Gå til innhold

Kan jeg /kreve/ ny utredning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er for tiden innlagt på DPS, hovedsakelig for å seponere zoloft pga medisinutløst hypomani og få orden på søvn. Jeg er nå nrde i 25 mg, og har ikke lenger det veldige aktivitetsnivået og uroen. Heller ikke impulsivitet i samme grad, men dog mye tanker og enorme angstanfall.

Med min bakgrunn som stemmehører (symptomfri på xeplion) med psykotiske vrangforestillinge, lammende angst, periodevis impulsivitet (har mye gjeld!) og humørsvingninger (i tillegg til svar på innlegg her) - kan jeg /kreve/ utredning for

scizoaffektiv lidelse, eller er det bortkastet tid?

Har fra før PTSD.

Skrevet

Kan du ikke i første omgang bare diskutere temaet med behandlende lege?

Skrevet

Hvis du bor i Oslo eller omegn så har du kanskje muligheten for å delta på TOP-prosjektet ved Ullevål Sykehus. Der går du gjennom en veldig omfattende utredning (for psykoselidelse) som omfatter intervjuer, kognitive tester og funksjonell-MR scan. K. G. Jebsen - senter for psykoseforskning.

Skrevet

Kan du ikke i første omgang bare diskutere temaet med behandlende lege?

Vel, jeg har prøvd å lufte det, men får beskjed om å ta det poliklinisk når jeg er utskrevet...

BrukerErHeltAnonym
Skrevet

Vel, jeg har prøvd å lufte det, men får beskjed om å ta det poliklinisk når jeg er utskrevet...

Det høres fornuftig ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...