Gå til innhold

Er så skuffet over han

Anbefalte innlegg

Jeg skal flytte om to uker. Jeg har en arm som er skadet og derfor går ting veeldig sakte, og alt jeg gjør er vondt for meg. Frem til nå har det vært mest sortering i boder/kasting osv..som jeg har måttet gjort alene. Det er litt vanskelig å vite for andre hva som skal kastes osv..

Nå er det altså under to uker til jeg må ut fra leiligheten og jeg trenger kjæresten min til å hjelpe meg. Neste helg vil han gjerne på en fyllatur fra lørdag til søndag. Dette er noe som skjer ofte, han fester alt for mye og det er et problem i forholdet. 

Derfor har jeg sagt at jeg synes at det er dårlig gjort hvis han prioriterer dette neste helg istedenfor å være her for meg. Han kom da opp med en ide som gikk ut på at kompisene hans kunne være med å flytte sakene mine fredagen så fikk vi gjort masse for da kunne han dra på tur allikevel.

Men sakene mine har jeg allerede en avtale med brødrene mine om å flytte tirdagen etter helgen, tre dager før jeg må ut. Jeg vil jo bo her lengst mulig. Men kjæresten mener at jeg fint kan ta med meg barn og bo hos mine foreldre eller i hans leilighet noen dager slik at vi kan flytte ut alt fredagen for da kan han dra på tur.

I går fikk jeg ikke gjort noenting med flyttingen, jeg verket slik i armen etter å ha vært på jobb hele dagen, og vi ble liggende på sofaen. Jeg sa til han at han kunne jo muligens dra å kjøpe en malerkost og så kunne vi male over noe greier jeg må fikse før jeg flytter. Han orket ikke det.

I dag lå han i sengen til tolv, jeg dro og handlet og tenkte at nå skulle vi utnytte lørdagen, for få ting gjort. En venn av han skal se på bilen min, som selvfølgelig også har streiket midt oppi alt. Han ringte vennen når jeg kom fra butikken for å se om det passet å se på bilen da (de hadde avtale i dag). Da var vennen hos en annen felles venn og de holdt på å hjelpe denne vennen med noe på huset hans. Og spurte om kjæresten også ville hjelpe. 

Ja, klart det sa han. Jeg tar med meg pizza til dere og så kommer jeg. Jeg ble ganske forskrekket og sa til han at han skulle jo hjelpe meg i dag? Men nei, han måtte til denne kompisen og hjelpe til, de andre hadde vært der flere helger og hjulpet og han hadde ikke det. ( Men jeg kan vel ikke svi for at han har valgt å ikke hjelpe andre helger??).

Jeg spurte han om han kom tilbake etter ett par timer hvertfall.

Det vet jeg ikke, svarte han, det kan fort gå fem timer også. Jeg ble full i tårer og mistet helt motet om å få en effektiv dag. Det føles så surt, jeg satt ALT til side i fjor da jeg hjalp han flytte, fy så mye tid jeg brukte. Og til nå har han ikke hjulpet meg noe. Hadde det vært så ille å si til kompisene: "Kjæresten min er skadet og må snart ut av leiligheten, hun trenger meg virkelig denne og neste helg, men jeg kan være med ett par timer.?

Det endte med at han raste fordi jeg ble skuffet over dette og ropte at jeg nektet han å feste neste helg, og han kunne heller ikke gjøre som han ville denne helgen. Så gikk han.

Hva synes dere om dette? Er jeg vanskelig? Eller han? Trenger noen andres synspunkter..

Anonymous poster hash: e2587...739
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/401557-er-s%C3%A5-skuffet-over-han/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjesteleser

Enveisforhold. Han bør jaggu ha noen virkelig gode sider for å veie opp for dette.

Jeg ville også blitt veldig skuffet. Og sint. Og følt meg nedprioritert. Og blitt irritert over mangelen på respekt.

Når alkoholproblematikken er der i tillegg ville jeg virkelig vurdert om ikke det var like greit å kvitte meg med ham også samtidig som jeg bytta bolig. Ny start på alle måter!

Jeg ville aldri orket å være sammen med en slik fyr. Har du veldig dårlig selvtillit, siden du tror du ikke er verdt noe bedre? Unnskyld at jeg sier det så direkte altså, men det er ofte slik at jenter som velger slike gutter gjør det fordi de ikke har selv-respekt.

Jeg ville stilt ham et ultimatum om å hjelpe deg hele den helgen, eller så kutter du hele forholdet. Og deretter gjort alvor av det.

For å få rask hjelp, hvis han dropper ut, ville jeg forsøkt å lagt inn enn annonse på feks Finn.no, under Småjobber, for der kan få noen til å hjelpe det for bare noen timer eller en dag.

Anonymous poster hash: 2ca21...695

Annonse

Jeg vil tipse deg om en bok. Det er en gammel klassiker, med mye visdom:

Kvinner som ødsler sin kjærlighet

av Robin Norwood

Den engelske tittelen er enda bedre:

"Women who love too much. When you keep hoping and wishing that he will change."

Den boken har forandret mange menneskers liv.

Anonymous poster hash: 2ca21...695

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...