Gå til innhold

Dette som er frisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det viktigste er at en gjør noe. Og at en gir seg selv litt ros for det en har klart istedenfor å trekke seg ned ved å fokusere på alt en ikke har fått gjort.

Sant det, men det er så lite jeg klarer men klarer vel mer etterhvert.

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• stjernestøv

15

• missmas

12

• AnonymBruker

9

• tonie

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg tuller litt med det. 50 mg Zoloft er vel standard dose, og jeg står på 400. Men årsaken er en kombinasjon av tre ting:

1) OCD krever høyere dosering enn depresjon

2) Jeg forbrenner medisiner veldig raskt (genetisk).

3) Jeg er ikke akkurat den minste gutten, er høy og vekten har akkurat gått under tre-sifret. Er noen kilo å fordele medisinen på.

Jeg følte bare for å tulle litt med vedkommende som alltid anbefaler en trippel dose SSRI (litt ironisk)

Jeg gikk på 20 mg fontex for en del år siden og det fungerte kjempebra sammen med zyprexa, men da jeg ble for feit og måtte slutte på zyprexa, sluttet fontex å virke. Jeg ba om å øke dosen, men de sa jeg kunne svinge mere da. Men jeg kommer vel ikke til å gjøre det når jeg bruker både litium i høy dose og abilify. Jeg tror antidepressiva er verdt et forsøk hos meg. Jeg bare håper fastlegen er enig. Han virker så usikker på psykiatri.

Skrevet

NEI Stjernestøv, dette er ikke å være frisk (nok).

Det er synd hvis dine behandlere "synes dette er bra nok" og aksepterer resultatet.

Jeg håper du igjen virkelig får nyte livet og utfolde deg i livet. Håper du får en kombinasjon av medisiner som muliggjør dette, samtidig som du får den hjelpen du trenger gjennom samtaler til å finne tilbake livsgnisten.

Vet ikke om behandleren min ser på meg som frisk nok, vi jobber med saken. Virker som om hun vil hjelpe meg og har en plan, lenge siden jeg har gått til noen med en plan.

Håper på den livsgnisten jeg også.

Skrevet

Jeg gikk på 20 mg fontex for en del år siden og det fungerte kjempebra sammen med zyprexa, men da jeg ble for feit og måtte slutte på zyprexa, sluttet fontex å virke. Jeg ba om å øke dosen, men de sa jeg kunne svinge mere da. Men jeg kommer vel ikke til å gjøre det når jeg bruker både litium i høy dose og abilify. Jeg tror antidepressiva er verdt et forsøk hos meg. Jeg bare håper fastlegen er enig. Han virker så usikker på psykiatri.

Er det ikke en psykiater som følger opp medisineringen din?

Jeg synes ikke det er optimalt at fastleger har ansvar for medisinering når det er snakk om kombinasjonsløsninger for alvorlige psykiske lidelser. Dette kan være vanskelig nok selv for en spesialist.

Det er for øvrig fullt mulig å svinge selv om du står på litium.

Skrevet

Jeg tuller litt med det. 50 mg Zoloft er vel standard dose, og jeg står på 400. Men årsaken er en kombinasjon av tre ting:

1) OCD krever høyere dosering enn depresjon

2) Jeg forbrenner medisiner veldig raskt (genetisk).

3) Jeg er ikke akkurat den minste gutten, er høy og vekten har akkurat gått under tre-sifret. Er noen kilo å fordele medisinen på.

Jeg følte bare for å tulle litt med vedkommende som alltid anbefaler en trippel dose SSRI (litt ironisk)

Du tuller jo ikke. 400 / 50 er da 8 hvis jeg kan regne.

Anonymous poster hash: ce580...5ff

Skrevet

Vet ikke om behandleren min ser på meg som frisk nok, vi jobber med saken. Virker som om hun vil hjelpe meg og har en plan, lenge siden jeg har gått til noen med en plan.

Håper på den livsgnisten jeg også.

Jeg er glad du skal få hjelp av en flink psykolog. Jeg håper hun vil kunne hjelpe deg til å få en hverdag med mer mening og glede.

Skrevet

Dette er friskere enn i sommer, men kanskje ikke en veldig god tilværelse.

Har du begynt å delta på frisklivssentralen igjen? Jeg tror det vil være bra for deg med noen aktiviteter som strukturerer hverdagen din litt og som gjør at du treffer noen hyggelige mennesker.

Ja det er jo friskere enn i sommer, men en ganske ekkel tilværelse.

Har ikke deltatt der, tror ikke jeg klarer å gå i en time som de pleier. Men det er planen å bli med dem da.

Skrevet

Du tuller jo ikke. 400 / 50 er da 8 hvis jeg kan regne.

Anonymous poster hash: ce580...5ff

Det stemmer det, men 400 mg for meg tilsvarer kanskje 150 mg for en gjennomsnittlig person.

Men 150 mg er jo "trippel dose SSRI". Så ja - en trippel dose SSRI gjør susen :)

Skrevet

Jeg er glad du skal få hjelp av en flink psykolog. Jeg håper hun vil kunne hjelpe deg til å få en hverdag med mer mening og glede.

Takk for det. Håper jeg også.

Skrevet

Er det ikke en psykiater som følger opp medisineringen din?

Jeg synes ikke det er optimalt at fastleger har ansvar for medisinering når det er snakk om kombinasjonsløsninger for alvorlige psykiske lidelser. Dette kan være vanskelig nok selv for en spesialist.

Det er for øvrig fullt mulig å svinge selv om du står på litium.

Jeg snakket et par ganger med psykiater på DPS; men det var psykolog som fulgte meg opp, og han har sluttet, så jeg vet ikke om jeg har noe med DPS å gjøre lenger. Har fastlegen bare.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...