Gå til innhold

karbohydrater og dehydrering

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har du problemer med å få i deg nok mat og/eller drikke?

Jeg vet ikke, kaloriintaket mitt per dag er sikkert greit nok stabil vekt

Men etter at jeg spiser (hver gang...) får jeg vondt i hodet og blir sløv resten av dagen... Brukte "elimineringsmetoden" og fant ut at det "sannsynligvis" ikke er diabetes glutenintoleranse eller annen matinntoleranse. Men jeg spiste mange pepperkaker nå og fikk veldig vondt i hodet rett etterpå, og jeg gjennomførte en urinfargeanalyse og den var ganske brun, selv om den var helt klar for ikke lenge siden (kanskje et par timer), og det er masse karbohydrater i pepperkaker så da tenkte jeg kanskje det er det at jeg har litt lite væskeinntak og karbohydrater krever masse vann også blir det kræsh

Men men bare noe jeg tenkte på, si ifra hvis du har science facts om temaet

Har desverre ikke så kunnskap om det, men hvis du ikke vil gå til legen med det kan du jo kjøpe denne: http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/Accu-Chek-Aviva/PID-871698.aspx

Så kan du teste blodsukkeret når du får sånn vondt i hodet. Er vel 4-8 som er normalt, eller 6-8 etter mat.

Det er 10 tester inkludert.

Annonse

Har desverre ikke så kunnskap om det, men hvis du ikke vil gå til legen med det kan du jo kjøpe denne: http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/Accu-Chek-Aviva/PID-871698.aspx

Så kan du teste blodsukkeret når du får sånn vondt i hodet. Er vel 4-8 som er normalt, eller 6-8 etter mat.

Det er 10 tester inkludert.

Ja jeg testet blodsukkeret var ca 7 etter mat når jeg hadde vondt i hodet, og det er ganske "Normalt" tror jeg?

Ja 7 er normalt, i alle fall etter pepperkaker. :P

Men... vet ikke. Lykke til, dog.

Takk, og neida jeg finner nok ut av det til slutt, imorra skal jeg prøve pepperkake marathon MED 1 glass vann hver 5 pepperkake eller noe, så kan jeg eliminiere/bekrefte det sikkert:)

Dette er eksakt vitenskap ;)

Endret av DexterMorgan

Takk, og neida jeg finner nok ut av det til slutt, imorra skal jeg prøve pepperkake marathon MED 1 glass vann hver 5 pepperkake eller noe, så kan jeg eliminiere/bekrefte det sikkert:)

Dette er eksakt vitenskap ;)

Pepperkaker i store mengder er ikke akkurat helsekost da.

Pepperkaker i store mengder er ikke akkurat helsekost da.

Sant, men smaker godt da. Men jeg har symptomene ved sunn mat også (tror jeg, har et meget begrenset utvalg av mat jeg liker desverre) men bare var mer klart nå fordi det var 1 matvare og det er nesten bare karbhohydrater i det så derfor tenkte jeg at jeg hadde gjort en smart oppdagelse som kanskje er løsningen på gåten til ett av mine 40 symptomer som er det mest plagsomme symptomet egentlig :) men vi får se hva som skjer

Annonse

Karbohydrater binder vann mye mer enn proteiner og fett i alle fall. Det er derfor mange går ned så mye den første uka på lavkarbo, mye vann som forsvinner før kroppen begynner å forbrenne fett skikkelig.

Okei takk for svar, da kan det være noe der kanskje, blir litt flaut eventuelt å starte på "lavkarbodiett" da folk kan tro jeg er en fotballfrue :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...