Gå til innhold

Juleting i butikker

Anbefalte innlegg

Nå som vi eter flesk og sukker hele året trenger vi ikke julen lenger. Og hele styret med julegaver er bare perverst.

Jeg syns det er kjempehyggelig jeg, og faktisk tror jeg vi trenger høytidene mer enn noen gang siden tempoet resten av året er så høyt. I julen og påsken har veldig mange fri samtidig, og dessuten er spesielt julen en høytid der tradisjonen om å søke sammen fremdeles står sterkt. Sommerferien er litt annerledes - da reiser mange gjerne bort og ut framfor å inkludere generasjonene over i ferieavviklingen.

Jeg liker julen spesielt godt fordi de tre ukene før lader opp til og skaper forventninger, akkurat som jeg opplevde at spesielle happenings var da jeg var yngre. Det er fint å glede seg, og jeg husker at jeg gledet meg til ferier med både korte og lengre reiser på en helt annen måte enn det jeg har sett jr gjøre. Jeg tror det handler om at alt er så tilgjengelig, så lett å realisere, så rimelig, og selv opplever jeg at magien jeg kjente på før etter å ha vekslet inn Thomas Cock-sjekker og satt med flybilletter til langtvekk-i-stan i hånden er mer borte nå. Reiser er rimelige og veldig tilgjengelige, og med det har noe av glansen forsvunnet. Det er denne magien jeg kjenner på i ukene før jul og gjerne har villet gi jr - og som jeg frykter forsvinner om også julen skal dras ut og smelte sammen med den ellers vanlige tralten allerede fra oktober av.

Hvorvidt man velger å gjøre det kommersielle ved julen viktig eller ikke er litt opp til hver enkelt. Hos oss handler det først og fremst om å møtes på tvers av generasjonene, og spise og drikke godt, spille brettspill, kortspill og å bruke hele dagen før middag på kaffeslaberas. Digg rett og slett :)

Endret av Kayia

Fortsetter under...

Gjest Gargamel

Nå som vi eter flesk og sukker hele året trenger vi ikke julen lenger. Og hele styret med julegaver er bare perverst.

Anonymous poster hash: 21c54...ea2

Bursdag og jul er en fin måte å regulere og avgrense kjøp av leker til barn. Når de maser kan man si de får vente til jul eller bursdagen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...