Gå til innhold

Dedikere meg til barna

Anbefalte innlegg

Skrevet

På den naturvitenskapelige skolen jeg gikk på fikk man enerom leserom dersom det var behov for det. Men var ikke UIO

Anonymous poster hash: 306d8...94f
Skrevet

På den naturvitenskapelige skolen jeg gikk på fikk man enerom leserom dersom det var behov for det. Men var ikke UIO

Anonymous poster hash: 306d8...94f

Hei!

Jeg har ikke stått på barrikadene, som det heter,

jeg har spurt pent, sagt pent, rolig, stille, med nedadbøyd blikk at jeg har autisme (nedadbøyd blikk er fordi jeg må tenke på ordene ), og om mulighet for en roligere/stillere del av lesesal.

De sa, "ok opplys fakultetet om det", noe jeg bare delvis har gjort, da jeg er mer meg og faginteressert enn autist.

Det er ikke bare jeg som ønsker en stille lesesalsplass, det er flere av de normale som også ønsker det, det er derfor ikke en handikappedting.

Jeg prøver videre alt jeg kan å være/fremstå normal, det går ganske bra, helt til vi har turer på to tre dagfer da lurer andre på om jeg er asosial, jeg skylder da på alder.

Skrevet

Hei!

Det er ikke bare jeg som ønsker en stille lesesalsplass, det er flere av de normale som også ønsker det, det er derfor ikke en handikappedting.

Jeg prøver videre alt jeg kan å være/fremstå normal, det går ganske bra, helt til vi har turer på to tre dagfer da lurer andre på om jeg er asosial, jeg skylder da på alder.

Dersom du skal få en av de lesesalsplassene som UiO har laget spesielt for mennesker med særskilte behov for dette, så må du selvfølgelig også be om det, og ikke vente på at alle lesesalsplasser blir bedre. På stort sett alle fakultetene er det innredet smårom hvor noen få funksjonshemmede studenter får fast plass. Noen prioriteres foran andre: Særlig de med behov for spesialutstyr (som en del av de  blinde) går nok foran en del andre, men dette har pleid å være en romslig ordning ved UiO.

Skrevet

Dersom du skal få en av de lesesalsplassene som UiO har laget spesielt for mennesker med særskilte behov for dette, så må du selvfølgelig også be om det, og ikke vente på at alle lesesalsplasser blir bedre. På stort sett alle fakultetene er det innredet smårom hvor noen få funksjonshemmede studenter får fast plass. Noen prioriteres foran andre: Særlig de med behov for spesialutstyr (som en del av de  blinde) går nok foran en del andre, men dette har pleid å være en romslig ordning ved UiO.

Hei!

Flott.

Siden jeg vet din identitet kan jeg altså da bare identitetssikre det!

Jeg gjør det imorgen!

Også får vi se om funksjonshemning autisme er nok!

Jeg skal svare deg! Imorgen!

Skrevet

Hei!

Hm rart du viste det?

Det er sånn term vi bruker på net, på wrongplanet etc...

ja og det betegner alle uten autisme.

Men jeg har gjort en erfaring med at NT ikke helt kan deles i NT, på en måte ja, men de introverte blant de NT, er det lett å forholde seg til.

Jeg leste utdrag av boken til en NT person, og jeg trodde var autist, men nei var NT, men stille NT, snill NT, ikke bråke NT, en sånn forståNT, en sånn som gjør at jeg klarer det jeg klarer.

Når jeg går litt frem, feks bestiger et fjell, så selv om jeg må gjøre det og blir sliten og mer enn sliten og av og til trist og lei, så ofte fikk jeg hjelp av en introvert, dette ser jeg nå er et faktum.

Og man er heller ikke et "NTmenneske" om man er bipolar, har ADHD eller er dyslektiker. For å nevne noe.

Skrevet

Og man er heller ikke et "NTmenneske" om man er bipolar, har ADHD eller er dyslektiker. For å nevne noe.

Hei!

Korrekt, det er man ikke.

NT er ensbetydende med å være ikke-autistisk

Skrevet

Hei!

Korrekt, det er man ikke.

NT er ensbetydende med å være ikke-autistisk

Synes bare du overfokuserer på at NT kun er mennesker uten autisme. 

Skrevet

Synes bare du overfokuserer på at NT kun er mennesker uten autisme. 

Hei!'

Jeg har ikke lagd definisjonen.

Jeg forstår den, er enig i den, men har ikke lagd den.

Skrevet

Hei!'

Jeg har ikke lagd definisjonen.

Jeg forstår den, er enig i den, men har ikke lagd den.

Definisjonen slik du oppfatter den er feil. Altså at det kun dreier seg om autister. "Ikke NT mennesker" innebærer også gruppene jeg nevnte.

Skrevet

Definisjonen slik du oppfatter den er feil. Altså at det kun dreier seg om autister. "Ikke NT mennesker" innebærer også gruppene jeg nevnte.

Hvis Wikipedia er korrekt, har dere litt rett begge to.  Opprinnelig betydde det "ikke-autistisk", men har blitt utvidet til å omfatte de som ikke har atypisk nevrologi, d.v.s. de som ikke har autisme, dysleksi, utviklingsforstyrrelse i motoriske ferdigheter, bipolar eller ADD/ADHD.

http://en.wikipedia.org/wiki/Neurotypical

Skrevet

Hvis Wikipedia er korrekt, har dere litt rett begge to.  Opprinnelig betydde det "ikke-autistisk", men har blitt utvidet til å omfatte de som ikke har atypisk nevrologi, d.v.s. de som ikke har autisme, dysleksi, utviklingsforstyrrelse i motoriske ferdigheter, bipolar eller ADD/ADHD.

http://en.wikipedia.org/wiki/Neurotypical

Men jeg har mest rett siden det med tiden er blitt utvidet og det altså er denne definisjonen som gjelder nå  :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...