Gå til innhold

Reddet fra nok en pinlig situasjon

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en hund som stadig rømmer:-(

Og idag igjen:-(

Jeg satt på mobilen på fult volum og ventet med gru på at nok et menneske skulle ringe om at de har min hund hos seg... Det er flaut ofte.

Til mitt hell:-) kom det tre små jenter med hunden på døren:-) jeg hadde bare 80kr, men jeg sa vent litt, løp inn og hentet de 80kr til jentene rundt 10 år.

Var dette gnient? Lite? Dumt å gi, eller setter barn rundt 10 år pris på 80kr?

Jeg var utrolig lettet og glad, lette etter en hundrelapp, men fant kun 80 kr:-(

Jeg tenkte de får jo en is hver, eller noe sånt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/401264-reddet-fra-nok-en-pinlig-situasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg satt på mobilen på fult volum og ventet med gru på at nok et menneske skulle ringe om at de har min hund hos seg... Det er flaut ofte.

Til mitt hell:-) kom det tre små jenter med hunden på døren:-) jeg hadde bare 80kr, men jeg sa vent litt, løp inn og hentet de 80kr til jentene rundt 10 år.

Jeg var utrolig lettet og glad, lette etter en hundrelapp, men fant kun 80 kr:-(

Da høres da helt greit ut.

Hei!

Var jo greit med 80 kroner, de ble nok glad for det :-)

Har du løpebånd til hunden ute?

Jeg tror ikke det er det du trenger å bekymre deg mest for. Sørg for at hunden din ikke rømmer igjen! Selv om du mener den er fullstendig harmløs så kan den skremme andre, bite et barn, skape kaos og farlige situasjoner i trafikken og mere til. Om han stadig kommer seg ut av lukket grind så MÅ du faktisk sette ham i bånd i hagen.

Var jo greit med 80 kroner, de ble nok glad for det :-)

Har du løpebånd til hunden ute?

Hei!

Nei jeg har ingen dyr i bur. De nekter!! Jeg har dyr som har sterke meninger.

Jeg har prøvd med løpestreng, men da blir det rabalder:-(

Derfor har vi bygget gjerdet rundt hele tomten, men et eller annet sted, når jeg bare er litt uoppmerksom så er han borte?

Jeg tror ikke det er det du trenger å bekymre deg mest for. Sørg for at hunden din ikke rømmer igjen! Selv om du mener den er fullstendig harmløs så kan den skremme andre, bite et barn, skape kaos og farlige situasjoner i trafikken og mere til. Om han stadig kommer seg ut av lukket grind så MÅ du faktisk sette ham i bånd i hagen.

Hei!

Aldri har noen blitt skremt og det er helt utenkelig for han å bite.

Du kan plage han, og han bare klynker:-( han er for snill!

Så de som har ringt, veldig ofte, er familier som sier de har en kosehund i sofaen :-( en matglad tigger ved grillen:-( som gir lab:-( en tigger på butikken:-(, en som klynker og legger seg ned... Dette gjør han hver morgen for å bli klødd, det er skuespill, han er klok, slik at selv en dame med angst for hunder, hadde han inne hos seg, hun sa at han var en uvanlig hund, så beskjeden?? Vel, det er han ikke her, han lager sånne øyne til meg, veldig tydelige lei- seg- øyne hvis han ikke får noe fra kjøleskapet så sier han en trist jamrelyd, selv om jeg vet han er mett, da får han alltid en pølse. Han skaper litt på kjøleskapet og ser bekymret ut.

Min mann har sagt han er en manipulativ og skuespiller, det siste er riktig, han dramatiserer veldig, men manipulerer gjør ikke dyr.

Det er nytteløst å sette han i bånd, da høres han ut som en ulv, og han stopper ikke, sorgen hyler han ut.

Annonse

Hei!

Derfor har vi bygget gjerdet rundt hele tomten, men et eller annet sted, når jeg bare er litt uoppmerksom så er han borte?

Da får du bygge en luftegård i hagen som er overbygget og har låsbar dør, men som er såpass stor at han ikke lager rabalder når han blir satt der inne.

Hei!

Virker som de har det godt hos deg iallefall. Selv er jeg redd løse hunder.

Virker som de har det godt hos deg iallefall. Selv er jeg redd løse hunder.

Hei!

Damen som sa hun var livredd for hunder var ikke redd for min hund, hunden slappet av inne hos henne?

Kanskje hun er kurert?

Jeg er redd for dødelige hunder dvs rottweilere, hunder med bitt som kan drepe

En rottweiler drepte en hund på hundeslette, jeg er redd for den, nå går den i bånd så jeg slipper tenke på det. Jeg tror eieren er lik hunden, så jeg snur meg bort, jeg orker ikke se de to skremmende artene.

Saken er at ett bitt:-( og hunden var umulig å få frisk, bare knas, som på en hasselnøtt,

Hei!

Damen som sa hun var livredd for hunder var ikke redd for min hund, hunden slappet av inne hos henne?

Kanskje hun er kurert?

En rottweiler drepte en hund på hundeslette, jeg er redd for den, nå går den i bånd så jeg slipper tenke på det. Jeg tror eieren er lik hunden, så jeg snur meg bort, jeg orker ikke se de to skremmende artene.

Saken er at ett bitt:-( og hunden var umulig å få frisk, bare knas, som på en hasselnøtt,

En snill hund du har da :-)

Noen hunder er skumle.

Hei!

Kanskje hun er kurert?

Vel - hunden din er også et dyr og i en virkelig presset situasjon vil den også forsvare seg og kunne bite noen. Du vil være ansvarlig og den vil bli avlivet. Jeg mener altså at du enten må sette den i bånd i hagen (den slutter nok å ule når den innser at den MÅ stå i bånd), bygge en hundegård eller gjøre gjerdet høyere og sikrere så han ikke kommer seg ut.

En hund må LÆRES til å være i bur eller i bånd. Den må vennes til det, kortere stunder i begynnelsen, etterhvert lengre. Den må IKKE belønnes ved å slippes fri hvis den uler! Da lærer den jo bare at det lønner seg å ule. Skjenn på han når han uler. Når han er stille, kan han belønnes. Det er elementær dyrepsykologi.

Anonymous poster hash: d6809...1f4

Annonse

Hei!

Aldri har noen blitt skremt og det er helt utenkelig for han å bite.

Du kan plage han, og han bare klynker:-( han er for snill!

Så de som har ringt, veldig ofte, er familier som sier de har en kosehund i sofaen :-( en matglad tigger ved grillen:-( som gir lab:-( en tigger på butikken:-(, en som klynker og legger seg ned... Dette gjør han hver morgen for å bli klødd, det er skuespill, han er klok, slik at selv en dame med angst for hunder, hadde han inne hos seg, hun sa at han var en uvanlig hund, så beskjeden?? Vel, det er han ikke her, han lager sånne øyne til meg, veldig tydelige lei- seg- øyne hvis han ikke får noe fra kjøleskapet så sier han en trist jamrelyd, selv om jeg vet han er mett, da får han alltid en pølse. Han skaper litt på kjøleskapet og ser bekymret ut.

Min mann har sagt han er en manipulativ og skuespiller, det siste er riktig, han dramatiserer veldig, men manipulerer gjør ikke dyr.

Det er nytteløst å sette han i bånd, da høres han ut som en ulv, og han stopper ikke, sorgen hyler han ut.

Hva slags hund er dette?

Hva slags hund er dette?

Hei!

En gjeterhund.

Collie, han er veldig gjetete, samler det meste:-)

Og snakker mye,

Nytt for meg var at han" henger på butikken" :-( sa en eldre mann som kjøper pølse til han:-(

Han er for for snill, man vet når dyr er det, min katt likedan,

En hund må LÆRES til å være i bur eller i bånd. Den må vennes til det, kortere stunder i begynnelsen, etterhvert lengre. Den må IKKE belønnes ved å slippes fri hvis den uler! Da lærer den jo bare at det lønner seg å ule. Skjenn på han når han uler. Når han er stille, kan han belønnes. Det er elementær dyrepsykologi. Anonymous poster hash: d6809...1f4

Hei!

Mitt råd til deg!

Få ikke barn og dyr.

Diktatorer føder diktatorer og farlige dyr

Hei!

En gjeterhund.

Collie, han er veldig gjetete, samler det meste:-)

Og snakker mye,

Nytt for meg var at han" henger på butikken" :-( sa en eldre mann som kjøper pølse til han:-(

Han er for for snill, man vet når dyr er det, min katt likedan,

Det er jo ikke det minste rart at han stikker av og stikker på butikken dersom han får pølser der. :)

Det er jo ikke det minste rart at han stikker av og stikker på butikken dersom han får pølser der. :)

Hei!

Nei:-(

Den snille gamle mann virket liksom glad i hunden min, hyggelig han kjøper pøse til han, men jeg prøøver oppdra dyrene mine...:-( og det går ikke etter planen.

Fordi endene til min forbausning flyr:-( selv om veier så mye, må jeg la dem fly, de flyr helt til kiosken:-( og hva skal jeg gjøre nå?:-(

Jeg tenker, jeg kjenner liten fortvilelse fordi de er så store og tunge og jeg visste ikke at ender kunne bli så gedigne,det stod ikke i avisen, som ga meg ideen, jeg er glad i dem, men de flyr som øgler, tunge, så du ikke kan tro det?

Jeg måtte i dag tredoble hønseforutgiftene mine, også det bare pga av ender, svære, og ikke bare det måtte jeg kjøpe 25 kg gulrøtter da jeg har verdens største kaninrase, jeg vet at dyrene er mitt ansvar, men jeg hadde ikke sett for meg at en and kunne bli så stor ? OG kunne fly?

Jeg kjente kiloene over hodet en dag, det var som en øgle, jegmpersonlig er jo glad, men bo i villaområde, betyr at flere må være glade.

Jeg ha spurt de nærmeste naboene, men jeg hadde jo ikke tenkt at de skulle fly så langt og høyt:-(

Hei!

Mitt råd til deg!

Få ikke barn og dyr.

Diktatorer føder diktatorer og farlige dyr

Les en hvilken som helst bok om hundehold, og du vil se at du misforstår. Hunder er flokkdyr som søker en leder. Du sammenligner med katten din, men det kan du ikke, katter lever helt annerledes enn hunder. 

Her tar du rett og slett feil. Ansvarlig hundehold er å passe på at den ikke rømmer, og vise hvem som er sjefen. Ta et hundekurs.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...