AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Ser det er en som skriver om fosterbarn her, ble litt inspirert til å lufte noe som eg har lurt på. Har noen bekjente som har fosterbarn, de har og eget barn på nesten samme alder. eg synes det er litt rart når de kjøper ting til sitt barn(fosterbarnet får alltid, men mindre), men ikke til fosterbarnet. kan være små ting som snop, lodd, små dill mm. eget barn får alltid mer. de har strenge regler og evt "straff" til fosterbarnet, lite til eget barn. Eks til jul kjøper de flott gave til sitt barn og mye mindre til fosterbarnet. Fosterbarnet har litt kontakt med egne foreldre og får pakker til jul av de. Selvsagt ser ikke eg alt, så det kan være ein grunn til dette. Eg synes det er litt vondt å se. Hvordan pleier det å være i fosterheimer? Anonymous poster hash: 0c2c2...08e Anonymous poster hash: 0c2c2...08e 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/401751-fosterbarn-egne-barn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs D Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 Ser det er en som skriver om fosterbarn her, ble litt inspirert til å lufte noe som eg har lurt på. Har noen bekjente som har fosterbarn, de har og eget barn på nesten samme alder. eg synes det er litt rart når de kjøper ting til sitt barn(fosterbarnet får alltid, men mindre), men ikke til fosterbarnet. kan være små ting som snop, lodd, små dill mm. eget barn får alltid mer. de har strenge regler og evt "straff" til fosterbarnet, lite til eget barn. Eks til jul kjøper de flott gave til sitt barn og mye mindre til fosterbarnet. Fosterbarnet har litt kontakt med egne foreldre og får pakker til jul av de. Selvsagt ser ikke eg alt, så det kan være ein grunn til dette. Eg synes det er litt vondt å se. Hvordan pleier det å være i fosterheimer? Anonymous poster hash: 0c2c2...08e Anonymous poster hash: 0c2c2...08e Jeg kjenner flere familier som har fosterbarn, og i disse familiene behandles fosterbarn og egne barn likt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/401751-fosterbarn-egne-barn/#findComment-3578769 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 Jeg er vant til at man forsøker at alle barna totalt sett får omtrent like mye gaver etc. Dersom fosterbarna har mye kontakt med biologisk familie og får gaver etc. fra dem, så synes jeg ikke det er urimelig at de får litt mindre fra fosterforeldre enn deres biologiske barn får - ut i fra betraktningen av at de skal ende ut omtrent likt totalt sett. Dersom man ser dette fra biologiske barns perspektiv, så kan det fort bli urimelig om de aldri kan få noe ekstra fra egne foreldre uten at alle husets barn får tilsvarende, mens fosterbarna får fra flere kilder. Det er ganske utfordrende å ha fosterbarn og egne barn som er omtrent jevnaldrende. Ofte vil barnevernet ønske at egne barn skal være eldre enn fosterbarna - eller omvendt - og meg tydelig aldersforskjell. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/401751-fosterbarn-egne-barn/#findComment-3578781 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Edvarda* Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 Ser det er en som skriver om fosterbarn her, ble litt inspirert til å lufte noe som eg har lurt på. Har noen bekjente som har fosterbarn, de har og eget barn på nesten samme alder. eg synes det er litt rart når de kjøper ting til sitt barn(fosterbarnet får alltid, men mindre), men ikke til fosterbarnet. kan være små ting som snop, lodd, små dill mm. eget barn får alltid mer. de har strenge regler og evt "straff" til fosterbarnet, lite til eget barn. Eks til jul kjøper de flott gave til sitt barn og mye mindre til fosterbarnet. Fosterbarnet har litt kontakt med egne foreldre og får pakker til jul av de. Selvsagt ser ikke eg alt, så det kan være ein grunn til dette. Eg synes det er litt vondt å se. Hvordan pleier det å være i fosterheimer?Anonymous poster hash: 0c2c2...08e Anonymous poster hash: 0c2c2...08e Har selv sett noe lignende, et vennepar som hadde fosterbarn. Fosterbarna fikk ikke være med på feriene (ingen kontakt med biologisk familie). Jeg syntes det var underlig eller hva??? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/401751-fosterbarn-egne-barn/#findComment-3578851 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.