Gå til innhold

A4

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tja... jeg syns begge kunne satt seg bak kassa på Rimi. Neida, jeg er ikke ignorant, men jeg syns ikke det er noe å sitte og glo på. Jeg er mer på slikt:

J_272004-1101849534.jpg

jswgpb-1203974818.jpg

Praktfullt! Spesielt det øverste. Det kunne jeg tenke meg å hatt på veggen. Er det photoshop?

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Health Freak

17

• Gondor

9

• AnonymBruker

8

• tonie

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Praktfullt! Spesielt det øverste. Det kunne jeg tenke meg å hatt på veggen. Er det photoshop?

Er nok Photoshop eller lignende. Her er flere:

http://www.caedes.net/Zephir.cgi?lib=Caedes::Gallery&gallery=abstract

Men du får det ikke på veggen, fordi det er altfor lav oppløsning. En må ha mye høyere oppløsning på ting som skal printes, enn ting som skal vises på en skjerm. Så det blir i såfall et ganske lite bilde. :)

Skrevet (endret)

@frosken Jeg er ikke opptatt av hvem som er smartest, men hva folk faktisk har bruk for i jobben.

En annen sak: På en byggeplass og i arbeidslivet ellers kan det også være bruk for folk som knapt kan skrive navnet sitt. Jeg har har selv hatt mange jobber som krever null teoretiske kvalifikasjoner. Plukke epler. Samle handlevogner etc.

Endret av Gargamel
Skrevet

Reform 94 kan kanskje sies å være en dårlig løsning for de mest teorisvake og bra for de mer teoristerke.

Helt enig. Jeg tok yrkesfag fordi jeg var utslitt og skolelei etter mange år med mobbing og å ha jobbet hardt med fag som i liten eller ingen grad interesserte meg. Yrkesfaget jeg valgte synes jeg var veldig spennende, så det var mye kjekkere enn allmennfag hadde blitt. Det var også et veldig godt klassemiljø, med en mindre klasse hvor de fleste av oss hadde felles interesser. Etter noen år i arbeid som fagarbeider tok jeg de fagene jeg manglet for studiekompetansen og begynte å studere. For meg har det fungert veldig bra.

Anonymous poster hash: f53c3...1ba

Skrevet

Noe av grunnen til at jeg skriver alt dette er at jeg selv har falt så totalt utenfor og dermed prøver å forsvare min eksistens. Jeg prøver å finne en løsning slik at også jeg kan bidra. Klart jeg har behov for det! Har ikke alle det sånn innerst inne?

Jeg lever A4 når det gjelder mitt familieliv. Barna trenger stabilitet og forutsigbarhet. Men når det gjelder mitt yrkesliv er det totalt mislykket. Allikevel mener jeg at både jeg og andre "mislykkede" har noe å bidra med. Det er altfor mange som synker ned i en depresjon nettopp fordi de mislykkes i sine studier og på jobben. Det synes jeg er forferdelig synd. Og hvor mange som er utbrente eller sykemeldte her i landet vet jeg ikke om noen har tall på.

Jeg ønsker et inkluderende samfunn der alle får bruke sine evner. For noen kan det bety en vaskejobb fordi de gleder seg over at de gjør det rent og pent for andre. For andre kan det være å bli leger. (Hvorfor er selvmordsfrekvensen så høy blant høyt utdannet helsepersonell forresten?) Andre går kunstens vei og lever fra hånd til munn men er lykkelige med det fordi de får utfolde seg. Andre vil ha makt og sikter på sjefsposisjoner. Jeg har ikke mer respekt for den ene enn jeg har for den andre.

Menneskeheten er så variert som en blomsterhage. Og i en blomsterhage får hver blomst folde seg ut. Jeg vet det er en utopi å håpe på et samfunn der alle får plass.

Jeg er vel bare en drømmer.

Skrevet

Er nok Photoshop eller lignende. Her er flere:

http://www.caedes.net/Zephir.cgi?lib=Caedes::Gallery&gallery=abstract

Men du får det ikke på veggen, fordi det er altfor lav oppløsning. En må ha mye høyere oppløsning på ting som skal printes, enn ting som skal vises på en skjerm. Så det blir i såfall et ganske lite bilde. :)

For noen bilder! Det må være dypt tilfredsstillende å skape noe så vakkert. Denne siden skal jeg studere nærmere. Takk!

Det siste malekurset jeg var på var meget frustrerende. Læreren sa at hun ventet på at kunstens gudinne skulle komme til meg. Hun kom aldri.

Skrevet

Nå er det jo sånn at intelligens ikke eksisterer, da. Det handler bare om hvor godt man mestrer de forskjellige tingene, men hvor man kan mestre de ulike ganske ujvent.

Som Magnus Carlsen sa det; "jeg er ikke god i sannsynlighetsregning".

Begrepet intelligens eksisterer så avgjort og målt intelligens predikerer skoleprestasjoner i ganske stor grad.

Skrevet

Begrepet intelligens eksisterer så avgjort og målt intelligens predikerer skoleprestasjoner i ganske stor grad.

Det gjør det absolutt ikke. Jeg er visst over normalt intelligent, men er en skoletaper. Da er begrepet meningsløst.

Skrevet

For noen bilder! Det må være dypt tilfredsstillende å skape noe så vakkert. Denne siden skal jeg studere nærmere. Takk!

Det siste malekurset jeg var på var meget frustrerende. Læreren sa at hun ventet på at kunstens gudinne skulle komme til meg. Hun kom aldri.

Kunstens gudinne, altså? Kjære vene. Var det i regi av engleskolen eller noe sånt?

Skrevet

Kunstens gudinne, altså? Kjære vene. Var det i regi av engleskolen eller noe sånt?

:D Dama malte veldig vakre bilder, men ville ikke lære oss teknikken. Vi skulle finne vår egen teknikk. Jeg kom dit nettopp for å lære teknikk. Jeg er ikke den fødte maler så jeg er avhengig av å kunne teknikk for å kunne skape noe jeg selv er fornøyd med. Penger rett ut av vinduet. Men men. Ingen katastrofe.

Skrevet

Er ikke så begeistert for norske skoler jeg heller. Jeg har tatt en fin teoretisk utdannelse som vistnok skal være av de vanskeligste og mest nyttige, med gode karakterer også. Alikevel sitter jeg her og føler at jeg kan så godt som ingen ting, og ihvertfall ingenting jeg kan benytte meg av -_-

Skrevet

Er ikke så begeistert for norske skoler jeg heller. Jeg har tatt en fin teoretisk utdannelse som vistnok skal være av de vanskeligste og mest nyttige, med gode karakterer også. Alikevel sitter jeg her og føler at jeg kan så godt som ingen ting, og ihvertfall ingenting jeg kan benytte meg av -_-

Hvorfor ikke? Har du søkt på noen jobber?

Skrevet

Er nok Photoshop eller lignende. Her er flere:http://www.caedes.net/Zephir.cgi?lib=Caedes::Gallery&gallery=abstractMen du får det ikke på veggen, fordi det er altfor lav oppløsning. En må ha mye høyere oppløsning på ting som skal printes, enn ting som skal vises på en skjerm. Så det blir i såfall et ganske lite bilde. :)

Synes du har veldig fint svar om dagen. Har tenkt på det en stund.

Denne "gjenoppstandelsen" av deg på DOL liker jeg :)

Skrevet

Synes du har veldig fint svar om dagen. Har tenkt på det en stund.

Denne "gjenoppstandelsen" av deg på DOL liker jeg :)

Hm, ja, kanskje det... varer nok ikke. :rolleyes:

Skrevet

Hm, ja, kanskje det... varer nok ikke. :rolleyes:

JA du har vært en skikkelig godgutt i det siste :wub:

Hvorfor ikke? Har du søkt på noen jobber?

Forid man lærte litt teori om mange småemner ikke mye om enkeltemner, så du må læres opp i jobb uansett hvilken jobb du får. Kan ikke gjøre en driiit med kunnskapen før du får deg mer kunnskap -_-

Skrevet

Forid man lærte litt teori om mange småemner ikke mye om enkeltemner, så du må læres opp i jobb uansett hvilken jobb du får. Kan ikke gjøre en driiit med kunnskapen før du får deg mer kunnskap -_-

Men det gjelder vel de andre som har tatt ditt studie, og... :P

Skrevet

Men det gjelder vel de andre som har tatt ditt studie, og... :P

JA, du har et poeng der smarten :lol: , men det er en vesentlig forskjell og det er at opplæring i jobb er veldig sosialt du blir lært opp av en person og mye er muntlig kommunikajson/sosiallæring, mens på skolen kan du lære deg opp selv alene i fred. Og for de som er dysfunksjonelle i sosiale situasjoner blir det to helt forskjelige verdener. Heldigvis er ikke de fleste av minetidligere medstudenter dysfunksjonelle sosialt, ellers hadde det endt dårlig med landet

Skrevet

JA, du har et poeng der smarten :lol: , men det er en vesentlig forskjell og det er at opplæring i jobb er veldig sosialt du blir lært opp av en person og mye er muntlig kommunikajson/sosiallæring, mens på skolen kan du lære deg opp selv alene i fred. Og for de som er dysfunksjonelle i sosiale situasjoner blir det to helt forskjelige verdener. Heldigvis er ikke de fleste av minetidligere medstudenter dysfunksjonelle sosialt, ellers hadde det endt dårlig med landet

Yep, men dette blir noe annet enn det du opprinnelig "klagde" over. ;)

Kanskje du overdriver din dysfunksjonalitet om du er deprimert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...