Gå til innhold

Hva er det viktigste i behandling?


Gjest Blomster

Anbefalte innlegg

Jeg ville bare påpeke at det er store forskjeller og at jeg tror vi skal være litt forsiktige med å sammenligne.

Jeg har kun hatt 2 sikre hypomanier. Noen episoder som er mer usikre. Men jeg gjorde ingenting dumt. Jeg ser på de som positive, for jeg fikk utrettet ting som har fått stor betydning, og jeg ikke ville klart uten hypomani. Men det jeg føler skiller disse episodene fra å være normalt giret og å ha mye energi var: jeg hadde unormalt stor tro på meg selv, så på meg selv som veldig viktig og veldig flink. Alt måtte skje straks. Jeg for rundt alle steder for å få ordnet ting uten å kunne vente på vanlig saksgang. Jeg følte jeg svevde på en sky. Det var litt mer også, men det var spesielt dette jeg reagerte på som veldig unormalt til å være meg.

Så jeg tror at det kan være veldig forskjellig. Nå hadde jeg nesten håpet at NHD leste det og bekreftet at det var hypomani, for usikkerheten og tvilen dukker stadig opp. Spesielt når jeg hører det som dere forteller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Nils Håvard Dahl, psykiater

    10

  • stjernestøv

    10

  • AnonymBruker

    8

  • miakami

    7

men hun har ingen diagnose og fungerer utrolig bra. hun er ikke bipolar

Leste du ikke det første jeg skrev? Jeg har ingen meninger om hva hun hadde. Så du har kanskje rett i at hun ikke er bipolar. Det var ikke derfor jeg svarte det jeg gjorde. Men skal du sammenligne med manisk psykose, så tror jeg mange ikke skulle hatt bipolar diagnosen. Så det vare disse forskjellene jeg påpekte. Dette vet andre bedre enn meg, men jeg har forstått det slik at det kan være veldig store forskjeller i en og samme diagnose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg ville bare påpeke at det er store forskjeller og at jeg tror vi skal være litt forsiktige med å sammenligne.

Jeg har kun hatt 2 sikre hypomanier. Noen episoder som er mer usikre. Men jeg gjorde ingenting dumt. Jeg ser på de som positive, for jeg fikk utrettet ting som har fått stor betydning, og jeg ikke ville klart uten hypomani. Men det jeg føler skiller disse episodene fra å være normalt giret og å ha mye energi var: jeg hadde unormalt stor tro på meg selv, så på meg selv som veldig viktig og veldig flink. Alt måtte skje straks. Jeg for rundt alle steder for å få ordnet ting uten å kunne vente på vanlig saksgang. Jeg følte jeg svevde på en sky. Det var litt mer også, men det var spesielt dette jeg reagerte på som veldig unormalt til å være meg.

Så jeg tror at det kan være veldig forskjellig. Nå hadde jeg nesten håpet at NHD leste det og bekreftet at det var hypomani, for usikkerheten og tvilen dukker stadig opp. Spesielt når jeg hører det som dere forteller.

Det er hypomani du beskriver her. Dette er ikke mani.

 

Det som beskrives over med en venninne som hadde noen energiske timer, er verken hypomani eller mani.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hypomani du beskriver her. Dette er ikke mani.

 

Det som beskrives over med en venninne som hadde noen energiske timer, er verken hypomani eller mani.

Jeg vet veldig godt at det ikke har vært mani, men den usikkerheten og tvilen som jeg får innimellom (spesielt når jeg leser og hører om andres historier) er om det i hele tatt var hypomani. Men jeg husker at jeg sa at dette ikke var meg. Så det var ihvertfall ikke normalt for meg å være slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg vet veldig godt at det ikke har vært mani, men den usikkerheten og tvilen som jeg får innimellom (spesielt når jeg leser og hører om andres historier) er om det i hele tatt var hypomani. Men jeg husker at jeg sa at dette ikke var meg. Så det var ihvertfall ikke normalt for meg å være slik.

Dette er helt sikkert hypomani.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...