Gå til innhold

Få utbetalt lønn på helligdager?

Anbefalte innlegg

Er nyansatt i en bedrift (ikke gjennom vikarbyrå). Såvidt jeg vet får man betalt på helligdager (1. og 2. juledag, 1. og 2. påskedag osv). I og med at jeg nettopp har startet har jeg ikke tjent opp feriepenger her jeg jobber nå, men jeg har selvsagt rett på ferie ulønnet. Tenkte å ta ulønnet juleferie, men kommer da til å ha fri både dagen før julaften, samt 29.12, 30.12 og 02.01. Jeg har vel fremdeles rett på lønn for helligdagene? Bedriften holder også stengt 24.12 og 31.12 så da får jeg vel lønn for de dagene og? 

Bare husker for mange år siden da jeg jobbet gjennom vikarbyrå at man ikke fikk betalt helligdagene hvis man hadde fri dagen før eller etter. 

Men regner med at dette ikke er lov en gang hvis man er fast ansatt?

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...