Gå til innhold

vanskelig å se på tv

Anbefalte innlegg

Skrevet

det er vanskelig å konsentere seg om å se på tv-programmer og jeg var tv-slave i min ungdom… er det vanlig med alderen, eller er det kognitiv svekkelse etter psykose?

Skrevet

det er vanskelig å konsentere seg om å se på tv-programmer og jeg var tv-slave i min ungdom… er det vanlig med alderen, eller er det kognitiv svekkelse etter psykose?

Det er nok fordi tv-programmene bare blir dummere og mer uinteressante år for år. Lei heller en god film.

Skrevet

Jeg har ikke klart å konsentrere meg om noe på tv på mange år.  Savner å se en god film.  Det var en god tankeavleder i den tiden jeg klarte å konsentrere meg om det.  Har prøvd å leie filmer også, men det nytter ikke.  Så jeg må bare innse at den tiden er forbi. 

Skrevet

Jeg husker psykiater på DPS spurte om jeg kunne se på TV...

Skrevet

Ikke har jeg lappen lenger heller og ikke fikk jeg hjelp til å få den tilbake. De mener tydeligvis jeg er kognitivt svekket, men de sier det ikke til meg.

Skrevet

Hadde vært greit å vite om man var for kognitivt svekket til å kjøre bil for godt, så en ikke behøver bruke 300 000 kr på å kjøpe garasjeplass når man kjøper ny leilighet.

Skrevet

Hadde vært greit å vite om man var for kognitivt svekket til å kjøre bil for godt, så en ikke behøver bruke 300 000 kr på å kjøpe garasjeplass når man kjøper ny leilighet.

Siden du har en såpass sterk opplevelse av kognitiv svekkelse, så kunne det kanskje vært greit om du ble nevropsykologisk testet. Jeg synes du skal be om dette. Det vil også kunne gi deg en pekepinn mht hvorvidt det er sannsynlig at du vil klare å studere igjen eller om du bør finne andre typer aktiviteter.

Når det gjelder bilkjøring, så kan det vel like gjerne være at de er bekymret for evt. impulsivitet som kognitiv svikt?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...