Norknight Skrevet 27. september 2014 Del Skrevet 27. september 2014 Hele livet har jeg vokst opp med en far som har stemt AP.Han mente at de hjelp de fattige og syke,mens høyre hjalp de friske og rike. Nå som politikken i Norge ser helt annerledes ut,har jeg på følelsen at det er jeg som er akterutseilt. Velferdssamfunnet har gjort at vi forsøker å tilpasse oss mengden,slik at vi aldri sniker i køen og bruker fletting når 2 køer blir til 1. Er det stresset og Oslo-gutten i meg som får meg til å tenke slik? Man må alltid påse at man ikke står i veien for andre inne i butikker eller storsentra.Store menneskemengder fører til at det kan bli trangt på en lørdag eller i trange små butikker. Man bør vel ikke stoppe på hjørner å skravle så lenge at man sperrer at alle 4 "veiene" inn til dette "krysset" Butikkhyllene er gjerne minst 3 meter høye og avstanden mellom hyllene er sjelden 2 handlevogner bred, eller det står søyler plassert der så bare en vogn kan passere. Hvem kan parkere bilen ved siden av bensinpumpene? Alle, eller bare de som skal ha bensin eller diesel? Er det ikke en selvfølge at alle som skal leie film, kjøpe pølse eller gå på toalettet, parkerer alle andre steder. Man skal vel ikke hindre andre sin bevegelse uansett hvor god eller dårlig tid de måtte ha? Eneste unntaket for meg er om jeg skal alt dette OG fylle tanken. Da kan jeg stå i 15 minutter uten at jeg gidder å flytte bilen før jeg er ferdig med alt. Men jeg somler aldri. På min Esso stasjon er det minst 10 parkeringsplasser i tillegg til plassene rundt de 4 pumpene.Og jeg bor fremdeles på landet. Det er ca 2-3 mil til Statoil-stasjonen i nabobygda. Er jeg kverulant? Er det fremdeles "den som kommer først til Mølla" som skal ha best service og alltid? Er det vedkommende som har dårlig tid som har problemet og ikke oss andre? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/401195-det-har-ikke-jeg-noe-med/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 Del Skrevet 27. september 2014 Hele livet har jeg vokst opp med en far som har stemt AP.Han mente at de hjelp de fattige og syke,mens høyre hjalp de friske og rike. Nå som politikken i Norge ser helt annerledes ut,har jeg på følelsen at det er jeg som er akterutseilt. Velferdssamfunnet har gjort at vi forsøker å tilpasse oss mengden,slik at vi aldri sniker i køen og bruker fletting når 2 køer blir til 1. Er det stresset og Oslo-gutten i meg som får meg til å tenke slik? Man må alltid påse at man ikke står i veien for andre inne i butikker eller storsentra.Store menneskemengder fører til at det kan bli trangt på en lørdag eller i trange små butikker. Man bør vel ikke stoppe på hjørner å skravle så lenge at man sperrer at alle 4 "veiene" inn til dette "krysset" Butikkhyllene er gjerne minst 3 meter høye og avstanden mellom hyllene er sjelden 2 handlevogner bred, eller det står søyler plassert der så bare en vogn kan passere. Hvem kan parkere bilen ved siden av bensinpumpene? Alle, eller bare de som skal ha bensin eller diesel? Er det ikke en selvfølge at alle som skal leie film, kjøpe pølse eller gå på toalettet, parkerer alle andre steder. Man skal vel ikke hindre andre sin bevegelse uansett hvor god eller dårlig tid de måtte ha? Eneste unntaket for meg er om jeg skal alt dette OG fylle tanken. Da kan jeg stå i 15 minutter uten at jeg gidder å flytte bilen før jeg er ferdig med alt. Men jeg somler aldri. På min Esso stasjon er det minst 10 parkeringsplasser i tillegg til plassene rundt de 4 pumpene.Og jeg bor fremdeles på landet. Det er ca 2-3 mil til Statoil-stasjonen i nabobygda. Er jeg kverulant? Er det fremdeles "den som kommer først til Mølla" som skal ha best service og alltid? Er det vedkommende som har dårlig tid som har problemet og ikke oss andre? Har du fått påpakning fordi du blanner er deg inn? Anonymous poster hash: db1b6...eaf 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/401195-det-har-ikke-jeg-noe-med/#findComment-3571094 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.