Gå til innhold

Ugifte personer over 40 er minst lykkelige

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ingen er vel lykkelig hele tiden? Lykke er noe man opplever i korte perioder, hvis man er heldig?

Har ikke vært lykkelig 1 gang hittil i livet jeg, jeg må være en av de uheldige

Og health Freak jeg tror han tullet/trollet litt med deg, men jeg antar slike begreper er helt ukjent for deg da :ph34r:

Endret av DexterMorgan

Ingen er vel lykkelig hele tiden? Lykke er noe man opplever i korte perioder, hvis man er heldig?

Ja, men når ting er på stell er man bare lei seg i korte perioder også.

Jeg hadde en teori en gang om at en normal hjerne stiller seg inn ti å føle seg gjennomsnittlig OK. og bli lykkelig når ting var bedre enn vanlig, og deprimert når ting var verre enn vanlig.

Jeg mener, folk i steinalderen hadde det grusomt i forhold til oss på alle mulige måter, men de ville jo ikke fungert om de dypt deprimert hele tiden. Ergo måtte hjernene stille seg inn på å være passe tilfreds når ting gikk gjennomsnittlig bra.

Jeg har jo oppdaget at min egen grad av lykke har endret seg en del gjennom livsfasene, så jeg har konkludert med at teorien min bare er tull.

Annonse

Ja, men når ting er på stell er man bare lei seg i korte perioder også.

Jeg hadde en teori en gang om at en normal hjerne stiller seg inn ti å føle seg gjennomsnittlig OK. og bli lykkelig når ting var bedre enn vanlig, og deprimert når ting var verre enn vanlig.

Jeg mener, folk i steinalderen hadde det grusomt i forhold til oss på alle mulige måter, men de ville jo ikke fungert om de dypt deprimert hele tiden. Ergo måtte hjernene stille seg inn på å være passe tilfreds når ting gikk gjennomsnittlig bra.

Jeg har jo oppdaget at min egen grad av lykke har endret seg en del gjennom livsfasene, så jeg har konkludert med at teorien min bare er tull.

Er man redd (f.eks. steinalderfolkets kamp for tilværelsen) er det ikke rom for ulykkelighet... :P

Er ikke "lykke" per def det samme som hvor bra man har det?

Nja. Man kan jo ha det bra rent fysisk - ha tak over hodet, ha det varmt og godt, nok mat, nok klær, men allikevel ikke være lykkelig. Men kan man da si at man ikke har det bra, rent fysisk?

Har ikke vært lykkelig 1 gang hittil i livet jeg, jeg må være en av de uheldige

Og health Freak jeg tror han tullet/trollet litt med deg, men jeg antar slike begreper er helt ukjent for deg da :ph34r:

Health Freak har da ikke AS?

Anonymous poster hash: 879e0...845

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...