Gå til innhold

Vil slutte å røyke

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida

Mye sant i det, jeg føler bare at jeg må bruke mer krefter enn jeg synes er nødvendig de gangene jeg da legger sigarettene fra meg. Det er aldri snakk om mer enn 1- 2 sigaretter, det kan gå kanskje 3-4 måneder mellom hver gang, men likevel. Det er så fantastisk unødvendig fordi jeg opprettholder vanen fremfor å skape avstand. 

Ja, det skjønner jeg. Akkurat dette er nok ikke så veldig lurt nei. Ta heller med deg tyggis i slike sammenhenger kanskje ?Jeg misunner de som kan være festrøykere. Jeg kan nok ikke det. I hvert fall ikke på lenge enda. Jeg kan ikke ta en eneste røyk, men jeg må bruke hjelpemidler i en periode så ikke sorgen over røyken blir for stor.

Jeg skal liksom pleie et ganske nytt kjæresteforhold også, så viktig at jeg ikke blir i alt for dårlig humør og ødelegger alt sammen :-)

Fortsetter under...

• Svar 79
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Nicklusheletida

22

• stjernestøv

20

• Lillemus

8

• XbellaX

8

Ja, det skjønner jeg. Akkurat dette er nok ikke så veldig lurt nei. Ta heller med deg tyggis i slike sammenhenger kanskje ?Jeg misunner de som kan være festrøykere. Jeg kan nok ikke det. I hvert fall ikke på lenge enda. Jeg kan ikke ta en eneste røyk, men jeg må bruke hjelpemidler i en periode så ikke sorgen over røyken blir for stor.

Jeg skal liksom pleie et ganske nytt kjæresteforhold også, så viktig at jeg ikke blir i alt for dårlig humør og ødelegger alt sammen :-)

Jeg tror faktisk du har rett i det der, jeg skal vurdere å heller ha en tyggis i vesken. Jeg er veldig for hjelpemidler, hva enn man føler fungerer i å få en bedre helse. 

Haha, skjønner godt du ønsker å skåne forholdet den første tiden. Jeg kjente antydningene til furie-versjonen av meg selv i perioder, takk himmelen for nikotintyggis ;-)  

Det vanskelige var egentlig å bestemme seg. Virkelig bestemme seg, altså. Da det var gjort var det veldig mye lettere enn jeg hadde trodd. Lykke til!

Takk for det :)

Kongen sa vel det var skuffende lett, spørs om det blir det for meg men skal stå på. Har under en tyvepakning igjen nå, tror den store dagen blir i morgen.

Nicklusheletida

Var det ingen av dere som fikk diare? Jeg sliter kraftig med den abstinensdiareen og det hjelper ikke med gode magebakterier.

Jeg har forøvrig utrolig sug etter en sigarett etter middagen jeg også.

Nei, når jeg tenker etter så har det vært motsatt. 

Gikk meg en tur etter middag i dag, nettopp kommet inn og "koser" meg med en snus og pc nå ;-)

Jeg har greid meg uten plaster i hele dag :-)

Annonse

Det er bare fornavnt... Det er stygt når menn snuser også, men av en eller annen grunn ti ganger styggere når kvinner gjør det. Usjameg.

Er du overhodet kjent med moderne snus (porsjonssnus)? Jeg har venner og kolleger av begge kjønn som bruker dette, og kan kan ikke se at de snuser.

Forsvarer det ikke dermed altså...

Er du overhodet kjent med moderne snus (porsjonssnus)? Jeg har venner og kolleger av begge kjønn som bruker dette, og kan kan ikke se at de snuser.

Forsvarer det ikke dermed altså...

Åjada og det er mulig det ikke synes på alle, men på mange så gjør det det. Og i likhet med mange røykere er det mange snusere som slenger posen fra seg overalt etterpå. Æsj.

Nicklusheletida

Åjada og det er mulig det ikke synes på alle, men på mange så gjør det det. Og i likhet med mange røykere er det mange snusere som slenger posen fra seg overalt etterpå. Æsj.

Det beste er jo hvis en er så motivert at en greier å slutte tvert uten å erstatte suget med noe og bli raskt ferdig med det. Det er ikke vanskelig å være enig med deg i det. Slik har jeg også tenkt og jeg har forsøkt flere ganger. Begynte etterhvert å lure meg selv. Skal bare han en og så sklei det ut. Jeg var nok ikke sterk nok, men ser jo at det er det beste.  Har i hvert fall hatt mange røykfrie perioder.

Nå er jeg så redd for å bli deppa at jeg prøver en annen vri nå. Litt mer behagelig. Om det er lurt får tiden vise :-) Jeg begynner å bli eldre og tenker mer over hvilken alderdom jeg vil ha enn ved tidligere forsøk. Røyken har ikke preget meg så alt for mye tidligere før nå i det siste.

Annonse

Nei, når jeg tenker etter så har det vært motsatt. 

Gikk meg en tur etter middag i dag, nettopp kommet inn og "koser" meg med en snus og pc nå ;-)

Jeg har greid meg uten plaster i hele dag :-)

Så bra at du har klart deg uten plaster :) Jeg merker ikke plaster, har like lyst på nikotin og tyggis med nikotin synes jeg smaker forferdelig så her er hjelpemidlene en snus om morgenen, en etter middag og en om kvelden. Jeg har en e-sigarett også, men den hjelper lite. Jeg har hatt besøk i dag som har røkt, mannen i huset har røkt og det gjør ingenting så jeg er tydeligvis ikke noen selskapsrøyker, men skikkelig nikotinavhengig. Skrekken min er faren min som var røyksugen etter sju år slik at han var konstant grinete, jeg håper virkelig ikke jeg er av samme slaget. Da er det bedre å snuse.

Nå er jeg så redd for å bli deppa at jeg prøver en annen vri nå. Litt mer behagelig. Om det er lurt får tiden vise :-) Jeg begynner å bli eldre og tenker mer over hvilken alderdom jeg vil ha enn ved tidligere forsøk. Røyken har ikke preget meg så alt for mye tidligere før nå i det siste.

Jeg tror du klarer det denne gangen. :)

Så bra at du har klart deg uten plaster :) Jeg merker ikke plaster, har like lyst på nikotin og tyggis med nikotin synes jeg smaker forferdelig så her er hjelpemidlene en snus om morgenen, en etter middag og en om kvelden. Jeg har en e-sigarett også, men den hjelper lite. Jeg har hatt besøk i dag som har røkt, mannen i huset har røkt og det gjør ingenting så jeg er tydeligvis ikke noen selskapsrøyker, men skikkelig nikotinavhengig. Skrekken min er faren min som var røyksugen etter sju år slik at han var konstant grinete, jeg håper virkelig ikke jeg er av samme slaget. Da er det bedre å snuse.

Hvis du virkelig har sluttet å røyke, så synes jeg det er utrolig kult. Vi vet jo begge noe om hvordan kols arter seg...

God helg:-)

Har så lyst å slutte å røyke, hater røyken og røyker for mye. Nå er jeg så forkjølet...likevel må jeg ha svineriet! På FB har slutta...din røykeslutt satt en dato, 20 oktober, tror jeg slenger meg på der. Har el sigarett liggende, kan jo bruke det hvis det blir for gale, men føler det er å jukse litt. Vil bli helt fri. Noen her som har klart det? Gikk det bra? Er vel tøft i begynnelsen? Jeg begynte da jeg var 14-15 år så det er jo en vane, da jeg var gravid røykte jeg ikke...så det går jo an.

Du og andre som røyker kan få bli med meg på sykehuset og besøke min far som følge av kols.

Tenk deg hvor andpusten du blir når du løper oppover en bakke. Slik er det for min far 24/7 i tillegg til en rekke andre plagsomme symptomer. Han kan ikke gå over stuegolvet før han hiver etter pusten.

Han sier han har vært dum som ikke sluttet å røyke men at han ikke skjønte alvoret.

Ikke for å skremme noen men..

Endret av hww

Du og andre som røyker kan få bli med meg på sykehuset og besøke min far som følge av kols.

Tenk deg hvor andpusten du blir når du løper oppover en bakke. Slik er det for min far 24/7 i tillegg til en rekke andre plagsomme symptomer.

Han sier han har vært dum som ikke sluttet å røyke men at han ikke skjønte alvoret.

Har vel aldri skjønt alvoret jeg heller . Men nå er jo mitt mål og slutte. Men hadde nok fått en vekker av å besøkt lungesyke.

Hvis du virkelig har sluttet å røyke, så synes jeg det er utrolig kult. Vi vet jo begge noe om hvordan kols arter seg...

God helg:-)

God helg til deg også. Jeg har ikke lyst på kols nei. Nå har jeg sluttet i 4 dager og 12 timer og det er en god start og den skal jeg fortsette med. :)

Nicklusheletida

Jeg har fortsatt ikke tatt på meg plasteret  :D  Plasteret har hjulpet meg bra. Har kjøpt 24-timers plaster av den sterkeste typen og den har roet den verste rastløsheten. Jeg har tenkt å vente med å sette det på til jeg blir helt desperat. Jeg hadde en periode litt tidligere i dag hvor jeg begynte å tenke : Hele resten av livet uten røyk? Er det virkelig verd det ? Men greide å snu tankene og tenker på hvor sunn og frisk jeg er  :D  Dessverre måtte jeg ty til en snus i steden, men nå er eska tom og jeg skal ikke kjøpe ny.

Jeg har både plaster og masse tyggis hvis det blir helt krise. E-sigarett vil jeg ikke begynne med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...