Gå til innhold

– Sett av penger til julehandelen nå

Anbefalte innlegg

Helt enig. Ikke nødvendig med julegave til 5000, i alle fall ikke hvis det er hvert år. Pengegave, og deretter sparing inntil han har nok, er en god ide.

Hei!

Da lurer jeg på hvilken virkelighet du lever i??

Hva mener du nå?  Det er ganske mange som lever i en virkelighet der man ikke kan gi julegaver til 5000 kr, selv ikke til sine egne barn. 

Fortsetter under...

• Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

22

• laban

9

• Lillemus

8

• påskelilje

7

Mest aktive i denne tråden

Hva mener du nå?  Det er ganske mange som lever i en virkelighet der man ikke kan gi julegaver til 5000 kr, selv ikke til sine egne barn.

Hei!

Jeg mener at man strekker seg langt og heller gi sitt barn ny PC enn seg selv,

Barn trenger moteplagg, de siste iphoner, og andre nyheter, vi foreldre/ gamle klarer oss med det vi har.

Jeg vet at ikke alle kan kjøpe gaver til 5000kr til bursdag, men man kan jo tenke alternativer.

Jeg har ikke veldig lyst til å skrive mer, for jeg ønsker ikke bli kalt Marie antionette igjen, jeg kan flere detaljer enn de fleste om den franske revolusjon, detaljer er ikke mitt problem.

Jeg tror. Imidlertid jeg det setter mer tilside for å få råd til ting.

Vi er ikke rike/ vi må tenke, men jeg syns ikke vi har dårlig råd, men jeg kjøper langt mindre til meg selv, enn sigle mennesker jeg vet om,

Jeg mener at man strekker seg langt og heller gi sitt barn ny PC enn seg selv,

Barn trenger moteplagg, de siste iphoner, og andre nyheter, vi foreldre / gamle klarer oss med det vi har.

Jeg vet at ikke alle kan kjøpe gaver til 5000kr til bursdag, men man kan jo tenke alternativer.

Det var nettopp et slikt alternativ påskelilje kom med, nemlig at man gir noe av beløpet som gave, og så må de vente litt og spare selv.

Om barn trenger moteplagg og siste modell av iphone, kan vel diskuteres.  Mange foreldre kan ikke holde følge med den utviklingen der, selv om de nedprioriterer egne luksusinnkjøp aldri så mye.

Barn trenger moteplagg, de siste iphoner, og andre nyheter, vi foreldre/ gamle klarer oss med det vi har.

For hvis de ikke har moteklær og nyeste modell av iphone  - hva skjer da? Ingenting.

Mine har helt vanlige klær fra H&M, Bennetton og de andre vanlige kjedene og hver sin android-telefon til 1000-2000,- (eldstemann måtte betale sin selv etter at han badet med den gamle i lomma på shortsen i sommer...) og det går helt fint det. :)

Det er nok du som lever i en annen virkelighet enn de fleste andre av oss her inne.

For hvis de ikke har moteklær og nyeste modell av iphone  - hva skjer da? Ingenting.

Mine har helt vanlige klær fra H&M, Bennetton og de andre vanlige kjedene og hver sin android-telefon til 1000-2000,- (eldstemann måtte betale sin selv etter at han badet med den gamle i lomma på shortsen i sommer...) og det går helt fint det. :)

Det er nok du som lever i en annen virkelighet enn de fleste andre av oss her inne.

Hei!

Ok

Men hvor fikk han pengene til ny mobil, konkret, hvor?

Annonse

Hei!

Ok

Men hvor fikk han pengene til ny mobil, konkret, hvor?

Han har spart lommepenger en stund + at han tjente litt for å jobbe for faren i sommer. Jada, jeg vet at dine ikke kan det - poenget mitt er at en ny iphone koster vel mange tusen, ungdommer (han begynte på vgs nå i høst) klarer seg lenge med en rimeligere mobil, det skal så lite til før noe skjer og den er ødelagt.

Han har spart lommepenger en stund + at han tjente litt for å jobbe for faren i sommer. Jada, jeg vet at dine ikke kan det - poenget mitt er at en ny iphone koster vel mange tusen, ungdommer (han begynte på vgs nå i høst) klarer seg lenge med en rimeligere mobil, det skal så lite til før noe skjer og den er ødelagt.

Hei,

Takk for at du forstår vårt problem også.

Barna får langt mindre enn barna/ deres venner. De har ikke like stort behov, da de sjeldnere er ute på ting, men likevel er jeg veldig glad når de sier de skal med venner på kafé etter skolen,

Sånne vanlige ting som jeg aldri gjorde, gleder meg, jeg tror min mann ikke helt forstår den gleden, for meg er, gå på kafé, synonymt med, ikke veldig autistisk, jeg vet uansett at livet er lettere med minst mulig grad av autisme.

Jeg tror trening i sosiale ferdigheter kan hjelpe noen, meg hjalp det ikke, men er ikke sikkert mine barn har sånn grad av autisme, og da kan det hjelpe dem,

Endret av Madelenemie

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...