Gå til innhold

IOC-krav: Cocktail med Kongen

Anbefalte innlegg

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/IOC-krav-Cocktail-med-Kongen-7726329.html

Listen over hvordan Oslo-OL skal behandle IOC-medlemmene inneholder en rekke originale krav. Deriblant en cocktailmottakelse på Slottet og egne OL-filer på motorveiene.

Den internasjonale olympiske komité (IOC) har over 7000 sider med krav og spesifikasjoner til Oslo som søkerby.

I dag skriver VG at IOC-medlemmene blant annet forlanger å få møte kong Harald før åpningsseremonien. Etterpå skal de ha cocktailmottakelse, hvor drinkene skal betales av Kongehuset eller eventuelt den norske OL-komiteen.

Vil ha egen IOC-klubb

Aftenposten har tidligere skrevet om IOCs mange ønsker og krav for sin egen del. Komitéen vil blant annet ha si egen klubb nært de store arenaer. Den må ha utendørs terrasse, restaurant og en egen lounge som skal brukes til markedsføring.

Her skal IOC ta i mot gjester, sponsorer og partnere.

Styret i IOC vil også at møterommene deres skal være like uansett hvor i verden de måtte befinne seg. De skriver i sin egen tekniske manual at bordet de «vanligvis» bruker er rektangulært, og er tomt i midten.

Pølser med sladd

IOC har også svært strenge regler for matsalg under et eventuelt OL i Oslo. De som ikke regnes som offisielle sponsorer av arrangementet får ikke vise frem sine logoer i OL-byen.

Noen som fortsatt tror ol handler om idrett?

Anonymous poster hash: 4f62a...afd

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/401281-ioc-krav-cocktail-med-kongen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

SKjønner at folk er anonyme når de sier at de sier de har klamydia etc, men ser ikke helt poenget med helt generelle kommentarer som dette

Uansett, jeg har ikke fulgt med jeg, hvor mange millioner vil disse IOC-vip greiene koste oss? Eller er det bare symbolikken som er forferdelig ?

SKjønner at folk er anonyme når de sier at de sier de har klamydia etc, men ser ikke helt poenget med helt generelle kommentarer som dette

Uansett, jeg har ikke fulgt med jeg, hvor mange millioner vil disse IOC-vip greiene koste oss? Eller er det bare symbolikken som er forferdelig ?

Kom tilbake når du har begynt å betale skatt.

Anonymous poster hash: 4f62a...afd

Annonse

Begge deler. Disse pampene har mistet absolutt all bakkekontakt og eier heller ikke skamvett eller folkeskikk.

Disse pampene har mistet absolutt all bakkekontakt og eier heller ikke skamvett eller folkeskikk.

Jeg er så letta over å bo i et land som ikke vil være med på pampenes karusell. For en gjeng vattnisser! Så kan vi kanskje begynne å bry oss litt om viktige ting?

Jeg synes i grunnen jeg også bør få alle de tingene for å gjøre jobben min. Jeg kjempefortjener det fordi jeg jobber og fordi jeg er meg.

Enig!

Jeg lurer i grunnen på hvorfor jeg ikke har min egen fil på Mosseveien i rush-tiden? Kunne de ikke bare reservere en av filene for meg? Jeg er nemlig fryktelig viktig i mitt eget lille univers.

I dag skriver VG at IOC-medlemmene blant annet forlanger å få møte kong Harald før åpningsseremonien. Etterpå skal de ha cocktailmottakelse, hvor drinkene skal betales av Kongehuset eller eventuelt den norske OL-komiteen.

Når jeg krever gratis drinker, bryr jeg meg ikke om hvem som betaler dem.  Kongehuset, arrangøren, skattebetalerne eller en komité - det spiller ingen rolle, jeg er grei sånn, så lenge de er gratis for meg.

Nå som Oslo slipper utgiftene til OL-søknaden - som ikke Staten betaler, men vi som bor her - regner jeg med at vi står foran en formidabel opprustning av idrettsanlegg og -haller.  Det var tross alt mye av hensyn til folkehelsen og barne- og ungdomsidretten vi skulle bruke nesten 300 millioner på den søknaden, så et sted mellom 3 og 30 mill burde være et minimum.

Når jeg krever gratis drinker, bryr jeg meg ikke om hvem som betaler dem.  Kongehuset, arrangøren, skattebetalerne eller en komité - det spiller ingen rolle, jeg er grei sånn, så lenge de er gratis for meg.

Nå som Oslo slipper utgiftene til OL-søknaden - som ikke Staten betaler, men vi som bor her - regner jeg med at vi står foran en formidabel opprustning av idrettsanlegg og -haller.  Det var tross alt mye av hensyn til folkehelsen og barne- og ungdomsidretten vi skulle bruke nesten 300 millioner på den søknaden, så et sted mellom 3 og 30 mill burde være et minimum.

Har de ikke allerede brukt 185 millioner på "planlegging"?

http://www.ol22.no/no/nyheter/oslo-stanser-ol-arbeidet

– Vi vil videreføre arbeidet Oslo2022 har lagt ned for oppgradering av samferdselsinfrastruktur, idrettsanlegg og byutviklingstiltak i Oslo, fortsetter Stian Berger Røsland. Noe av det første vi går løs på, er å sikre en ny hall på Jordal. Der er arbeidet godt i gang og Oslo kommune vil fortsette den positive dialogen vi har med Vålerenga om dette.

Oslo 2022 har i perioden 2012-2014 arbeidet med OL/PL-søknad til IOC og søknad om statsgaranti til Kulturdepartementet. Oslo kommunes kostnad for arbeidet med OL/PL-søknaden har vært på 110 mill. kroner, i tillegg til dette har 75 mill. kroner gått til utrednings- og planarbeid knyttet til idrettsanlegg, infrastruktur og andre byutviklingstiltak i Oslo. Disse er tiltak vil realisere også uten et OL/PL. Totale utgifter for Oslo kommune har altså vært på 185 mill. kroner.

Endret av slabbedask

Annonse

Har de ikke allerede brukt 185 millioner på "planlegging"?

Det har sikkert påløpt en god del allerede.  Det er bl.a. derfor jeg har vært imot hele tiden.  Men det var 90 millioner på høstens budsjett, og de burde ikke være brukt opp ennå...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...