Gå til innhold

ble kristen under psykosen

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg klarer ikke tro :(

En kan ikke tro ut fra følelser.En kan heller ikke miste en tro, hvis en aldri har hatt en tro. Hvis troen skal være sterk som fjell, så må sann tro bygges opp over tid av rett kunnskap, som gir visdom og forstand. Og så må en holde den vedlike med å studere og praktisere det en har lært, som å holde vedlike en muskel en har bygd opp.

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• FGT

15

• miakami

13

• AnonymBruker

10

• stjernestøv

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet (endret)

For å illustrere dette med sterk tro, så kan en sammenligne den med at du tar en tur bort fra huset ditt, slik at du ikke ser det lenger. Men du er overbevist om er at huset er der, selv om du ikke ser det. Men det hadde kanskje ikke vært så lett å overbevise andre med å bare si at det står bak der når de ikke ser det. Hva kan en gjøre da ? egentlig ikke så vanskelig å tenke det, selv om den andre må gjøre noe.

Endret av FGT
Skrevet

For å illustrere dette med sterk tro, så kan en sammenligne den med at du tar en tur bort fra huset ditt, slik at du ikke ser det lenger. Men du er overbevist om er at huset er der, selv om du ikke ser det. Men det hadde kanskje ikke vært så lett å overbevise andre med å bare si at det står bak der når de ikke ser det. Hva kan en gjøre da ? egentlig ikke så vanskelig å tenke det, selv om den andre må gjøre noe.

For meg er det å tro på gud like meningsløst som å tro på julenissen.

Anonymous poster hash: ef9b6...3df

Skrevet (endret)

Helt utrolig tulletråd. Det neste blir vel en eller annen som påstår å ha personlighetsspaltning der den ene personligheten er ateist og den andre er kristen.

Anonymous poster hash: 59c65...a8c

HÆ???? Nå sårer du meg. Jeg mente vel ikke lage en tulletråd!!!!!!!Jeg har vikelige problemer. Prøv en psykose selv og se hvor mye rart du kan tro på. 

Endret av miakami
Skrevet

For meg er det å tro på gud like meningsløst som å tro på julenissen.

Hvorfor det ?

Skrevet

Hvorfor det ?

Fordi hverken gud eller julenissen finnes?

Skrevet

Fordi hverken gud eller julenissen finnes?

julenissen nei, han ser vi jo fra tid annet, selv om det er bare en mann som har kledd seg ut, så han trenger vi ikke å tro på. Men tror du på elektrisiteten ?

Skrevet

julenissen nei, han ser vi jo fra tid annet, selv om det er bare en mann som har kledd seg ut, så han trenger vi ikke å tro på. Men tror du på elektrisiteten ?

Jeg vet at elektrisitet er fysiske fenomener knyttet til negativt eller positivt ladde partikler i ro eller i bevegelse. Dette er videnskapelig bevist.

Skrevet

Alt var lyst og jeg VISSTE det var en gud. veldig sterk opplevelse, fyllt av ærefrykt. Det var skummelt på samme tid.

Skrevet (endret)

Jeg vet at elektrisitet er fysiske fenomener knyttet til negativt eller positivt ladde partikler i ro eller i bevegelse. Dette er videnskapelig bevist.

Ja nettopp, men hvis du ikke hadde lært det fått det bevist da ? Hadde det vært så lett å tro at dette som er usynlig kunne gi fra seg så sterke krefter ? Og hva er årsaken til dette ? Endret av FGT
Skrevet

Ja nettopp, men hvis du ikke hadde lært det fått det bevist da ? Hadde det vært så lett å tro at dette som er usynlig kunne gi fra seg så sterke krefter ? Og hva er årsaken til dette ?

Årsaken er naturlovene.

Skrevet

Ja nettopp, men hvis du ikke hadde lært det fått det bevist da ? Hadde det vært så lett å tro at dette som er usynlig kunne gi fra seg så sterke krefter ? 

Før videnskapen trodde man Tor stod bak lyn (og torden). Så fikk en en videnskaplig forklaring og da forsvant overtroen rett ut bakdøren.

Skrevet

Men da mener du at det finnes sterke krefter selv om vi ikke ser de ? Hvordan oppsto universet? Eller hva er årsaken til det ble til ? Kan vitenskapen klare å bevise det ?

Skrevet (endret)

Årsaken er naturlovene.

Ja det stemmer, men hvem står bak dem ? eller hvem har satt diise lovene i slikt fantastisk system ? Endret av FGT
Skrevet

Men da mener du at det finnes sterke krefter selv om vi ikke ser de ? Hvordan oppsto universet? Eller hva er årsaken til det ble til ? Kan vitenskapen klare å bevise det ?

Før eller siden, ja. Les deg opp på multiuniverset. Spennende teori.

Skrevet

Ja det stemmer, men hvem står bak dem ? eller hvem har satt diise lovene i slikt fantastisk system ?

Og svaret ditt er Gud. Det eneste du da har oppnådd er å skape et nytt spørsmål: Hvem skape Gud?

Skrevet

Og svaret ditt er Gud. Det eneste du da har oppnådd er å skape et nytt spørsmål: Hvem skape Gud?

Enig...

Hvis ingen skapte Gud, kan vel ingen ha skapt universet og?

Skrevet

Enig...

Hvis ingen skapte Gud, kan vel ingen ha skapt universet og?

Det var et merkelig resonnement som en ikke kommer noe videre med.

fordi, hvem skulle ha skapt han som skulle ha skapt gud da ? Og hvem skulle ha skapt han igjen osv. osv. osv. Vi kommer ikke noe lenger, men bare tilbake til utgangspunktet.

Skrevet

Det var et merkelig resonnement som en ikke kommer noe videre med.

fordi, hvem skulle ha skapt han som skulle ha skapt gud da ? Og hvem skulle ha skapt han igjen osv. osv. osv. Vi kommer ikke noe lenger, men bare tilbake til utgangspunktet.

Nettopp. Og det greieste utgangspunktet er at gud ikke finnes, og at universert bare "er" og oppstod av ingenting.

Skrevet (endret)

Nettopp. Og det greieste utgangspunktet er at gud ikke finnes, og at universert bare "er" og oppstod av ingenting.

Ingenting kan oppstå. eller bli til av ingen ting. alt som er dannet må alltid ha en første årsak. Endret av FGT

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...