet

Kan jeg tolke dette slik at et uventet selvmord blir obdusert, mens et selvmord hos noen med kronisk selvmordstanker ikke blir det? Eller at hvis det er intox  = obduksjon. Drukning, Ikke?

NHD sier det er forhøyet sannsynlighet for obduksjon, ikke at det nødvendigvis blir obdusert. Det er begrenset kapasitet på obduksjon.

Skrevet

Det er politiet som rekvirerer obduksjon ved uventet dødsfall.

Anonymous poster hash: c85a2...fdd

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...