Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fotballjente99

Hei! Jeg er en jente som er 15 år. Jeg spiller både håndball og fotball. Jeg har slitt med beinhinnebetennelse på framsiden av leggen helt siden januar og siden da prøvd ut flere behandlingsmetoder som trykkbølgebehandling og nåler. Det er har bare kommet tilbake. Jeg sliter virkelig med at jeg aldri får komme helt tilbake og bare deltar på deler av treningsøktene. Jeg har også undersøkt sko og hvordan jeg løper. Da de sier at jeg løper helt fint og rett fant jeg ut at jeg ikke trengte noe ekstra såler, bare sko med god demping. Og enda blir jeg ikke kvitt det. Jeg hadde en rolig periode hvor jeg bare syklet og ikke løp, i håp om at det kom til å funke. Det ga ikke noe resultat. Jeg føler jeg har prøvd alt som er å prøve, uten et positivt resultat. Vil det da si at jeg har det kronisk og ikke kommer til å bli kvitt det? Eller har du noen gode tips som jeg kan prøve?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/401272-skadet/
Del på andre sider

• 10 måneder senere...

Fortsetter under...

Tibialis anterior, som er skinnleggmuskelen, har i oppgave å heve samt supinere foten. Om nåler og trykkbølge ikke hjalp, er denne antakeligvis SVAK. I så tilfelle bør den styrkes.

Dersom den er overarbeidet (noe jeg tviler på, ettersom nåler og trykkbølge da ville ha hjulpet), bør du se etter svakheter ved dens medhjelpere. Altså muskler som supinerer og hever foten. Disse er tibialis posterior, medial gastrocnemius og flexor digitorum. Google øvelser for disse.

lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/401272-skadet/#findComment-3646547
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...