Gå til innhold

Hva brukes for å sparkle en panevegg / trevegg?

Anbefalte innlegg

Jeg skal sparkle et vegg med tre vegger av mur/betong, og en vegg med trepanel. På trepanelen er det masse store huller etter spiker. På mur/betongen skal jeg bruke murpuss, for der er det større ujevnheter. Men kan jeg bruke murpussen på treveggen også, eller ser det rart ut? Skal jeg bruke akryl isteden, eller er det noe annet man pleier å bruke på tre?

Anonymous poster hash: f8150...fc6

Fortsetter under...

Spørs om du skal male eller lakkere. Male så kan du bruke acryl, den er overmalbar. Men skal du lakke så må du bruke tremasse (husker plutselig ikke navnet på det)

Men skal du male panelvegg, så husk å bruke kvistlakk på kvistene, hvis ikke så ses de gjennom malingen.

Spørs om du skal male eller lakkere. Male så kan du bruke acryl, den er overmalbar. Men skal du lakke så må du bruke tremasse (husker plutselig ikke navnet på det)

Men skal du male panelvegg, så husk å bruke kvistlakk på kvistene, hvis ikke så ses de gjennom malingen.

Panelen er malt fra før, så det trengs ikke kvistlakk. Men den er gammel og masse spikerhull. Den har også et par åpne glipper, uten noe rett bakenfor, og akryl/sparkelmasse vil nok ikke kunne tette igjen der, så der vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Sprøyte inn et eler annet?

Anonymous poster hash: f8150...fc6

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...