Gå til innhold

Er jeg dumsnill om jeg vasker hos x-mannen ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Forferdelig enig med gullfisk i at NEI du skal ikke vaske, men også i HVA I ALL VERDEN GJØR DU DER? :D

 

Jeg har pusset opp både bad og kjøkken selv, og det har omtrent hele vennekretsen gjort også. Ingen har flyttet ut underveis, men vi har spist, dusjet og vasket klær litt her og der, dvs hos hverandre, på treningssentret og på jobb (for de som kan det). Litt ekstra styr, men for en kortere periode funker da vel dét helt fint? 

 

For å kommentere overskriften: Du lurer på om det er dumsnilt å vaske, men jeg tenker heller at det er litt frekt? Jeg syns din eks tok seg ALT for mye tilrette da han ønsket å legge seg borti hvilket firma du ønsket å bruke på opppussing, og det til tross for at han den gang faktisk var medeier. Du har INGENTING med hans hjem å gjøre lenger, og bør ikke legge deg borti noe som helst annet enn hvorvidt han overholder avtaler i forhold til ungene.

 

En siste ting: Eldstedattra er vel passert 13 er hun ikke? Her i huset vasket jr både trapper og bad på den tiden, just saying... ;)

Hei!

 

Da vet du mye mer enn jeg gjør.

 

jeg misliker mennesker som gjør seg selv til ofre for psykopater og andre klagere, men hadde jeg flyttet fra min mann hadde jeg gjerne hjulpet han, og dermed barna, at man skiller seg betyr jo ikke at man ikke elsker noen.

 

Jeg vil alltid elske min mann selv om vi blir skilt, det er for mye bra vi har hatt sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    18

  • Madelenemie

    8

  • frosken

    6

  • Kayia

    5

at man skiller seg betyr jo ikke at man ikke elsker noen.

 

Hvorfor skiller folk seg da?

Anonymous poster hash: fa601...f31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Fordi man ikke har det gøy sammen mer.

 

Men man elsker hverandre fortsatt???

Anonymous poster hash: fa601...f31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men man elsker hverandre fortsatt???

Anonymous poster hash: fa601...f31

 

Hei!

 

Ja selvsagt.

 

I vertfall for meg, å ha det gøy er litt sånn tenåringsting.

 

Å elske er for evig.

 

Jeg vil forevig elske og holde av min mann, selv om vi for tiden har det mye kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Ja selvsagt.

 

I vertfall for meg, å ha det gøy er litt sånn tenåringsting.

 

Å elske er for evig.

 

Jeg vil forevig elske og holde av min mann, selv om vi for tiden har det mye kjedelig.

 

Jeg tror ikke folk flest skiller seg fordi de har det kjedelig sammen, men fortsatt elsker hverdandre.

Anonymous poster hash: fa601...f31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hadde jeg flyttet fra min mann hadde jeg gjerne hjulpet han, og dermed barna, at man skiller seg betyr jo ikke at man ikke elsker noen.

Mannen har ikke bedt om trådstarters hjelp, og da er det feil å trenge seg på og innføre ens egne standarer i andres hjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg tror ikke folk flest skiller seg fordi de har det kjedelig sammen, men fortsatt elsker hverdandre.

Anonymous poster hash: fa601...f31

 

OK

 

Jeg tenker i vertfall mer sånn.

 

Men jeg tenker ikke A4, veldig u-A4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen har ikke bedt om trådstarters hjelp, og da er det feil å trenge seg på og innføre ens egne standarer i andres hjem :)

Ok

 

Det skjønner jeg.

 

Men voksne må justere seg etter barns behov, hvis de syns det er en utrivelig hjemme pga av skitt og søppel, så er det vel en grunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg misliker mennesker som gjør seg selv til ofre for psykopater og andre klagere, men hadde jeg flyttet fra min mann hadde jeg gjerne hjulpet han, og dermed barna, at man skiller seg betyr jo ikke at man ikke elsker noen.

Jo. De aller fleste skilsmisser blir gjennomført fordi i det minste den ene parten ikke elsker den andre lenger. Dersom begge parter fremdeles elsker hverandre skilles man ikke. Om man skilles bare fordi "man ikke har det gøy" lenger har man et merkelig syn på hvordan et forhold skal være synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forferdelig enig med gullfisk i at NEI du skal ikke vaske, men også i HVA I ALL VERDEN GJØR DU DER? :D

 

Jeg har pusset opp både bad og kjøkken selv, og det har omtrent hele vennekretsen gjort også. Ingen har flyttet ut underveis, men vi har spist, dusjet og vasket klær litt her og der, dvs hos hverandre, på treningssentret og på jobb (for de som kan det). Litt ekstra styr, men for en kortere periode funker da vel dét helt fint? 

 

For å kommentere overskriften: Du lurer på om det er dumsnilt å vaske, men jeg tenker heller at det er litt frekt? Jeg syns din eks tok seg ALT for mye tilrette da han ønsket å legge seg borti hvilket firma du ønsket å bruke på opppussing, og det til tross for at han den gang faktisk var medeier. Du har INGENTING med hans hjem å gjøre lenger, og bør ikke legge deg borti noe som helst annet enn hvorvidt han overholder avtaler i forhold til ungene.

 

En siste ting: Eldstedattra er vel passert 13 er hun ikke? Her i huset vasket jr både trapper og bad på den tiden, just saying... ;)

Og jeg tenker : Hva i all verden får deg til å tro at jeg kan bo i en leilighet med et bad som er under oppussing ? :o  Hvor skal jeg drite ?  :D I ei bøtte ? Nei takk !  :) Leiligheten er dessuten dekket til og det går en plasttunnel gjennom stua og ut verandadøra. Inni der sender de støvet ut gjennom en tykk "slange". Dessuten er hele stua mi fyllt opp med baderomsmøbler, ting og tang, klær  og sko som vanligvis ligger i skapet i gangen rett utenfor badet. Jeg kan love deg at det ikke er mulig å bo der :-)

 

Det er unntakstilstand akkurat nå og det å bo her med datteren er da en selvfølge når faren er utenlands på jobb. Det finnes ingen andre alternativer. Det er ikke noe alternativ å la henne bo alene.Er det ikke det eller mener dere hun skal bo alene mens faren er på jobb ?

 

Nei, det er ikke dette jeg spør om i innlegget. Dette er en selvfølge. Jeg har bodd mesteparten av tiden hos kjæresten og det har vært helt topp  :wub:  Gleder meg til jeg skal dit igjen i morgen.

Men jeg må si at x-en har faktisk vært ganske flexibel nå. Han tok det som en selvfølge at datteren bor hos han i denne tiden uten en gang å mase om farsbidraget og n¨år han er flexibel, så ser jeg ingen grunn til at jeg ikke selv skal være det også. Dette vaskingen skal jeg avstå fra, men det var ikke for hans skyld heller. Han blåser jo i sånt.

 

I begynnelsen av seperasjonen var han helt umulig å forholde seg til. Han reiste bort hver eneste gang nesten uten unntak hver eneste gang han skulle ha datteren. Det har han sluttet med, men jobb er jobb. Jeg har forståelse for at folk må på jobb :-) Samarbeidet går mye bedre og vi avtaler på meldinger. Det gikk bra lenge nå før dette med badet dukket opp og da ble jeg så skuffet, men nå går det bedre igjen. Jeg orker ikke krig. Det kommer sikkert nye runder, men den tid den sorg. Får holde en best mulig tone så lenge det går. Dessuten har det jo vært en fordel for meg å få tilbringe litt tid i huset med datteren.  5 uker uten kontakt med datteren ville jeg synes ble for lang tid. Jeg har dessuten ingen følelsesmessig tilknytning til huset lenger slik jeg følte rett etter at jeg flyttet, så det er uproblematisk.

 

Anonymous poster hash: 96706...1b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Da vet du mye mer enn jeg gjør.

 

jeg misliker mennesker som gjør seg selv til ofre for psykopater og andre klagere, men hadde jeg flyttet fra min mann hadde jeg gjerne hjulpet han, og dermed barna, at man skiller seg betyr jo ikke at man ikke elsker noen.

 

Jeg vil alltid elske min mann selv om vi blir skilt, det er for mye bra vi har hatt sammen.

Jeg elsker han ikke. Han har vært for ondsinnet til at jeg kan elske han.Jeg har dermed ikke noe behov for å hjelpe han, men jeg bryr meg jo om barna mine og vil at de skal trives også når de er hos faren sin.

 

Lenge hadde jeg blandede følelser og savnet han en gang i blant, men det var en mann som eksistrete innimellom for mange år siden jeg savnet og jeg savnet situasjoner hvor hele familien var samlet.Jeg savnet også noen å prate om barna mine med. Jeg er et veldig familiemenneske. Jeg savner ikke mannen slik han er i dag og noen romantiske følelser for han har jeg ikke.

 

Elske er et svulstig ord som jeg ikke bruker. Jeg vet ikke hva det betyr, men jeg har hele tiden vært kjempeforelsket i kjæresten. Forelsket vet jeg hva er for noe. Bare mer og mer forelsket og nå kjenner jeg at jeg får dypere og dypere følelser for han også. Jeg har blitt så glad i han og enda mer etter å ha bodd med han en stund. Nå har vi vært sammen i ett år snart. Hvis dette er å elske, så er det han jeg elsker  :)

Anonymous poster hash: 96706...1b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte mottoet: "Hans grønnsaksskuff er hans grønnsaksskuff!"  Synes det oppsummerer det hele ganske greit;-)

Det er datterens grønnsaksskuff også :-)

 

Jeg er imponert over datteren i dag. Det er operasjon dagsverk og hun søkte på jobber uten å få noen svar, så jeg lagde en vaskeliste til henne. Jeg trodde hun kom til å få mer enn nok med å vaske begge kjøleskapene. Hun er en litt bortskjemt attpåklatt og har ikke vært vant til å gjøre så mye, men skal si hun imponerte stort i dag. Jeg kom "hjem" til strøkent hus. Begge kjøleskapene var vasket. Hun har tatt ut skuffer og hyller og vasket med zalo slik jeg forklarte, hun har vasket badene. Bare doene hun ikke forsto seg på og det var ryddig og fint over alt.

 

Ikke visste jeg at hun kunne være så flink, så nå har hun fått masse ros her :-)

Anonymous poster hash: 96706...1b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Det er datterens grønnsaksskuff også :-)

 

Jeg er imponert over datteren i dag. Det er operasjon dagsverk og hun søkte på jobber uten å få noen svar, så jeg lagde en vaskeliste til henne. Jeg trodde hun kom til å få mer enn nok med å vaske begge kjøleskapene. Hun er en litt bortskjemt attpåklatt og har ikke vært vant til å gjøre så mye, men skal si hun imponerte stort i dag. Jeg kom "hjem" til strøkent hus. Begge kjøleskapene var vasket. Hun har tatt ut skuffer og hyller og vasket med zalo slik jeg forklarte, hun har vasket badene. Bare doene hun ikke forsto seg på og det var ryddig og fint over alt.

 

Ikke visste jeg at hun kunne være så flink, så nå har hun fått masse ros her :-)

Anonymous poster hash: 96706...1b5

 

 

Det var en lur måte å gjøre tingene på :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd fem år på hybel med "adgang kjøkken".  Det kjøkkenet jeg da hadde mulighet for å bruke (stort sett i helgene), hadde et slikt kjøleskap.  For ikke å snakke om benken...

 

Det fristet derfor ikke å legge uinnpakket mat i det kjøleskapet.  Det gjør jeg nesten aldri ellers, heller.  Trådstarter skriver jo at hun ikke bruker skuffene til grønnsaker uten emballasje.   

 

Jeg sier ikke at hun ikke kan ta det verste i kjøleskapet og på badet, hun bor jo der og bruker dette.  Men jeg synes absolutt ikke hun skal gå over hele huset for å få det på "sitt nivå". 

Nei, det var aldri aktuelt å forsøke få det på mitt nivå. Meningen var bare å ta det mest uhygeniske.

Anonymous poster hash: 96706...1b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker han ikke. Han har vært for ondsinnet til at jeg kan elske han.Jeg har dermed ikke noe behov for å hjelpe han, men jeg bryr meg jo om barna mine og vil at de skal trives også når de er hos faren sin. Lenge hadde jeg blandede følelser og savnet han en gang i blant, men det var en mann som eksistrete innimellom for mange år siden jeg savnet og jeg savnet situasjoner hvor hele familien var samlet.Jeg savnet også noen å prate om barna mine med. Jeg er et veldig familiemenneske. Jeg savner ikke mannen slik han er i dag og noen romantiske følelser for han har jeg ikke. Elske er et svulstig ord som jeg ikke bruker. Jeg vet ikke hva det betyr, men jeg har hele tiden vært kjempeforelsket i kjæresten. Forelsket vet jeg hva er for noe. Bare mer og mer forelsket og nå kjenner jeg at jeg får dypere og dypere følelser for han også. Jeg har blitt så glad i han og enda mer etter å ha bodd med han en stund. Nå har vi vært sammen i ett år snart. Hvis dette er å elske, så er det han jeg elsker  :)Anonymous poster hash: 96706...1b5

Hei!

Barna er viktigst.

Jeg elsker:-) mange, kanskje de ikke vet det, men jeg elsker.

Stort ord, ken store følelser,

De jeg elsker kan jeg dø for, og det er en god del

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Barna er viktigst.

Jeg elsker:-) mange, kanskje de ikke vet det, men jeg elsker.

Stort ord, ken store følelser,

De jeg elsker kan jeg dø for, og det er en god del

Da er du et langt bedre menneske enn meg :-) Det er kun barna mine jeg kan dø for. Ingen andre.

Anonymous poster hash: 96706...1b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er du et langt bedre menneske enn meg :-) Det er kun barna mine jeg kan dø for. Ingen andre. Anonymous poster hash: 96706...1b5

Hei!

Ok

Jeg har noen flere jeg kan dø for!

Egentlig mange, men da kommer prinsippene inn

Elske er for meg et godt ord når det kommer til barna, min mann og en del andre ærlige.

Barna ville gjort til at jeg alltid vil samarbeide med min mann, uabhengig av hans ingensjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke heller ta med dattera di til kjæresten og la henne være med deg der?

Nå har hun jo vasket, men jeg tror jeg heller hadde tatt henne med meg dit enn å la henne (og deg) bo i en grisebinge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke heller ta med dattera di til kjæresten og la henne være med deg der?

Nå har hun jo vasket, men jeg tror jeg heller hadde tatt henne med meg dit enn å la henne (og deg) bo i en grisebinge.

Fordi det blir litt vanskelig i forhold til venner, fritidsaktiviterer, sønnen hans som han har boende hos seg annen hver uke.

 

Hun har sovet der i to netter, men jeg tenker at sønnen hans på 18 skal slippe å få en fremmed 13-åring der som invaderer rommet hans. Vi går forsiktig frem.

 

Han har bare to soverom og vi har ingen planer om å flytte dit. Bedre at jeg pakker og reiser frem og tilbake enn at hun gjør det. 

 

 

Anonymous poster hash: 96706...1b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...