Gjest Skrevet 15. september 2014 Skrevet 15. september 2014 Har prøvd å søke på eldre innlegg, men fant ikke ut når det er greit å ta neste etappe. Gikk ned fra 20 mg til 10 mg for et par uker siden. Uroen har avtatt. Så nå ønsker jeg å seponere helt. Er det greit å seponere helt nå, eller må jeg ta annenhver dag en stund først? 0 Siter
ISW Skrevet 15. september 2014 Skrevet 15. september 2014 Fluoksetin har lang halveringstid (inntil flere uker for metabolitten) så det er noen som sier at man ikke trenger trappe ned, i alle fall ikke like langsomt som andre SSRI. Men vær forsiktig! Ofte er det bedre med litt medisin enn ingen medisin, så det er ikke gitt at du blir bedre ved å slutte helt! 0 Siter
Gjest Skrevet 15. september 2014 Skrevet 15. september 2014 Fluoksetin har lang halveringstid (inntil flere uker for metabolitten) så det er noen som sier at man ikke trenger trappe ned, i alle fall ikke like langsomt som andre SSRI. Men vær forsiktig! Ofte er det bedre med litt medisin enn ingen medisin, så det er ikke gitt at du blir bedre ved å slutte helt! Ok. Da seponerer jeg helt nå. Jeg bruker jo andre medisiner, så jeg står ikke uten noe. 0 Siter
ISW Skrevet 15. september 2014 Skrevet 15. september 2014 Ok. Da seponerer jeg helt nå. Jeg bruker jo andre medisiner, så jeg står ikke uten noe. Hmm.. Ikke gjør dette basert på mitt svar. Det var kun informasjon. 0 Siter
Gjest Skrevet 15. september 2014 Skrevet 15. september 2014 Hmm.. Ikke gjør dette basert på mitt svar. Det var kun informasjon. Du har vel egentlig bekreftet det jeg trodde. Spurte her bare for å være sikker på at det er rett måte å gjøre det på. 0 Siter
YoplaitDouble Skrevet 17. september 2014 Skrevet 17. september 2014 Du har vel egentlig bekreftet det jeg trodde. Spurte her bare for å være sikker på at det er rett måte å gjøre det på. Det er svært individuelt hvordan folk reagerer på nedtrapping. Selv tok jeg efexor fra 450mg til 0mg på 10 dager, mot alle anbefalinger. Fikk mye fysiske bivirkninger i form av lyder i øret, svimmelhet, hodepine, etc. Men nå ville jeg av fortest mulig fordi jeg ikke fikk noen effekt og heller prøve noe annet. Om du har hatt effekt av medisinen er det hvertfall IKKE å anbefale å gjøre det så fort(!). 0 Siter
Gjest Skrevet 17. september 2014 Skrevet 17. september 2014 (endret) Det er svært individuelt hvordan folk reagerer på nedtrapping. Selv tok jeg efexor fra 450mg til 0mg på 10 dager, mot alle anbefalinger. Fikk mye fysiske bivirkninger i form av lyder i øret, svimmelhet, hodepine, etc. Men nå ville jeg av fortest mulig fordi jeg ikke fikk noen effekt og heller prøve noe annet. Om du har hatt effekt av medisinen er det hvertfall IKKE å anbefale å gjøre det så fort(!). Jeg gikk fra 20 mg til 10 mg. Etter et par uker lurte jeg på å seponere helt, men har lagt oppi 10 mg i dosetten annenhver dag denne uken. Jeg vet ikke hva som har hatt effekt, men av det jeg bruker er det fluoksetin jeg merket minst endring av. Er mer usikker på hva jeg skal gjøre med wellbutrin, for når jeg startet med den merket jeg mye effekt. Endret 17. september 2014 av eller 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.