Gå til innhold

Å ikke ha lyst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Når jeg ikke har lyst, hvorfor kan psykiatere da bestemme noe jeg ikke vil:-(

Når andre skriver det kan de ikke?

Jeg har sagt, " jeg vil ikke" og begrunnet det, men det hjelper ikke!!!!

Det er rart at jeg får beskjed om at jeg bestemmer, og helt riktig som jeg tenkte,

" man bestemmer kun det man får lov å bestemme av psykiatere".

Jeg er fortvilt! Det nytter ikke reservere jeg, si nei jeg vil ikke!

Jeg har sagt det mange ganger, prøvd å ikke høre på ørene også,

Da får man svar, " vær ikke redd, dette går bra, "osv... Men jeg vil jo fortsatt ikke.

Da er det bedre om min psykiater kunne sagt, " ja men jeg bestemmer".

Da kan jeg bare fortvile alene og vite at det nytter ikke si Nei!

Jeg bare tror både selvbestemmelse og taushetsplikt er rllatert til situasjon og ikke absolutte. Det betyr at man bestemmer til psykiateren overbestemmer.

Skrevet

Har man ikke lyst til noe som er til fordel for en selv så kan det være lurt å "gi etter"

Har man ikke lyst til noe som ikke er en fordel for en selv så må man stå på sitt og bytte psykolog hvis han ikke hører

Er det til fordel for deg selv det du ikke vil `?

Skrevet

Hei!

Det er rart at jeg får beskjed om at jeg bestemmer, og helt riktig som jeg tenkte,

Da får man svar, " vær ikke redd, dette går bra, "osv... Men jeg vil jo fortsatt ikke.

Jeg bare tror både selvbestemmelse og taushetsplikt er rllatert til situasjon og ikke absolutte. Det betyr at man bestemmer til psykiateren overbestemmer.

Du må være mer bestemt.

Nicklusheletida
Skrevet

Hei!

I all verden ! Ikke finn deg i å bli behandlet som et barn. Det er det du blir nå. Du er myndig og bestemmer selv.

Skrevet

Har aldri forstått meg på folk som ikke tar et nei for et nei, bare nekt plent.

Skrevet

Hva er det denne tråden dreier seg om egentlig ?

En AS undersøkelse.

Skrevet

Har man ikke lyst til noe som er til fordel for en selv så kan det være lurt å "gi etter"

Har man ikke lyst til noe som ikke er en fordel for en selv så må man stå på sitt og bytte psykolog hvis han ikke hører

Er det til fordel for deg selv det du ikke vil `?

Hei!

Nei det er ikke til fordel for meg!

Det betyr angst sorg søvnproblemer kvalme m.m.

Skrevet

Du må være mer bestemt.

Hei!

Om du visste hvor bestemt jeg har vært:-(

Jeg blir fortvilt.

Skrevet

I all verden ! Ikke finn deg i å bli behandlet som et barn. Det er det du blir nå. Du er myndig og bestemmer selv.

Hei!

Det er så komplisert! Jeg gjør alltid til slutt det jeg mener er riktig, meningsmessig og på andre måter.

Men det er noe med styrkeforholdet som er mystisk!!:-(

Skrevet

Har aldri forstått meg på folk som ikke tar et nei for et nei, bare nekt plent.

Hei!

Det virker som jeg er helt alene om denne erfaringen?

Merkelig? Skjønner det ikke:-( jeg er forferdelig fortvilt!

Skrevet

Hei!

Det forstår jeg godt. INGEN kan tvinge deg til noe du ikke vil, du er et voksent menneske som bestemmer selv.

Skrevet

Hvis det er det seksuelle samliv dere snakker om, så er det mer komplisert en å bare si nei å være helt bestemt. Det har jo ikke akkurat med å dele ut penger heller.

Skrevet

Dersom det er snakk om deltakelse i et forskningsprosjekt er du i din fulle rett til å trekke ditt samtykke til deltakelse når som helst, uten å måtte begrunne det og uten at det skal få ubehagelige konsekvenser for deg. En forsker som ikke tar dette på alvor bryter de forskningsetiske retningslinjene. Se gjerne her: https://www.etikkom.no/FBIB/Temaer/Personvern-og-ansvar-for-den-enkelte/Informert-samtykke/

Anonymous poster hash: e823b...59a
Skrevet

Hei!

Slik jeg oppfatter deg, så handler dette om å stå i mot en form for insistering fra en du er veldig glad i. Det kan være veldig vanskelig å si nei til å oppfylle ønskene når det er snakk om noen du er så glad i og har slik respekt for, men jeg tror at om du får formidlet ordentlig hvor vanskelig dette er for deg, så vil den det gjelder innse at det er feil å insistere akkurat nå.

Skrevet (endret)

Dersom det er snakk om deltakelse i et forskningsprosjekt er du i din fulle rett til å trekke ditt samtykke til deltakelse når som helst, uten å måtte begrunne det og uten at det skal få ubehagelige konsekvenser for deg. En forsker som ikke tar dette på alvor bryter de forskningsetiske retningslinjene. Se gjerne her: https://www.etikkom.no/FBIB/Temaer/Personvern-og-ansvar-for-den-enkelte/Informert-samtykke/

Anonymous poster hash: e823b...59a

Det har jeg erfaring med. Da jeg en gang var alvorlig syk hadde jeg forskere og deres assistenter, som ville ha meg med i et prosjekt, på telefonen støtt. En overlege sa til og med at han skulle komme hjem til meg å snakke med meg, fordi han tydeligvis mente jeg ikke var tilsnakkelig på telefonen. Jeg synes virkelig de gikk litt for langt, og jeg er sikkert ikke alene om den følelsen.

Endret av Xtra
Skrevet

Slik jeg oppfatter deg, så handler dette om å stå i mot en form for insistering fra en du er veldig glad i. Det kan være veldig vanskelig å si nei til å oppfylle ønskene når det er snakk om noen du er så glad i og har slik respekt for, men jeg tror at om du får formidlet ordentlig hvor vanskelig dette er for deg, så vil den det gjelder innse at det er feil å insistere akkurat nå.

Hei!

Min mann prøver:-(

Han skjønte ikke hvorfor jeg har sluttet spise, hvordan kan jeg spise, når jeg må være fortvilet, matlyst må det glede inni seg for å kjenne, sorg får mat til å bli slitsomme klumper i munnen. ikke få hvile, bare sånne klosser som, uro, på kaos, på utrygghet. på redsel, på sorg, på rekkefølgekluss osv:-( osv... og jeg kan ikke i all min sorg gjøre annet enn å ikke sove meg gjennom netter, klarer ikke mat, matklumper glir ikke ned i spiserøret man brekker de ut, og putter resten av matpakken nederst i søppelkassen, den med skriften; To my dear with love <3, 

Jeg er mer enn glad i min psykiater, men noe av fortiden er for vondt til at døren for noen kan åpnes, jeg vet hva som er bak, men jeg driver og er glad, gjør daglige gjøremål og lever, jeg vil ikke få sorg, jeg gløtter selv aldri på døren mer. Derfor er jeg glad, fortiden er forbi.

Skrevet

Det har jeg erfaring med. Da jeg en gang var alvorlig syk hadde jeg forskere og deres assistenter, som ville ha meg med i et prosjekt, på telefonen støtt. En overlege sa til og med at han skulle komme hjem til meg å snakke med meg, fordi han tydeligvis mente jeg ikke var tilsnakkelig på telefonen. Jeg synes virkelig de gikk litt for langt, og jeg er sikkert ikke alene om den følelsen.

Hei!

Takk for at du også har erfart, da er jeg jo ikke alene om det!

Skrevet

Jeg er glad for at din mann vil forsøke å få kommunisert dette for deg. Jeg er overbevist om at din psykiater ikke ønsker å være en bidragsyter til at din fortvilelse blir så stor.

Prøv å drikke noe med næring nå når det er så vanskelig å få spist.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...