Gå til innhold

Veldig usikker - er det bare normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere. Håper noen kan gi meg noen synspunkter..

Jeg har lenge slitt med sterke humørsvingninger, fra å være ganske nøytral til å føle total fortvilelse på kun noen få sekunder. Dette går desverre ut over samboeren min, uroen min brer seg i kroppen og jeg klarer ikke å styre humøret og hva jeg selv sier lengre. Jeg er veldig redd for å bli forlatt, at samboeren min ikke vil ha meg lengre, og det fører til at jeg blir nesten hysterisk etter at jeg har hatt en "episode" hvor jeg har startet en krangel f.eks.

Jeg har fått problemer med at jeg ikke klarer å slappe av lengre, har mye uro i kroppen og er på en måte redd for at humøret skal svinge igjen. Jeg føler meg lite verdt, og er mye sliten og veldig matt. Har vært sykemeldt pga depresjon før for flere år siden, men føler ikke at det er så ille nå på en måte. Den gangen hadde jeg veldig mørke tanker og hadde ingen glede av noe.

Jeg studerer og prøver å komme meg på skolen, men det har blitt vanskeligere de siste ukene og jeg har lett for å holde meg hjemme.. Jeg føler meg stressa, glemmer ting (som hvordan jeg staver ord, problemer med å formulere meg osv.). Har opplevd det som litt ubehagelig å dra på kino for eksempel. Der det er mange mennesker, da klarer jeg ikke alltid å roe ned uroen men holder på å begynne å gråte og tenke at jeg vil ut.. Enkelte hendelser gir et slags støt i kroppen, jeg blir nummen og puster raskt..

Saken er den at jeg har bestilt time hos fastlegen min, men svinger veldig mellom å tenke at det er en positiv ting, at det er lurt og at det kanskje kan være at det faktisk er noe jeg kan få hjelp med, til å tenke at jeg er totalt dum og at jeg ikke kan dra til legen med bagateller. Dette ble mye sutring, men håper noen kanskje kan gi meg noen tanker om hva man kan gjøre - og om dette egentlig er helt normalt i perioder? :-)

Skrevet