Gå til innhold

Fra NAV-mottaker til millionomsetning

Anbefalte innlegg

Og selvsagt er det noe som heter arbeidsledighet, men hvis man virkelig er god på noe så slipper man det. Og hvis alle hadde blitt mye bedre på forskjellige ting, så hadde det vært mye lettere med systematiske samfunnsendringer som satte et større antall mennesker i arbeid.

Det har aldri vært en større andel av landets befolkning i lønnet arbeid som i dag.

Fortsetter under...

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• startet av

27

• gråstein

16

• AnonymBruker

10

• DexterMorgan

4

Mest aktive i denne tråden

Det har aldri vært en større andel av landets befolkning i lønnet arbeid som i dag.

Det er helt feil! Hvis du teller uføre, de på aap, sosialklienter og arbeidsledige... så har du en stor andel utenfor lønnet arbeid! Du kan ikke bare se på arbeidsledighet.

Det er helt feil! Hvis du teller uføre, de på aap, sosialklienter og arbeidsledige... så har du en stor andel utenfor lønnet arbeid! Du kan ikke bare se på arbeidsledighet.

Akkuratt her har han rett hvis man ser på sysselsettingen per innbygger i arbeidsfør alder så er den på all time high, samme med produktiviteten

edit: okei produktiviteten er litt diskutabel og definisjonsspørsmålaktigproblkemstilling masse byråkrater som ikke "gjør "arbeid"" , men det andre er fakta

Endret av DexterMorgan

Net, du har feil. Tall fra SSB viser at Norge aldri har hatt en større andel i jobb.Svært få land har så stor andel av befolkningen i jobb som Norge. Andelen i såkalt yrkesaktiv alder med jobb var i 2009 bare høyere i Sveits og Island.

Man kan bli frisk av alvorlige sykdommer hvis man virkelig vil.

Man kan bli frisk av alle typer kreft. Det står bare på viljen? Man kan bli 100% restituert etter er hjerneslag. Det står bare på viljen? Lamme kan gå igjen. Det står bare på viljen? 

Antall jobber er ikke en statisk prosent, det påvirkes av hva folk kan levere.

Det er tildels riktig. Men det vil aldri finnes jobber til alle.

Hvis man er virkelig god får man kunder.

Kundene kommer ikke av seg selv. Man skal være god til å selge også. 

Det står ikke bare på viljen, man har faktisk sykdommer. Men jeg registrerer at det går an å bli frisk fra alvorlige sykdommer. Det som kjennetegner de som blir det er at de har gjort mye for det. 

Det at noen blir det betyr  ikke at alle kan det.

Annonse

Hvor var de 25% som ikke arbeider i yrkesfør alder i gamle dager da? Hvor fikk de tak i brød på bordet? Hvis de sultet ihjel, så blir det jo faktisk flere i arbeid...

Jeg har aldri sagt det bare står på viljen. Jeg har sagt at man kan komme langt med vilje.

En skal aldri utelukke at det aldri vil finnes jobber til alle. En vet aldri hva slags genialiteter man finner på i fremtiden, mtp. samfunnsinnredning.

Ja man skal være god til å selge og. Men da kan man vel jobbe for å bli bedre til å selge da? :P

Nei ikke alle kan bli friske, men de fleste vil kunne bli friske hvis de hadde skikkelig høy viljestyrke.

Det har jeg ikke. Men siden du er en så stor ekspert på området, kan du opplyse meg om hva jeg har gjort feil?

Det vet jeg desverre ikke, men det er ikke relevant til tema som diskuteres i denne tråden.

Må ikke ta alt så personlig vettu!

Det vet jeg desverre ikke, men det er ikke relevant til tema som diskuteres i denne tråden.

Må ikke ta alt så personlig vettu!

Jeg blir sinna på sånne som deg som skal rakke ned på oss som ikke fungerer i ordinært arbeid. Selv om vi har prøvd, og prøvd, og prøvd i årevis, og gradvis blitt sykere og sykere av det.

De levde i ytterste fattigdom / ble forsørget av famile?

Legg også merke til at jeg skrev "lønnet arbeid".

Lønnet arbeid var det selvsagt mange som ikke var i, men poenget er at de _gjorde en jobb_, noe mange ikke gjør i dag.

Arbeidsdyktigheten til befolkningen har selvsagt økt siden 50-tallet (f.eks.) ikke synket, siden helsen har blitt bedre. :ph34r:

Annonse

Jeg blir sinna på sånne som deg som skal rakke ned på oss som ikke fungerer i ordinært arbeid. Selv om vi har prøvd, og prøvd, og prøvd i årevis, og gradvis blitt sykere og sykere av det.

Jeg rakker ikke ned på noen; som jeg sier, du må ikke ta det personlig. Men jeg gidder ikke forandre på virkeligheten bare fordi noen syns det er ubehagelig å tenke på at de kanskje har dårlig viljestyrke.

Jeg rakker ikke ned på noen; som jeg sier, du må ikke ta det personlig. Men jeg gidder ikke forandre på virkeligheten bare fordi noen syns det er ubehagelig å tenke på at de kanskje har dårlig viljestyrke.

jeg har ikke dårlig viljestyre. Da hadde jeg ikke holdt ut så lenge.

Og du er vel ikke den rette til å beskylde andre for "dårlig viljestyrke"?  :ph34r:  :ph34r:  :ph34r:

jeg har ikke dårlig viljestyre. Da hadde jeg ikke holdt ut så lenge.

Og du er vel ikke den rette til å beskylde andre for "dårlig viljestyrke"?  :ph34r:  :ph34r:  :ph34r:

Er ikke det en stråmann, at jeg beskylder andre for å ha dårlig viljestyrke?

Sånn for real lizzm.

Du sier "hadde ikke holdt ut så lenge" - da hadde du vel ikke dårlig viljestyrke da, men det kan fint forandre seg vettu!!! :ph34r: :ph34r: :ph34r:

Har forøvrig aldri sagt det er dårlig viljestyrke som gjør at trygda ikke jobber, det jeg sier er at det er dårlig viljestyrke som ikke gjør at de begynner i det små og bygger seg opp og finner løsninger.

Har forøvrig aldri sagt det er dårlig viljestyrke som gjør at trygda ikke jobber, det jeg sier er at det er dårlig viljestyrke som ikke gjør at de begynner i det små og bygger seg opp og finner løsninger.

Da syntes jeg du skal gå foran som et godt eksempel. :rolleyes:  Og jeg vil også gjerne vite hvordan jeg skal bli kvitt aspergeren.

Endret av gråstein

Du sier "hadde ikke holdt ut så lenge" - da hadde du vel ikke dårlig viljestyrke da, men det kan fint forandre seg vettu!!! :ph34r: :ph34r: :ph34r:

Hvis man hadde fått hjelp ja. Det er grenser for hvor mye man klarer selv når man er så deprimert at man ikke kommer seg opp av sengen, og når man gjør det, har så mye angst at man ikke kommer ut av døra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...