Gå til innhold

Dette som er frisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan vel trygt si at jeg har "lagt inn årene", mine dager blir meningsløse og tomme. Tiden er ikke inne for å gjøre noe, men det er den aldri. Livet blir hva du gjør det til, men hva når man ikke klarer så mye? Må jeg bare akseptere det? Har iallefall planer om å begynne å spise sunt, men det har jeg jo hatt lenge det og. Planer som har gått i vasken, hva er vitsen liksom? Burde jo være frisk nå som jeg tar medisiner , men alt er så tungt.

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• stjernestøv

15

• missmas

12

• AnonymBruker

9

• tonie

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Akkurat sånn føler jeg det også når jeg går på medisiner, frisk nok til å ha lyst til å fylle dagene mine med noe meningsfylt og være sosial ,men ikke frisk nok til å gjøre det.

Vet hvor vond det er.

Vet ikke hva du kan gjøre jeg, for vet hvor vanskelig det er å bruke tid og krefter på å motivere seg og så ikke få det til.

Det eneste jeg kan komme på er å ikke sette for store krav til seg selv, prøve litt og litt, og ikke være så skuffet over seg selv vis en ikke klarer alt en ønsker.

Skrevet

Akkurat sånn føler jeg det også når jeg går på medisiner, frisk nok til å ha lyst til å fylle dagene mine med noe meningsfylt og være sosial ,men ikke frisk nok til å gjøre det.

Vet hvor vond det er.

Vet ikke hva du kan gjøre jeg, for vet hvor vanskelig det er å bruke tid og krefter på å motivere seg og så ikke få det til.

Det eneste jeg kan komme på er å ikke sette for store krav til seg selv, prøve litt og litt, og ikke være så skuffet over seg selv vis en ikke klarer alt en ønsker.

Går du ikke på medisiner nå da? Går det bra?

Får prøve meg frem litt og litt, var ute å gikk i ti minutter i dag...hm. Lite ja.

Skrevet

Kan vel trygt si at jeg har "lagt inn årene", mine dager blir meningsløse og tomme. Tiden er ikke inne for å gjøre noe, men det er den aldri. Livet blir hva du gjør det til, men hva når man ikke klarer så mye? Må jeg bare akseptere det? Har iallefall planer om å begynne å spise sunt, men det har jeg jo hatt lenge det og. Planer som har gått i vasken, hva er vitsen liksom? Burde jo være frisk nå som jeg tar medisiner , men alt er så tungt.

Tving deg til å gå en 30 min tur hver dag i 1 mnd. Se om det hjelper.

Anonymous poster hash: 71289...673

Skrevet

Tving deg til å gå en 30 min tur hver dag i 1 mnd. Se om det hjelper.

Ja får prøve på det.

Skrevet

Ja får prøve på det.

Ikke bare prøv, gjennomfør det!

Skrevet

Ikke bare prøv, gjennomfør det!

Ja det skulle jo være overkommelig. Søren ta meg.

Skrevet

Ja det skulle jo være overkommelig. Søren ta meg.

Ha en kalender hengende fremme, kryss av for hver dag du går tur, og gjør alt du kan for å krysse av for alle dager de neste 4 uker!

Skrevet

Ha en kalender hengende fremme, kryss av for hver dag du går tur, og gjør alt du kan for å krysse av for alle dager de neste 4 uker!

Får gjøre det.

Skrevet

Bruker bare sobril og sovemedisin, blir så sliten av å være sammen med andre mennesker, konsentrasjonvansker og tåler lite stress.

Det går vel ikke så veldig bra, men går jo ikke så bra med medisiner heller. På medisinet blir det å gå hele dagen alene og føle meg ensom samtidig som jeg ikke orker å gå på besøk heller, ikke er det mange hjemme på formiddagen heller. Så da velger jeg heller å ikke bruke medisiner for da savner jeg ikke sosial kontakt.

Bruker stort sett dagen til å prøve å komme igjennom alt husarbeidet og samle krefter til mann og barn kommer hjem.

Men prøver å være optimist ,i evig håp om at det skal komme bedre tider.

Skrevet

Bruker bare sobril og sovemedisin, blir så sliten av å være sammen med andre mennesker, konsentrasjonvansker og tåler lite stress.

Det går vel ikke så veldig bra, men går jo ikke så bra med medisiner heller. På medisinet blir det å gå hele dagen alene og føle meg ensom samtidig som jeg ikke orker å gå på besøk heller, ikke er det mange hjemme på formiddagen heller. Så da velger jeg heller å ikke bruke medisiner for da savner jeg ikke sosial kontakt.

Bruker stort sett dagen til å prøve å komme igjennom alt husarbeidet og samle krefter til mann og barn kommer hjem.

Men prøver å være optimist ,i evig håp om at det skal komme bedre tider.

Ok, takk for at du delte dette :-)

Kjenner meg igjen, og jeg håper også på bedre tider. Orker ikke noe særlig husarbeid heller jeg.

Skrevet

Ok, takk for at du delte dette :-)

Kjenner meg igjen, og jeg håper også på bedre tider. Orker ikke noe særlig husarbeid heller jeg.

Det orker ikke jeg heller, og jeg forstår ikke hvorfor, jeg har jo orket husarbeidet som bare det i fortia!!

Skrevet

Det orker ikke jeg heller, og jeg forstår ikke hvorfor, jeg har jo orket husarbeidet som bare det i fortia!!

Jeg orket også i fortiden, slo på musikk og vasket hele huset. Nå sitter jeg nå her og glor, hva skjedde liksom? Husker ikke når det skjedde heller men det er en god stund siden, føler meg så apatisk på en måte. Men har masse tid til å bekymre meg.

Skrevet

Jeg suger på trøndersk, men de som sier at Det e itjnå som kjæm tå sæ sjøl har rett. Du kan ikke bare sitte der, du må tvinge deg opp selv om du ikke orker:)

Skrevet

Jeg suger på trøndersk, men de som sier at Det e itjnå som kjæm tå sæ sjøl har rett. Du kan ikke bare sitte der, du må tvinge deg opp selv om du ikke orker:)

Ja den er god den der og det er sant, må nok tvinge meg selv. Men i ettermiddag har jeg ikke følt meg bra, og jeg var bare på tur i ti minutters tid og en tur innom til foreldrene mine. Nok det, herregud!

Skrevet

men i fortiden behøvde jeg ikke tvinge meg selv, men spratt opp og gjorde det lekende lett. men kanskje det var hypomani

Skrevet

men i fortiden behøvde jeg ikke tvinge meg selv, men spratt opp og gjorde det lekende lett. men kanskje det var hypomani

Jeg hadde iallefall ikke hypomani, tror det begynte for noen år siden hos meg...det bare stoppet opp på en måte. Måtte ta meg i nakken når jeg klarte også, men da klarte jeg det.

Skrevet

Ja den er god den der og det er sant, må nok tvinge meg selv. Men i ettermiddag har jeg ikke følt meg bra, og jeg var bare på tur i ti minutters tid og en tur innom til foreldrene mine. Nok det, herregud!

Det var da noe. På en skikkelig dårlig dag må man kunne si seg fornøyd med at man i alle fall har tatt seg en liten tur. Jeg orket tjue minutter rolig badmington med sønnen til tross for at jeg egentlig ikke orket noe som helst. *flink* ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...