Gå til innhold

Blind på ett øye og sykemeldt?

Anbefalte innlegg

Kan det være en kombinasjon? Du lærte i din oppvekst ikke at det var dumt å vekke folk om natten, eller du lærte det var smart, hva vet jeg - men hadde du ikke vært autist hadde du senere skjønt at det var "feil", uten å få det forklart.

Hei!

Riktig.

Men jeg er jo autist, da trengte jeg det forklart.

Om noe så komisk som big ang theory på sin måte vekket meg. :-)

Jeg har skrevet en lengre liste nå, er lei av å få lese at jeg er så ekstremasperger:-(

Når min psykiater m.fl mener jeg er ekstremt godtfungerende til å ha autisme/Asperger.

Og det mener de fleste på nevrohabiliteringen, mange kunne aldri vært gift, de fleste klarer ikke bo alene, men det klarer jeg, så derfor blir jeg trøtt av å bli sammenlignet med en sheldom.. Eller hva han het?

Endret av Madelenemie

Fortsetter under...

• Svar 133
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Health Freak

47

• Madelenemie

25

• slabbedask

22

• gråstein

16

Jeg har skrevet en lengre liste nå, er lei av å få lese at jeg er så ekstremasperger:-(

Når min psykiater m.fl mener jeg er ekstremt godtfungerende til å ha autisme/Asperger.

Og det mener de fleste på nevrohabiliteringen, mange kunne aldri vært gift, de fleste klarer ikke bo alene, men det klarer jeg, så derfor blir jeg trøtt av å bli sammenlignet med en sheldom.. Eller hva han het?

Jeg kunne aldri vært gift, selv om jeg har spesielt gode sosiale antenner, altså på et område motsatt av hva en autist er.

Jeg kunne aldri vært gift, selv om jeg har spesielt gode sosiale antenner, altså på et område motsatt av hva en autist er.

Hei!

Nettopp.

Autisme er som å være blind og døv, men ikke ha feil på syn og hørselsorganer.

Det er det de fleste ikke forstår.

Vi elsker og blir begeistret og henrykt:-) som de fleste.

Men når man har en sosial blindhet og døvhet så medfører det feks ikke forstå seg på det uforklarte

Annonse

Det var det han sa, men husk at det i såfall dreier seg om graden av oppmerksomhet og ikke god eller veltilpasset oppførsel.

Mulig at disse antennene er så gode og fininnstilte at de pukker opp ting som ikke er helt reelle?

Disse må være "rene" autister. De aller fleste med asperger klarer da fint å bo alene??

Hei!

Ca 50% bor i bolig, og resten i "egen" bolig men de har besøk av kommunen hver uke opp til flere ganger. Av ulike grunner: noen glemmer spise, vaske, åpne post osv...

Hei!

Ca 50% bor i bolig, og resten i "egen" bolig men de har besøk av kommunen hver uke opp til flere ganger. Av ulike grunner: noen glemmer spise, vaske, åpne post osv...

Kjenner meg ikke igjenn i den beskrivelsen av aspergere, trodde så godt som alle fungerte fint i bosituasjon men at jobb og sosialsituasjoner var veldig vanskelig/umulig for mange

Endret av DexterMorgan

Annonse

Kjenner meg ikke igjenn i den beskrivelsen av aspergere, trodde så godt som alle fungerte fint i bosituasjon men at jobb og sosialsituasjoner var veldig vanskelig/umulig for mange

Her tror jeg MM blander "rene" autister og aspergere. 

Her tror jeg MM blander "rene" autister og aspergere. 

Hva er forskjellen? Trodde det var snakk om en spektrum for alle, jeg. Autismespektrumet.

Men forstår det sånn at det som tidligere ble kalt autister, at de er psykisk utviklingshemmede autister. Da blir det verre å fungere fint noen sted.

Hva er forskjellen? Trodde det var snakk om en spektrum for alle, jeg. Autismespektrumet.

.

Det er det. Men AS ligger i den "milde" delen av skalaen.

Det er veldig stor forskjell på Asperger og annen autisme (barneautisme og en del andre former). Barneautister er (oftest) utviklingshemmede på flere områder, har oftere påfallende utseende, motoriske forstyrrelser, språkproblemer og er mentalt retarderte.

Jeg nekter å tro at halvparten av aspergere bor på "hjem", og den andre delen må ha hjelp hjemme for å fungere. I såfall er jeg feildiagnostisert.

Jeg nekter å tro at halvparten av aspergere bor på "hjem", og den andre delen må ha hjelp hjemme for å fungere. I såfall er jeg feildiagnostisert.

Mistenker at stedet MM får behandling har et kontroversielt (og konservativt) syn på AS. Om det er korrekt eller ikke vet jeg.

Forøvrig skjønner jeg meg ikke på den taknegangen om at en kan stole på at den diagnosen man har er "korrekt". Hver av mine behandlere har hatt ulikt syn. :-)

Og alle mine behandlere har hatt et syn om at det ikke er viktig...

Mistenker at stedet MM får behandling har et kontroversielt (og konservativt) syn på AS. Om det er korrekt eller ikke vet jeg.Forøvrig skjønner jeg meg ikke på den taknegangen om at en kan stole på at den diagnosen man har er "korrekt...

Ikke jeg heller. Men når jeg nå har fått den diagnosen jeg har forholder jeg meg til det. Jeg har de utfordingene og de problemene jeg har, uansett om man kaller det ditt eller datt...

Ikke jeg heller. Men når jeg nå har fått den diagnosen jeg har forholder jeg meg til det. Jeg har de utfordingene og de problemene jeg har, uansett om man kaller det ditt eller datt...

Ja, det stemmer.

Hva er utfordringene og problemene dine? Depresjon og angst?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...