Gå til innhold

Jeg føler meg hverken som mann eller kvinne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjenner på et indre trykk og en følelsesmessig forvirring. Jeg er forvirret fordi jeg mangler en sikker kjønnsidentitet. Jeg føler meg ikke som hverken kvinne eller mann. Hva er jeg da? Jeg hater kroppen min. Jeg føler at jeg lever et dobbeltliv. Det er som om jeg ikke burde vært født. Jeg kjenner en betydelig selvforakt. Jeg er usikker på mye og jeg mangler et mål for øye. Har ikke noe håp i grunnen. Jeg bare vet at jeg mangler en opplevelse av å være et helt menneske med en kjønnstilhørighet. Lenge har jeg forsøkt å legge lokk på alle disse følelsene, men i forbindelse med serien Født i feil kropp på TV2 så koker det av følelser og fortvilelse inni meg. Til forskjell fra kasusene i serien så ønsker jeg ikke å være hverken kvinne eller mann. Jeg kjenner meg ikke komfortabel i noen av kjønnsidentitetene.

Er dette en kjent problemstilling og er det noen der ute som har det som meg? Heter det noe? Jeg lurer på hva jeg bør gjøre. Jeg kjenner et dyp inni meg som er skremmende.

Anonymous poster hash: 80bcc...edf

Skrevet

Jeg kjenner på et indre trykk og en følelsesmessig forvirring. Jeg er forvirret fordi jeg mangler en sikker kjønnsidentitet. Jeg føler meg ikke som hverken kvinne eller mann. Hva er jeg da? Jeg hater kroppen min. Jeg føler at jeg lever et dobbeltliv. Det er som om jeg ikke burde vært født. Jeg kjenner en betydelig selvforakt. Jeg er usikker på mye og jeg mangler et mål for øye. Har ikke noe håp i grunnen. Jeg bare vet at jeg mangler en opplevelse av å være et helt menneske med en kjønnstilhørighet. Lenge har jeg forsøkt å legge lokk på alle disse følelsene, men i forbindelse med serien Født i feil kropp på TV2 så koker det av følelser og fortvilelse inni meg. Til forskjell fra kasusene i serien så ønsker jeg ikke å være hverken kvinne eller mann. Jeg kjenner meg ikke komfortabel i noen av kjønnsidentitetene.

Er dette en kjent problemstilling og er det noen der ute som har det som meg? Heter det noe? Jeg lurer på hva jeg bør gjøre. Jeg kjenner et dyp inni meg som er skremmende.

Anonymous poster hash: 80bcc...edf

Kjønnsoverskrider/transperson/det tredje kjønn er vel benevnelser som er brukt om det du beskriver. 

Det er leit å lese at du forakter deg selv på grunn av dette. Kanskje det ville være hjelp å få uttrykt/delt dette ovenfor noen?

Anonymous poster hash: e7532...b8f

Skrevet

Jeg kjenner på et indre trykk og en følelsesmessig forvirring. Jeg er forvirret fordi jeg mangler en sikker kjønnsidentitet. Jeg føler meg ikke som hverken kvinne eller mann. Hva er jeg da? Jeg hater kroppen min. Jeg føler at jeg lever et dobbeltliv. Det er som om jeg ikke burde vært født. Jeg kjenner en betydelig selvforakt. Jeg er usikker på mye og jeg mangler et mål for øye. Har ikke noe håp i grunnen. Jeg bare vet at jeg mangler en opplevelse av å være et helt menneske med en kjønnstilhørighet. Lenge har jeg forsøkt å legge lokk på alle disse følelsene, men i forbindelse med serien Født i feil kropp på TV2 så koker det av følelser og fortvilelse inni meg. Til forskjell fra kasusene i serien så ønsker jeg ikke å være hverken kvinne eller mann. 

Da har du ikke mange alternativer.

Anonymous poster hash: 634a8...bfc

Skrevet

Det trenger ikke nødvendigvis dreie seg om å være "transperson", kan være noe psykisk også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...