Gå til innhold

Blind på ett øye og sykemeldt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 133
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Health Freak

47

• Madelenemie

25

• slabbedask

22

• gråstein

16

Jeg as AS selv, men jeg forstår da veldig godt selv at man ikke vekker folk på natten, hvis det ikke er en krisesituasjon!

Hei!

jeg har selv asperger og jeg forstod det ikke.

Nå som jeg vet det, kan jeg forstå det, og jeg vekker da ikke mennesker på natten, ikke en gang om jeg syns det er viktig, og god grunn, det er en regel.

OK, folk er forskjellige  ;) Jeg har aldri noe å si så slikt er uaktuelt for meg.

Hei!

Ok da forstår jeg ditt problem :D

Jeg kommer på viktige ting, særlig om jeg har lest, sett noe, så tenker jeg om natten, skal jeg da våkne, vente til morgenen med å si dette?

Ja sånn er regelen.

Hei!

jeg har selv asperger og jeg forstod det ikke.

Nå som jeg vet det, kan jeg forstå det, og jeg vekker da ikke mennesker på natten, ikke en gang om jeg syns det er viktig, og god grunn, det er en regel.

Frykter du at du er alvorlig syk kan regelen brytes.

Endret av gråstein

Jeg anerkjenner at enkelte har det slik. Men jeg syntes det er rart at man ikke kan resonere seg frem til at man ikke gjør slik.

Hei!

Hvordan i alle dager kunne jeg tenke meg frem til og forbi alle de krinkelkroker, at mennesker ikke vil høre om hyggelige ting om natten? :mellow:

Nå VET jeg det, og ikke en eneste gang, uansett har jeg vekket min mann nå som jeg ressonerer meg frem til det du er født med å synes er logisk, så jeg forstår, men trengte bare få et formidlet litt tydelig.

Annonse

Hei!

Jeg kommer på viktige ting, særlig om jeg har lest, sett noe, så tenker jeg om natten, skal jeg da våkne, vente til morgenen med å si dette?

Ja sånn er regelen.

Jeg føler sympati med folk som føler de ikke har noe å si, jeg. Det må være trist å ha så dårlig selvbilde.

Hei!

Ja sånn er regelen.

Jeg tror du trenger å modifisere regelen din litt.  Du må vurdere om noe alvorlig kan oppstå om du venter til neste morgen med å si noe til andre. Dersom du har lest noe veldig interessant, så skjer det ingenting alvorlig om du venter til andre er våkne med å fortelle det. Dersom noen er alvorlig syke - eller har symptomer som kan tyde på alvorlig sykdom - så kan de timene frem til noen våkner medføre at sykdommen forverres.

Men du anerkjenner vel at det dette dreier seg som er en del av AS?

Mannen din høres ut som sånn snobbete høyremann som ser ned på mindre heldige.

Hei!

dette sa min venn med asperger, ikke min mann.

Men personen som sa det:-D stemmer høyre, men har asperger.

Vet ikke om det har noe med dårlig selvbilde å gjøre? Bare at prating og pjatt er uinteressant.

For deg kanskje ja. Hvis jeg prøver å si noe i sosiale lag ser de bare stygt på meg, liksom "ikke bry oss med dette barnslige dumme våset".

Jeg føler sympati med folk som føler de ikke har noe å si, jeg. Det må være trist å ha så dårlig selvbilde.

Hei!

Tror ikke de som ikke har noe å si har dårlig selvbilde, de som ikke har noe å si, liker jeg.

Jeg syns flere har mye å lære av dem.

Jeg liker ord når man har kommet frem til noen kosntruktivt enten det er reelle lurerier eller konklusjoner.

men ord for å ødelegge fred og ro, det misliker jeg.

Annonse

For deg kanskje ja. Hvis jeg prøver å si noe i sosiale lag ser de bare stygt på meg, liksom "ikke bry oss med dette barnslige dumme våset".

Når jeg en sjelden gang sier noe får jeg aldri respons (hvorfor?). Da holder jeg heller kjeft.

Liker du å bli vekket selv midt på natten?

Hei!

Nei og det var det jeg oppdaget ved å se big bang theory, jeg så ubehaget hos menneske, jeg hadde ikke sett det før. På TV ble dette så overbestilt, har jeg hørt, at jeg forstod det. Var ingen pedagog som sa, "og hva kan vi lære av dette?" jeg oppfattet det selv, derfor jeg skrev Big Bang theory hjalp meg.

Da forstår jeg ikke hvorfor du vekket folk midt på natten!  ;)

Hei!

Fordi da har jeg enten et spørsmål jeg ikke finner svar på google eller en konklusjon på en sak.

dvs noe viktig og ikke vås å si.

Når jeg en sjelden gang sier noe får jeg aldri respons (hvorfor?). Da holder jeg heller kjeft.

Jeg syns de folka jeg kommer i kontakt med er anderledes enn meg. De diskuterer ivrig og høylydt, og fremstår for meg som rene stortingspolitikere. Men om jeg tar opp noe jeg har lest i en kronikk eller populærvitenskapelig artikkel aner de ikke hva de skal si. Det er utrolig mye basic disse folka ikke skjønner, selv om de virker kjempeintelligente.

F.eks. fortalte jeg om at det ikke er sløsing med strøm å varme opp et rom med et kjølseskap. De så på meg som en idiot, dette var bare tull mente de. Så snakket vi ikke mer om det.

Jeg tror du trenger å modifisere regelen din litt.  Du må vurdere om noe alvorlig kan oppstå om du venter til neste morgen med å si noe til andre. Dersom du har lest noe veldig interessant, så skjer det ingenting alvorlig om du venter til andre er våkne med å fortelle det. Dersom noen er alvorlig syke - eller har symptomer som kan tyde på alvorlig sykdom - så kan de timene frem til noen våkner medføre at sykdommen forverres.

Hei!

Ja ok

Jeg vekker imidlertid ikke min mann om jeg er døv eller blind på en halvdel men ellers føler meg ok.

Men jeg ville vekket min mann om det var brann, noen andre var syke, jeg blir ofte veldig redd om noen er syke, dvs oier seg og gir uttrykk for smerte:-( det er noe jeg misliker.

mener du jeg skulle vekket min mann da jeg våknet døv på høyre øre, men ellers følte meg helt ok?

Saken er at jeg mener, det betyr noe har skjedd, men er allmentilstanden ok, går det nok bra.

(håper du forstår)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...