Psykojenta Skrevet 17. september 2014 Skrevet 17. september 2014 Hei, Er det egentlig noen vits å prøve 450mg Wellbutrin hvis de ikke har hatt effekt til nå? (jeg ble manisk, men det roet seg ned selv ganske raskt - dette var da jeg startet på W 150mg) Står på 300mg per idag. Hvis det ikke vil fungere, bør jeg fjerne den og prøve øke Cipralex fra 20mg til 30mg? Evt. øke Lamictalen igjen? - står på 150 + 150 (stod på 200+300 inntil siste innleggelsen- da var jeg visst ikke på de verdiene DE ønsket, hos fastlegen var jeg fint innenfor referanseområdet, Innleggelsen gjorde det i alle fall ikke lettere) Jeg er desperat! Finner jeg ingen løsning, slutter jeg på medisinene og klarer meg uten- kan ikke bli stort verre i alle fall 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 18. september 2014 Skrevet 18. september 2014 Lamictal: Når du fortsatt er deprimert, bør du øke Lamictal til øvre grense for serumkonsentrasjon.Antidepressiva: Det kan være en bedre løsning å ta Wellbutrin 300 + Cipralex 10 enn å øke Wellbutrin til 450. 0 Siter
Psykojenta Skrevet 18. september 2014 Forfatter Skrevet 18. september 2014 Tusen takk for svar Jeg står allerede på 20mg Cipralex + Wellbutrinen. Jeg mener og at jeg burde øke Lamictal, men den legen jeg går til tilhører DPS og de følger samme linjene som innleggelsesposten jeg var på. Jeg synes ikke at jeg skal blande fastlegen inn i medisinkaoset i tillegg. Jeg har time hos denne legen på DPS om ei uke, så da får jeg spørre hva han mener. Igjen; tusen takk for svar 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 18. september 2014 Skrevet 18. september 2014 Hva viser siste serumkonsentrasjonsmåling på Lamictal?Har du en depresjonsskåre på en eller annen ratigscale som viser hvor deprimert du er? 0 Siter
Psykojenta Skrevet 18. september 2014 Forfatter Skrevet 18. september 2014 Jeg har ikke fått noe serumsverdier, ikke fått vite den. Fikk bare vite at de ikke ville ha meg så høyt - hos fastlegen var jeg på 34. Depresjonsscoren er på 30-33. 0 Siter
Psykojenta Skrevet 18. september 2014 Forfatter Skrevet 18. september 2014 Jeg har ikke fått noe serumsverdier, ikke fått vite den. Fikk bare vite at de ikke ville ha meg så høyt - hos fastlegen var jeg på 34. Depresjonsscoren er på 30-33. En liten opplysning. Da jeg stod på 200+300 var jeg på 34 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 18. september 2014 Skrevet 18. september 2014 Hvis du var bedre på 34, bør du absolutt tilbake dit. 0 Siter
Psykojenta Skrevet 18. september 2014 Forfatter Skrevet 18. september 2014 Ja, jeg var bedre på Lamictal på den dosen jeg stod på før. Jeg fikk såvidt prata litt med denne legen idag. Jeg spurte om han ville jeg skulle fortsette på AD. Det ville han(jeg sa jeg ikke visste hva som var best for meg nå). Vi skal se på medisinene neste torsdag. Han ville se på medisinene om det er noe vi kan gjøre med dem. Da kommer jeg til å si fra om dette med Lamictalvirkninga også. Tusen takk for svarene! Setter stor pris på dem!! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.