Gå til innhold

Inntrengning på nettverk?

Anbefalte innlegg

Går til Kontrollpanel og der maskiner på nettverket blir listet opp. Der finner jeg navnet på min pc, den trådløse routeren, mobiltelefonen min, og navnene på mobiltelefonene til de andre her i huset. På en av maskinene står der et personnavn skrevet som ett ord etterfulgt av @hotmail.com og i parantes noe som må være et nick. Ingen her i huset vet hvem dette er eller har hørt det navnet. Ingen har heller mobiltelefoner brukt av andre. Jeg har windows 8.1 på min maskin.

Hvordan kan man da forklare denne ukjente maskinen? Kan det være noen som har trengt inn på nettverket i huset her?

Anonymous poster hash: 090a6...c51
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/401340-inntrengning-p%C3%A5-nettverk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går til Kontrollpanel og der maskiner på nettverket blir listet opp. Der finner jeg navnet på min pc, den trådløse routeren, mobiltelefonen min, og navnene på mobiltelefonene til de andre her i huset. På en av maskinene står der et personnavn skrevet som ett ord etterfulgt av @hotmail.com og i parantes noe som må være et nick. Ingen her i huset vet hvem dette er eller har hørt det navnet. Ingen har heller mobiltelefoner brukt av andre. Jeg har windows 8.1 på min maskin. Hvordan kan man da forklare denne ukjente maskinen? Kan det være noen som har trengt inn på nettverket i huset her? Anonymous poster hash: 090a6...c51

Send en mail og spør.

Anonymous poster hash: b020d...c26

google mannen og se om han er naboen din? :P Og har dere et idiotisk passord som standardpassordet eller 1234 ? edit: eller uten passord

Passordet er på nesten 20 tegn og ikke er noe ord.

Den dama finnes ikke i nabolaget. Der kjenner jeg navnet på alle naboene.

Googlet epostadressen hennes uten å finne henne. Googlet navnet hennes mellom hermetegn. Fant ikke noe da heller, ikke på gule sider heller. Lurte på om etternavnet hennes var en forkortelse og søkte på gule sider. Men det var ingen som bodde i nærheten.

På oversikten stod der ip-adresse: 192.168.1.4. De to første tallene indikerer jo en ip-adresse tildelt av routeren. Jeg skjønner bare ikke at noen kan få ip-adresse derfra uten å være innlogget på routeren. Hvis det da ikke er en router i nabolaget.

Annonse

På oversikten stod der ip-adresse: 192.168.1.4. De to første tallene indikerer jo en ip-adresse tildelt av routeren. Jeg skjønner bare ikke at noen kan få ip-adresse derfra uten å være innlogget på routeren. Hvis det da ikke er en router i nabolaget. Anonymous poster hash: 090a6...c51

Resett routeren.

Anonymous poster hash: b020d...c26

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...