Gå til innhold

Jeg sover og sover og sover

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søvnen er helt ut av styr. I går kveld sovnet jeg normalt etter å ha drukket en del alkohol. Klokka fire var jeg lysvåken og forsto at jeg ikke ville sove mer. Da tok jeg to atarax og en stilnocht og sov i tyve timer. Dvs. jeg sto opp kl. åtte om kvelden. Jeg gløttet på øynene innimellom, men fortsatte å sove. Jeg drømte deilig og ville ikke våkne inn i virkeligheten.

Det er vanlig at jeg ønsker ikke å våkne selv om jeg har bestemt meg for det kvelden før. Jeg har ingen grunner til å stå opp og vil bare sove i fred. Innimellom har jeg jobbavtaler og da står jeg opp, men jeg har ikke mye jobb og en del av den gjør jeg hjemme. Jeg bor alene og ingen blander seg. Anonymous poster hash: e6286...9cf

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

13

• gråstein

8

• missmas

6

• Nils Håvard Dahl, psykiater

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg er definitivt enig i at det er digg å sove lenge, og ofte bedre å sove enn å være våken, i korttidsperspektiv da selvsagt :=) Etter for lang tid i senga råtner du bort, bokstavelig talt

Skrevet

Deilig å sove. Skulle gjerne ha sovet 24/7.

Anonymous poster hash: fa886...436

Skrevet

Nils Håvard Dahl, psykiater, on 14 Sept 2014 - 21:36, said:

Javel..

Jeg skrev ikke innlegget som tull. Det er dødsens alvor at søvnen er helt ut av styr og at jeg enten sover altfor mye eller altfor lite.

Jeg har mye angst og har angst for å få angst. Det å ligge våken om natta med angst er grusomt. Anonymous poster hash: e6286...9cf

Skrevet

Jeg skrev ikke innlegget som tull. Det er dødsens alvor at søvnen er helt ut av styr og at jeg enten sover altfor mye eller altfor lite.

Jeg har mye angst og har angst for å få angst. Det å ligge våken om natta med angst er grusomt. Anonymous poster hash: e6286...9cf

Han liker ikke vriene pasienter.

Bruker du medisiner?

Anonymous poster hash: fa886...436

Skrevet

missmas, on 15 Sept 2014 - 12:44, said:

Jeg sov veldig mye da jeg brukte Lamictal

Jeg bruker ikke noe fast til å sove, og atarax brukte jeg for mange måneder siden pga. angst og da ikke til å sove. Kan ikke huske at jeg ble så søvnig av dem før. De slo først og fremst på angsten.

Alle piller gjør meg sløve og det er så mye motsetninger i å gi piller og så si at man må være aktiv. Anonymous poster hash: e6286...9cf

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du skrev ingenting om angst. Du skrev ingenting om at du ønsket endring. Det var ingen spørsmål i innlegget. Derfor mitt korte svar.
Skrevet

Nils Håvard Dahl, psykiater, on 15 Sept 2014 - 13:17, said:

Du skrev ingenting om angst. Du skrev ingenting om at du ønsket endring. Det var ingen spørsmål i innlegget. Derfor mitt korte svar.

Greit. Jeg er ikke helt enig i at jeg ikke skrev noen ting om jeg ønsket endring. Når jeg skriver at søvnmønstret er helt på styr er det liten grunn til å tro at jeg er fornøyd med det. Utenom det skrev jeg ikke spørsmål, og ingen sykdomsdefinisjoner. Jeg skrev heller ikke hvor gammel jeg er, eller hvilket skonummer jeg bruker. Ikke har jeg tenkt å skrive det heller. Anonymous poster hash: e6286...9cf
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Som man roper i skogen får man svar.

Skrevet

Ærlig talt TS.

Du skriver jo at det ikke er noe problem at du sover lenge, for du ønsker ikke å stå opp og det er heller ingen som stiller krav til deg.

Jeg var fristet til å skrive "OK" som svar til deg.

Men du burde kanskje unngå større mengder alkohol hvis du har søvnvansker. Bedre da å bli enig med legen om et ikke-vanedannende preparat som du kan bruke til en fast tid hver dag.

Skrevet

Nils Håvard Dahl, psykiater, on 15 Sept 2014 - 13:59, said:

Som man roper i skogen får man svar.

OK bare vær spydig det passer deg bra. Og nå kommer flere tassende etter deg. Anonymous poster hash: e6286...9cf
Skrevet

OK bare vær spydig det passer deg bra. Og nå kommer flere tassende etter deg. Anonymous poster hash: e6286...9cf

Nils "Hundehviskeren" Dahl ^_^

Anonymous poster hash: d4405...965

Skrevet

Søvnen er helt ut av styr. I går kveld sovnet jeg normalt etter å ha drukket en del alkohol. Klokka fire var jeg lysvåken og forsto at jeg ikke ville sove mer. Da tok jeg to atarax og en stilnocht og sov i tyve timer. Dvs. jeg sto opp kl. åtte om kvelden. Jeg gløttet på øynene innimellom, men fortsatte å sove. Jeg drømte deilig og ville ikke våkne inn i virkeligheten.

Det er vanlig at jeg ønsker ikke å våkne selv om jeg har bestemt meg for det kvelden før. Jeg har ingen grunner til å stå opp og vil bare sove i fred. Innimellom har jeg jobbavtaler og da står jeg opp, men jeg har ikke mye jobb og en del av den gjør jeg hjemme. Jeg bor alene og ingen blander seg. Anonymous poster hash: e6286...9cf

Det er vanskelig å slutte med slik "depressiv soving", tror ikke det finnes noen annen metode enn å ta tak i situasjonen og forsøke å strukturere seg selv. Dette er selvfølgelig vanskelig når du lever alene og bare har mer sporadiske jobboppdrag.

Går du i samtalebehandling? Hvis ikke, så kan det hende at du vil ha nytte av å ha en fast samtalepartner.

Når det gjelder søvnen, så er det sannsynligvis lurt å følge vanlige regler for god søvnhygiene. Det anses blant annet viktig å få minst en times dagslys hver dag, helst gjennom turgåing tidlig på dagen.

Skrevet

frosken, on 15 Sept 2014 - 15:09, said:

Det er vanskelig å slutte med slik "depressiv soving", tror ikke det finnes noen annen metode enn å ta tak i situasjonen og forsøke å strukturere seg selv. Dette er selvfølgelig vanskelig når du lever alene og bare har mer sporadiske jobboppdrag.

Går du i samtalebehandling? Hvis ikke, så kan det hende at du vil ha nytte av å ha en fast samtalepartner.

Når det gjelder søvnen, så er det sannsynligvis lurt å følge vanlige regler for god søvnhygiene. Det anses blant annet viktig å få minst en times dagslys hver dag, helst gjennom turgåing tidlig på dagen.

Tusen takk for svar. Jeg går til samtalebehandling regelmessig. Jeg vet alt om de vanlige reglene for søvnhygiene, men det er ikke enkelt å følge dem slik som jeg skrev i hovedinnlegget at jeg har ikke lyst å stå opp selv om jeg bestemmer meg for det dagen før. Anonymous poster hash: e6286...9cf
Skrevet

Det er vanlig at jeg ønsker ikke å våkne selv om jeg har bestemt meg for det kvelden før. Jeg har ingen grunner til å stå opp og vil bare sove i fred.

Sånn har jeg det også. Aner ikke hva jeg skal gjøre for å komme ut av uføret.
Skrevet

Det er viktig å sette seg overkommelige mål også når det gjelder dette med søvnhygiene. I stedet for å prøve det optimale, kan man kanskje først finne en målsetting som er gjennomførbar. F.eks. å stå opp klokken ti hver formiddag, og så komme seg ut på en tur innen klokken tolv. Etter at en slik rutine er etablert, så kan man gradvis forskyve tidspunktet for å stå opp til noe tidligere på dagen - dersom det er ønskelig å ha en rytme mer lik samfunnet for øvrig.

Skrevet

Det er viktig å sette seg overkommelige mål også når det gjelder dette med søvnhygiene. I stedet for å prøve det optimale, kan man kanskje først finne en målsetting som er gjennomførbar. F.eks. å stå opp klokken ti hver formiddag, og så komme seg ut på en tur innen klokken tolv. Etter at en slik rutine er etablert, så kan man gradvis forskyve tidspunktet for å stå opp til noe tidligere på dagen - dersom det er ønskelig å ha en rytme mer lik samfunnet for øvrig.

Nå som jeg har fått (tildelt) en meningsløs mogo-jobb blir det nok orden i rutinene tror jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...