AnonymBruker Skrevet 14. september 2014 Skrevet 14. september 2014 Slutta i terapi etter 12 år hos samme behandler. Har bipolar lidelse og post traumatisk stress lidelse. Det jeg synes er utrolig er at jeg er friskere enn noengang! Færre destruktive tanker og handlinger. Og mindre katastrofetanker. Godt å legge gamle opplevelser og traumer på hylla for godt! Jeg er faktisk friskere uten terapi, skulle bare ønska jeg slutta før.. Anonymous poster hash: 1428d...d9f Anonymous poster hash: 1428d...d9f 0 Siter
slabbedask Skrevet 14. september 2014 Skrevet 14. september 2014 (endret) Slutta i terapi etter 12 år hos samme behandler. Har bipolar lidelse og post traumatisk stress lidelse. Det jeg synes er utrolig er at jeg er friskere enn noengang! Færre destruktive tanker og handlinger. Og mindre katastrofetanker. Godt å legge gamle opplevelser og traumer på hylla for godt! Jeg er faktisk friskere uten terapi, skulle bare ønska jeg slutta før.. Anonymous poster hash: 1428d...d9f Anonymous poster hash: 1428d...d9f Terapi er oppskrytt. Endret 14. september 2014 av slabbedask 0 Siter
mussa Skrevet 14. september 2014 Skrevet 14. september 2014 Slutta i terapi etter 12 år hos samme behandler. Har bipolar lidelse og post traumatisk stress lidelse. Det jeg synes er utrolig er at jeg er friskere enn noengang! Færre destruktive tanker og handlinger. Og mindre katastrofetanker. Godt å legge gamle opplevelser og traumer på hylla for godt! Jeg er faktisk friskere uten terapi, skulle bare ønska jeg slutta før.. Anonymous poster hash: 1428d...d9f Anonymous poster hash: 1428d...d9f NHD kommer vel uansett til å svare at 12 år er alt for lenge å gå i terapi i utgangspunktet. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 14. september 2014 Skrevet 14. september 2014 Slutta i terapi etter 12 år hos samme behandler. Har bipolar lidelse og post traumatisk stress lidelse. Det jeg synes er utrolig er at jeg er friskere enn noengang! Færre destruktive tanker og handlinger. Og mindre katastrofetanker. Godt å legge gamle opplevelser og traumer på hylla for godt! Jeg er faktisk friskere uten terapi, skulle bare ønska jeg slutta før..Anonymous poster hash: 1428d...d9f Anonymous poster hash: 1428d...d9f Hei! Terapi handler om å få brikker på plass, = bli trygg på at den man er, er ok, det handler ikke om ett svar, noe mer korrekt enn det andre. For noen tar det 6 mnd, for andre 12 år, liten forskjell. Man skjønner kanskje ikke da hva som var problemet, fordi man er kvitt det. 0 Siter
Gjest Skrevet 14. september 2014 Skrevet 14. september 2014 Slutta i terapi etter 12 år hos samme behandler. Har bipolar lidelse og post traumatisk stress lidelse. Det jeg synes er utrolig er at jeg er friskere enn noengang! Færre destruktive tanker og handlinger. Og mindre katastrofetanker. Godt å legge gamle opplevelser og traumer på hylla for godt! Jeg er faktisk friskere uten terapi, skulle bare ønska jeg slutta før..Anonymous poster hash: 1428d...d9f Anonymous poster hash: 1428d...d9f Tenkte på det NHD skrev i et tidligere innlegg at lange innleggelser fremmer regresjon. Kanskje noe lignende kan skje ved enkelte terapiformer over lang tid. Terapi skal jo ha det målet at en skal klare å mestre livet best mulig og mest mulig på egen hånd. Det fungerer nok ikke slik at dess lengre terapi, jo bedre er det. Ønsker deg lykke til. Se fremover og gled deg over hver dag du får være frisk. 0 Siter
frosken Skrevet 14. september 2014 Skrevet 14. september 2014 Slutta i terapi etter 12 år hos samme behandler. Har bipolar lidelse og post traumatisk stress lidelse. Det jeg synes er utrolig er at jeg er friskere enn noengang! Færre destruktive tanker og handlinger. Og mindre katastrofetanker. Godt å legge gamle opplevelser og traumer på hylla for godt! Jeg er faktisk friskere uten terapi, skulle bare ønska jeg slutta før.. Anonymous poster hash: 1428d...d9f Anonymous poster hash: 1428d...d9f Mange mener at tiden etter en terapi er en viktig del av den vekstprosess som en terapi kan innebære. Det å erkjenne hvilke endringer som har skjedd, at man klarer seg godt på egenhånd, at alt er ikke nøyaktig som før osv. er svært vesentlig. Jeg tipper at din psykiater forventet at du skulle klare deg greit og at det var grunnen til at han ikke viderehenviste deg til en ny psykiater da han sluttet. Husker du var fortvilet over avslutningen, men slik det ser ut nå var det nok en god avgjørelse. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 14. september 2014 Skrevet 14. september 2014 Det synes jeg er flott. Det er viktig å få snakket med en klok person om svært vanskelige hendelser. Deretter er det viktig å legge det bak seg og rette blikket fremover.Lykke til videre :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.