Gå til innhold

Hvordan takler dere (psykisk) fysiske smerter?


Gjest

Anbefalte innlegg

Kan du google det for meg? Jeg vet ikke hvor jeg skal lete. Du vet hvor jeg bor, og så kan du sende meg en mail om det om du vil. Jeg er veldig i teressert i dette. Kjenner det ga meg litt håp og optimisme. Har vært så neskjørt og mistet masse håp og optimisme nå.. Så takk, håper det finnes her også.

Finner ingen slike kurs her jeg bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • frosken

    14

  • Nicklusheletida

    6

  • AnonymBruker

    4

Finner ingen slike kurs her jeg bor.

Prøv å spørre legen din om han vet om slike kurs i nærheten. Kursene kan ha noe ulikt navn, - også kurs i såkalt livsstyrketrening kan være svært egnet.

 

Du kan også sjekke om ditt nærmeste sykehus tilbyr denne typen kurs enten gjennom lærings- og mestringssenteret eller via dps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å spørre legen din om han vet om slike kurs i nærheten. Kursene kan ha noe ulikt navn, - også kurs i såkalt livsstyrketrening kan være svært egnet.

 

Du kan også sjekke om ditt nærmeste sykehus tilbyr denne typen kurs enten gjennom lærings- og mestringssenteret eller via dps.

Skal prøve å finne det ut.

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svarene.

Nei, det er ingenting å gjøre med det, så jeg er nødt til å lære meg å leve med det.

 

Er det en veldig alvorlig sykdom?

Anonymous poster hash: 30913...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gir "bare" betydelig nedsatt livskvalitet - særlig i form av tretthet og slitenhet.

 

Kan de være en løsning å jobbe i redusert stilling?

Anonymous poster hash: 30913...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det gir "bare" betydelig nedsatt livskvalitet - særlig i form av tretthet og slitenhet.

Har ikke du "vanlige" skulder- og nakkeproblemer? Eller husker jeg feil?

Anonymous poster hash: 3ff5e...fc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke du "vanlige" skulder- og nakkeproblemer? Eller husker jeg feil? Anonymous poster hash: 3ff5e...fc2

Joda. Har aldri påstått eller sagt noe annet. Jeg har i tillegg plager med hendene som gir smerter om natta (og forstyrret søvn). Men det får jeg operasjon for, så der er jeg optimistisk.

Men det er ille nok når det gir så store plager. Sier heller ikke at jeg har det verre enn andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil det hjelp å omskolere seg og bytte jobb?

Så fremt man ikke har en jobb med ekstremt ensidig belastning, feks frisør, så tror jeg det er sjelden at omskolering hjelper i særlig grad.

Mot plager fra muskel- og skjelett så er systematisk trening under god veiledning det viktigste tiltaket. I tillegg er det viktig å lære seg stressmestring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fremt man ikke har en jobb med ekstremt ensidig belastning, feks frisør, så tror jeg det er sjelden at omskolering hjelper i særlig grad.

Mot plager fra muskel- og skjelett så er systematisk trening under god veiledning det viktigste tiltaket. I tillegg er det viktig å lære seg stressmestring.

Et slikt yrke har jeg ikke. Det er masse forskjellige oppgaver i jobben min, får vel brukt hele kroppen inkl psyken, og jeg trives kjempegodt. Du ga meg litt optimisme og håp, frosken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et slikt yrke har jeg ikke. Det er masse forskjellige oppgaver i jobben min, får vel brukt hele kroppen inkl psyken, og jeg trives kjempegodt. Du ga meg litt optimisme og håp, frosken :)

Jeg synes ikke du skal vurdere å skifte jobb når du liker jobben din såpass godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke du skal vurdere å skifte jobb når du liker jobben din såpass godt.

Jeg har nok vært inne på tanken, men jeg håper det ikke blir aktuelt - jeg fikk som sagt litt håp av deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke du skal vurdere å skifte jobb når du liker jobben din såpass godt.

Jeg har forresten fått by fastlege, som kommer fra et legesenter med idrettsleger.

Jeg håper (og tror) den nye legen kan endel om dette med den bakgrunnen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten fått by fastlege, som kommer fra et legesenter med idrettsleger.

Jeg håper (og tror) den nye legen kan endel om dette med den bakgrunnen..

Høyst sannsynlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde skrevet opp feil dato, var i går jeg hadde time, kom til turnuslege som ikke kunne hjelpe meg og nå må jeg vente 4 nye uker.

Kroppen orker ikke mer, så jeg må bare si fra meg vakter og få økonomien ødelagt nok en gang

Er skikkelig fortvilet nå, føler ikke at jeg blir tatt på alvor av noen "hjelpere" overhode.

Er den type plager jeg har noe man virkelig ikke kan få hjelp med?

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde skrevet opp feil dato, var i går jeg hadde time, kom til turnuslege som ikke kunne hjelpe meg og nå må jeg vente 4 nye uker.

Kroppen orker ikke mer, så jeg må bare si fra meg vakter og få økonomien ødelagt nok en gang

Er skikkelig fortvilet nå, føler ikke at jeg blir tatt på alvor av noen "hjelpere" overhode.

Er den type plager jeg har noe man virkelig ikke kan få hjelp med?

:(

Gradert sykmelding en periode?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...