Gå til innhold

Noe psykisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er hele tiden veldig anspent i kjevemusklene / smilemusklene. Føles som grimaser, men er nok stort sett ikke det. Bare et kunstig smil.

Men noen ganger, som nå, så er det som kroppen slår seg av. Kryper liksom sammen, helt i ro. Til vanlig er jeg rastløs og det sitrer og "trommer" mye. Men når jeg kryper sammen går det liksom opp for meg den anspente kjeven. Og så blir det ømt og der føles dom noe retter seg på plass.

Er dette noe som kan ha en sammenheng med de psykiske plagene jeg har? Eller det noe annet? Eller helt normalt?

Syns bare det er så sprø følelse...

Også lurer jeg egentlig litt på om jeg forstår dette korrekt også. Kanskje jeg innbiller meg ting?

Best å ligge i et mørk stille rom når jeg blir sånn.

Er det bare slitenhet???

Syns det er så rart det med smilemusklene... føles som jeg swicher personlighet på et vis.

På forhånd takk.

Skrevet

Jeg er helt random... skifter identitet...

Skrevet

Kanskje angst? Hjelper det med trippel dose benzo?

Anonymous poster hash: d19fc...d62

Skrevet

Kanskje angst? Hjelper det med trippel dose benzo?

Jeg tror ikke det er angst, men jeg skjønner ikke hva det er. Nå er jeg sånn i ansiktsmusklene igjen. Har anspent de gjennom hele dagen, og nå er det ømt og merkelig.

Det er ikke noe farlig dette, tror jeg, det gjør nok ingenting, tror jeg. Men er det bare at jeg har anspent meg for mye, da?

I såfall; hvorfor anspenner jeg meg så mye?

Jeg vet jo ikke hvordan det er naturlig å styre ansiktet når jeg prater med andre. Er noe rart altså...

Skrevet

Høres ut som en form for anspenthet. Bedriver du noen form for aktivitet/mosjon? Om ikke, begynn med det. Psykomotorisk behandling kan være verdt et forsøk, evnt selv lære deg ulike avslappingsteknikker.

Jeg vet ikke hva slags sykdom du har og om du bruker medisiner. Om du gjør det, kan det være bivirkninger av medisin som gir dette?

Anonymous poster hash: c223e...62e
Skrevet

Ja mosjon/trening. Men det er egentlig bare i kjeven jeg er sånn, er "fri" i resten av kroppen...

Ja det var bivirkninger jeg lurte litt på. Bruker antipsyk og stemnstab.

Høres lurt ut med avspenningsteknikker, men så kommer det med hvordan jeg forholder meg til andre inn, for hvis jeg skal slappe av blir jeg jo helt død i ansiktet?

Skrevet

Eller dvs; er det naturlig å tenke noe over hvordan ansiktet er når man er rundt folk?

Skrevet

Det har egentlig kommet sterkere med at jeg reduserte morgendosen med antipsyk med 50% (den skal tas morgen og kveld)...

Også er det på kvelden jeg blir sånn øm og rar...

Hva betyr dette?

Skrevet

Jeg føler at jeg er litt rar. De siste timene har jeg følt meg trist og ensom. Men så ser jeg på Discovery da, om en som putter masse frukt og grønt i en vaskemaskin. Og den humper bortover da, så kommer det smoothie ut... fikk helt latterkrampe jeg. Kult når han kastet inn en murstein også.

Også var den en mann som fant ut at han skulle gå i skogen og løpe inn i råtne trær, slik at de datt ned. For det var vedlikehold av skogen. Og så ble det filmet at han gjorde det, da. Men må passe seg, sier han, for trærne kan falle over en.

Skrevet
Også er det på kvelden jeg blir sånn øm og rar...

Altså ikke når jeg tar kveldsdosen, for den tar jeg 10, begynner før.

Skrevet (endret)

Teori: lav dose antipsyk gjør meg anspent i ansiktet. Medisinenen har kort halveringstid. Serumverdi er nok mye lavere klokken 21 enn 23... når jeg tar medisinen 22...

Tyder dette på noe?

Ja, for tar bare 50% dose på morgenen.

Endret av Health Freak
Skrevet

Teori: lav dose antipsyk gjør meg anspent i ansiktet. Medisinenen har kort halveringstid. Serumverdi er nok mye lavere klokken 21 enn 23... når jeg tar medisinen 22...

Tyder dette på noe?

At du grubler for mye?

Skrevet

At du grubler for mye?

Ja, høyst sannsynlig.

Skrevet

Har mest lyst til å bare mure meg inne når folk er som de er. Gamlinger som roper "der ser du hva penga våre gikk til!"

Det er vel stort sett det jeg gjør, og. Mure meg inne. Men jeg drømmer egentlig om et vanlig sosialt liv.

Jeg hater folk.

Skrevet

Prøver å si til meg selv at jeg har det bra, men det er feil; ganske rimelig at jeg ikke har det når alle syns jeg er dritt. Eller ikke terapeuten da.

Skrevet

Prøver å si til meg selv at jeg har det bra, men det er feil; ganske rimelig at jeg ikke har det når alle syns jeg er dritt. Eller ikke terapeuten da.

Det er bare noe du tror at alle synes du er dritt

Skrevet

Nei... ikke for å være vrang. Ingen liker meg.

Skrevet

Har mest lyst til å bare mure meg inne når folk er som de er. Gamlinger som roper "der ser du hva penga våre gikk til!"

.

Høres usannsynlig ut.

Kan du ta opp disse ropene på telefonen din og legge ut opptakene?

Skrevet

Tror ikke det er gjennomførbart i praksis. :) De sier det jo på avstand.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...