Gå til innhold

Er jeg dumsnill om jeg vasker hos x-mannen ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Det er datterens grønnsaksskuff også :-)

 

Jeg er imponert over datteren i dag. Det er operasjon dagsverk og hun søkte på jobber uten å få noen svar, så jeg lagde en vaskeliste til henne. Jeg trodde hun kom til å få mer enn nok med å vaske begge kjøleskapene. Hun er en litt bortskjemt attpåklatt og har ikke vært vant til å gjøre så mye, men skal si hun imponerte stort i dag. Jeg kom "hjem" til strøkent hus. Begge kjøleskapene var vasket. Hun har tatt ut skuffer og hyller og vasket med zalo slik jeg forklarte, hun har vasket badene. Bare doene hun ikke forsto seg på og det var ryddig og fint over alt.

 

Ikke visste jeg at hun kunne være så flink, så nå har hun fått masse ros her :-)

Anonymous poster hash: 96706...1b5

 

God løsning - og flink jente:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    18

  • Madelenemie

    8

  • frosken

    6

  • Kayia

    5

Fordi det blir litt vanskelig i forhold til venner, fritidsaktiviterer, sønnen hans som han har boende hos seg annen hver uke. Hun har sovet der i to netter, men jeg tenker at sønnen hans på 18 skal slippe å få en fremmed 13-åring der som invaderer rommet hans. Vi går forsiktig frem. Han har bare to soverom og vi har ingen planer om å flytte dit. Bedre at jeg pakker og reiser frem og tilbake enn at hun gjør det.    Anonymous poster hash: 96706...1b5

Obs, jeg hadde glemt han. Jeg tror ikke min 18-åring hadde synes det var kult å få en 13-åring i huset heller. Og jeg ser jo at jentene til han jeg bor med som er voksne ikke er interessert i å bli kjent med min 18-åring heller og omvent. Han bare kjenner den ene som politidama som kommer på skolen og sjekker om noen har kniv eller dop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Obs, jeg hadde glemt han. Jeg tror ikke min 18-åring hadde synes det var kult å få en 13-åring i huset heller. Og jeg ser jo at jentene til han jeg bor med som er voksne ikke er interessert i å bli kjent med min 18-åring heller og omvent. Han bare kjenner den ene som politidama som kommer på skolen og sjekker om noen har kniv eller dop og han vet at datteren min har lånt senga hans et par netter. Jeg sa til han : Datteren min har vært her og lånt senga de et par netter, men jeg har skiftet sengetøy etterpå. Da svarte han : Det går da helt fint. Ikke noe problem :-) En høflig gutt.

 

Nei, tror det er viktig ikke å tre noe nedover hodene på dem. Sønnen hans er en gullende god gutt. Tror han har fått en kjærlig oppdragelse av både sin mor og far.( Det er ikke henne som diltet etter oss på ferie ) Likevel så tenker jeg at han allerede har nok å forholde seg til. Han har en halvbror hos moren sin og han har ei stesøster hos den siste samboeren til kjæresten. De vokste opp sammen fra de var 6 år. Han har sikkert ikke noe behov for enda ei stesøster :-) De har ikke truffet hverandre enda. 

 

Tror ikke min datter ha behov for en stebror heller. Tenker at det viktigste nå er at hun blir gradvis kjent med kjæresten og at det skjer sakte og naturlig. Vi har ikke stresset det og det tror jeg har vært riktig. 

Anonymous poster hash: 96706...1b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du smitte meg? :o

Synes uansett det verste er å rydde. Nødvendig fordi vi er fire som roter, og ikke minst jeg.

Dere kan starte med å rote mindre ;) Det er vanskelig å smitte noen med vaskeglede tror jeg, men det handler jo i bunn og grunn bare om instillingen man har til det man skal utføre. Det er langt lettere å vaske/rydde om man ser det positive i å både gjøre det (fysisk/psykisk) og når det er utført (lukter rent/ryddig/bra for psyken når kaoset/hybelkaniner er forduftet). Prøv å gjøre verste jeg vet om til håndterlig. Sett på deg et headset med peppende musikk og dans mens du kvaster med kosten :)

Anonymous poster hash: 19220...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Om jeg fikk et slikt spørsmål, ville jeg sagt ja  :)

 

Men her er det bare så fryktelig jævlig og yngstedatteren bor i denne grisebingen.

 

Jeg bor hos kjæresten en stund nå mens badet er under oppussing.Yngstedatteren bor hos faren i denne perioden. 2 dager i forrige uke og hele denne uka bor jeg hjemme hos x-en i mitt gamle hjem, siden min x er utenlands på jobbreise og datteren kan ikke bo alene. 

 

Det går greit, men klør i fingrene etter å vaske for den yngstedatterens skyld. Jeg vet hus setter pris på å ha det ryddig og rent rundt seg hun også, men dette blir for mye og uoverkommelig for henne. Det er spesielt de grisete kjøleskapene, komfyren, skuffer og skap, do og dusj og slike ting jeg tenker på.

 

At han bare støvsuger midt på stuegulvet og ikke ser at ting må flyttes på for så være, men akkurat kjøkkenet og badene bør være rene. De kan jo bli syke av dette. Jeg hæler f.eks ikke legge grønnsaker ned i skuffene i kjøleskapet. Ser ikke ut som de er tatt ut og vasket de siste 2 årene. Takk og pris foor at kjæresten er i motsatt ende av skalaen.

 

Det var ikke meningen min å fortsette å slave i dette huset, men liker å vite at ungene trives i hjemmet sitt. Har lyst til at de voksne ungene skal glede seg til å komme hjem til jul også. Er ikke noe koselig å komme hjem til dette.

 

Jeg har bedt han skaffe seg vaskehjelp, men det gjør han jo ikke. Han ser ikke skitt og møkk.

 

Ville du ha vasket for ungenes skyld ? Jeg gjør ikke dette for x-en selvfølgelig. Han ser ikke forskjell uansett.

Anonymous poster hash: 96706...1b5

 

 

Hvor gammel er yngstedattera? Her i huset er det yngstemann som vasker (og støvsuger) alle gulv. Han er 13 og har hatt det som jobb siden han var 12. Jeg vasker do, vasker og dusj. Trengs det litt støvsuging i løpet av uka er det jeg som gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags barn er det du har som ville blitt glad for at du vaska i grønnsaksskuffen :) ? Nei, dette er bare "gammel vane er vond å vende", og hele ideen med at du skal bo der er dårlig (det beviser jo dette). Du burde tilbringe minst mulig tid i det huset, faktisk ville jeg bodd hjemme hos meg selv, og bare sendt datter dit annenhver ettermiddag for en dusj. Du kan dusje på jobb/hos venninner/treningssenteret/naboen/kjæresten (i allker verste fall:bare bli med datter til eksens hus og dusj der om ettermiddagen). Ikke bo der, det MÅ du alldeles ikke, og det er ikke naturlig, men når du nå først gjør det: IKKE VASK! Spis middag ute/lag mat hjemme hos deg selv, det er det eneste fornuftige. Ikke bry eksen med om han har vaskehjelp eller ikke, det er ikke din sak overhodet. Den dagen datteren din blir alvorlig syk pga omsorgssvikt/dårlig hygiene, da får du melde ham til barnevernet og be om full omsorg. Hans grønnsaksskuff er hans grønnsaksskuff.

 

Veldig bra svar. Signerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leser det du skriver om hvordan dette er den eneste løsningen, men jeg er fortsatt ikke enig i at det er et godt valg, og jeg mener du/faren kunne gjort det mye enklere (for deg). Datter kunne ha bodd der med farmora/hos farmora/ med annen barnevakt, hos en venninnes familie, vi snakker i følge deg kun en uke + noen dager med FULL unntakstilstand her. Er hun 13 år kunne hun bodd der alene sammen med en venninne, og du/de andre foreldrene kunne stukket innom en tur hver kveld (for et eventyr!).

Du har bestemt deg for at dette var den beste løsningen, jeg synes det er åpenbart at det er den dårligste, mht at du i det hele tatt bryr deg om hvordan han støvsuger i sitt eget hjem.

(Og at du har tenkt å feire jul der, det er komplett uforståelig.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser det du skriver om hvordan dette er den eneste løsningen, men jeg er fortsatt ikke enig i at det er et godt valg, og jeg mener du/faren kunne gjort det mye enklere (for deg). Datter kunne ha bodd der med farmora/hos farmora/ med annen barnevakt, hos en venninnes familie, vi snakker i følge deg kun en uke + noen dager med FULL unntakstilstand her. Er hun 13 år kunne hun bodd der alene sammen med en venninne, og du/de andre foreldrene kunne stukket innom en tur hver kveld (for et eventyr!).

Du har bestemt deg for at dette var den beste løsningen, jeg synes det er åpenbart at det er den dårligste, mht at du i det hele tatt bryr deg om hvordan han støvsuger i sitt eget hjem.

(Og at du har tenkt å feire jul der, det er komplett uforståelig.)

Enig i både det ene og det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok

Det skjønner jeg.

Men voksne må justere seg etter barns behov, hvis de syns det er en utrivelig hjemme pga av skitt og søppel, så er det vel en grunn?

Det er ikke gitt at trådstarters forståelse av "rent" er nærmere barnas behov enn farens. Det er ts som syns det er ille ut fra det hun sier, ikke datteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg tenker : Hva i all verden får deg til å tro at jeg kan bo i en leilighet med et bad som er under oppussing ? :o  Hvor skal jeg drite ?  :D I ei bøtte ? Nei takk !  :) Leiligheten er dessuten dekket til og det går en plasttunnel gjennom stua og ut verandadøra. Inni der sender de støvet ut gjennom en tykk "slange". Dessuten er hele stua mi fyllt opp med baderomsmøbler, ting og tang, klær  og sko som vanligvis ligger i skapet i gangen rett utenfor badet. Jeg kan love deg at det ikke er mulig å bo der :-)

 

Det er unntakstilstand akkurat nå og det å bo her med datteren er da en selvfølge når faren er utenlands på jobb. Det finnes ingen andre alternativer. Det er ikke noe alternativ å la henne bo alene.Er det ikke det eller mener dere hun skal bo alene mens faren er på jobb ?

 

Nei, det er ikke dette jeg spør om i innlegget. Dette er en selvfølge. Jeg har bodd mesteparten av tiden hos kjæresten og det har vært helt topp  :wub:  Gleder meg til jeg skal dit igjen i morgen.

Men jeg må si at x-en har faktisk vært ganske flexibel nå. Han tok det som en selvfølge at datteren bor hos han i denne tiden uten en gang å mase om farsbidraget og n¨år han er flexibel, så ser jeg ingen grunn til at jeg ikke selv skal være det også. Dette vaskingen skal jeg avstå fra, men det var ikke for hans skyld heller. Han blåser jo i sånt.

 

I begynnelsen av seperasjonen var han helt umulig å forholde seg til. Han reiste bort hver eneste gang nesten uten unntak hver eneste gang han skulle ha datteren. Det har han sluttet med, men jobb er jobb. Jeg har forståelse for at folk må på jobb :-) Samarbeidet går mye bedre og vi avtaler på meldinger. Det gikk bra lenge nå før dette med badet dukket opp og da ble jeg så skuffet, men nå går det bedre igjen. Jeg orker ikke krig. Det kommer sikkert nye runder, men den tid den sorg. Får holde en best mulig tone så lenge det går. Dessuten har det jo vært en fordel for meg å få tilbringe litt tid i huset med datteren.  5 uker uten kontakt med datteren ville jeg synes ble for lang tid. Jeg har dessuten ingen følelsesmessig tilknytning til huset lenger slik jeg følte rett etter at jeg flyttet, så det er uproblematisk.

Jeg ser den med toalett og full-stablet stue - dette var nok annerledes hos oss siden vi hadde større plass. De dagene vi var uten toalett gikk fikk vi låne naboens, og det fungerte helt fint, men skjønner at det ikke trenger å være like enkelt om man ikke kjenner naboene like godt som vi gjorde :)

 

Fint at eksen har roet seg, men gjetter det ikke er helt over ennå. Plutselig kommer det nok et nytt utspill ;) Bra løsning du fant forresten!

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser det du skriver om hvordan dette er den eneste løsningen, men jeg er fortsatt ikke enig i at det er et godt valg, og jeg mener du/faren kunne gjort det mye enklere (for deg). Datter kunne ha bodd der med farmora/hos farmora/ med annen barnevakt, hos en venninnes familie, vi snakker i følge deg kun en uke + noen dager med FULL unntakstilstand her. Er hun 13 år kunne hun bodd der alene sammen med en venninne, og du/de andre foreldrene kunne stukket innom en tur hver kveld (for et eventyr!).

Du har bestemt deg for at dette var den beste løsningen, jeg synes det er åpenbart at det er den dårligste, mht at du i det hele tatt bryr deg om hvordan han støvsuger i sitt eget hjem.

(Og at du har tenkt å feire jul der, det er komplett uforståelig.)

Har forståelse for at ts ønsker å være optimistisk mht eksens framtidige påfunn akkurat nå, men er nok enig med deg i hva som ville vært lurest på sikt...

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jeg leser det du skriver om hvordan dette er den eneste løsningen, men jeg er fortsatt ikke enig i at det er et godt valg, og jeg mener du/faren kunne gjort det mye enklere (for deg). Datter kunne ha bodd der med farmora/hos farmora/ med annen barnevakt, hos en venninnes familie, vi snakker i følge deg kun en uke + noen dager med FULL unntakstilstand her. Er hun 13 år kunne hun bodd der alene sammen med en venninne, og du/de andre foreldrene kunne stukket innom en tur hver kveld (for et eventyr!).

Du har bestemt deg for at dette var den beste løsningen, jeg synes det er åpenbart at det er den dårligste, mht at du i det hele tatt bryr deg om hvordan han støvsuger i sitt eget hjem.

(Og at du har tenkt å feire jul der, det er komplett uforståelig.)

Nå skriver du om ting som jeg ikke har spurt om råd om. Tråden handler ikke om dette , siden jeg bare spør om råd når jeg trenger det :-) Tråden handler om vasking og ikke om hvor jeg burde bodd . Det endte med at jeg ikke vasket og at hun heller vasket selv. Det ble enden på visa. Dermed er diskusjonen ferdig og jeg er tilbake hos kjæresten igjen uten å ha sett x-en i det hele tatt slik planen var. Ikke problematiser mer nå. Det er jo helt komisk at du i det hele tatt velger å vri debatten over på et helt annet tema :D  Jeg pleier ofte å spørre om råd på dol og legg merke til at jeg ikke har spurt om råd i saken du tar opp her.  Jeg har valgt en god løsning for oss alle. Jeg har fått svar på det jeg lurte på og er ferdig med saken.  Beklager å måtte si det, men "løsningen" du kommer med er komisk. Eventyr?  :D Hun er 13 år :-)

 

Ser du blander inn farmor. Vil gjøre deg oppmerksom på at farmora for tiden er syk og ikke mobil i det hele tatt.  Løsningen jeg har valgt var GOD. Er jeg i tvil om noe,  skal jeg spørre deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida

Kanskje det hadde vært en mulighet å få dekke hotell på forsikringen? Men det er for sent nå da. :)

Dette er ikke en forsikringssak for min del og jeg har ikke behov for råd angående denne saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skriver du om ting som jeg ikke har spurt om råd om. Tråden handler ikke om dette , siden jeg bare spør om råd når jeg trenger det :-) Tråden handler om vasking og ikke om hvor jeg burde bodd . Det endte med at jeg ikke vasket og at hun heller vasket selv. Det ble enden på visa. Dermed er diskusjonen ferdig og jeg er tilbake hos kjæresten igjen uten å ha sett x-en i det hele tatt slik planen var. Ikke problematiser mer nå. Det er jo helt komisk at du i det hele tatt velger å vri debatten over på et helt annet tema :D  Jeg pleier ofte å spørre om råd på dol og legg merke til at jeg ikke har spurt om råd i saken du tar opp her.  Jeg har valgt en god løsning for oss alle. Jeg har fått svar på det jeg lurte på og er ferdig med saken.  Beklager å måtte si det, men "løsningen" du kommer med er komisk. Eventyr?  :D Hun er 13 år :-)

 

Ser du blander inn farmor. Vil gjøre deg oppmerksom på at farmora for tiden er syk og ikke mobil i det hele tatt.  Løsningen jeg har valgt var GOD. Er jeg i tvil om noe,  skal jeg spørre deg.

 

Glemte du å krysse av for "Post som anonym"?

Anonymous poster hash: 82110...157

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jeg ser den med toalett og full-stablet stue - dette var nok annerledes hos oss siden vi hadde større plass. De dagene vi var uten toalett gikk fikk vi låne naboens, og det fungerte helt fint, men skjønner at det ikke trenger å være like enkelt om man ikke kjenner naboene like godt som vi gjorde :)

 

Fint at eksen har roet seg, men gjetter det ikke er helt over ennå. Plutselig kommer det nok et nytt utspill ;) Bra løsning du fant forresten!

Jada, det kommer sikkert et nytt utspill, men jeg er ikke bekymret for det nå lenger i det hele tatt nå når jeg er økonomisk fri. Det er ikke noe han kan få til med rusler lenger. Tror også han har skjønt at jeg ikke biter på lenger. Det at jeg ble fri økonomisk gjør at jeg føler meg avslappet til alt som måtte komme derifra. Deilig  :D

 

Nå har det gått to år siden jeg flyttet siste gang. Siden det tross alt har gått i riktig retning, tror jeg det blir mindre av truslene fremover nå, når han ikke kan bruke økonomien lenger. Kan sikkert finne på andre ting, men jeg er ikke redd lenger. Har det så supert i livet mitt nå, så la meg få tenke positivt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

 

Glemte du å krysse av for "Post som anonym"?

Anonymous poster hash: 82110...157

 

Jada, men alle skjønner hvem jeg er :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, men alle skjønner hvem jeg er :-)

Hehe... det er vanskelig å skrive om interessante temaer fra eget liv og samtidig forbli anonym ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skriver du om ting som jeg ikke har spurt om råd om. Tråden handler ikke om dette , siden jeg bare spør om råd når jeg trenger det :-) Tråden handler om vasking og ikke om hvor jeg burde bodd . Det endte med at jeg ikke vasket og at hun heller vasket selv. Det ble enden på visa. Dermed er diskusjonen ferdig og jeg er tilbake hos kjæresten igjen uten å ha sett x-en i det hele tatt slik planen var. Ikke problematiser mer nå. Det er jo helt komisk at du i det hele tatt velger å vri debatten over på et helt annet tema :D  Jeg pleier ofte å spørre om råd på dol og legg merke til at jeg ikke har spurt om råd i saken du tar opp her.  Jeg har valgt en god løsning for oss alle. Jeg har fått svar på det jeg lurte på og er ferdig med saken.  Beklager å måtte si det, men "løsningen" du kommer med er komisk. Eventyr?  :D Hun er 13 år :-)

 

Ser du blander inn farmor. Vil gjøre deg oppmerksom på at farmora for tiden er syk og ikke mobil i det hele tatt.  Løsningen jeg har valgt var GOD. Er jeg i tvil om noe,  skal jeg spørre deg.

Søren heller, jeg rakk jo ikke å få gjort meg opp en mening om hvorvidt du bør eller ikke bør tilbringe julen i eksens hus før du avblåser hele diskusjonen :-( I det jeg skulle til å skrive at jeg forsto at du valgte å gjøre det, så minner du oss på at vi ikke har noe med å blande oss ubedt. Ganske dårlig gjort på en fredags kveld, synes nå jeg;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Søren heller, jeg rakk jo ikke å få gjort meg opp en mening om hvorvidt du bør eller ikke bør tilbringe julen i eksens hus før du avblåser hele diskusjonen :-( I det jeg skulle til å skrive at jeg forsto at du valgte å gjøre det, så minner du oss på at vi ikke har noe med å blande oss ubedt. Ganske dårlig gjort på en fredags kveld, synes nå jeg;-)

He he, det er jo typisk at diskusjoner sporer av på dol, men jeg orker ikke bruke tid på å forsvare en sak som er soleklar for meg og som faktisk er god, så jeg tenkte jeg fikk få til en effektiv stopper for dette :-)

 

Det blir høyst sannsynlig julaften i hans hus og det kommer til å gå så fint. Det blir tredje året og han har alltid kunnet oppføre seg på julaften :-)

 

Kjæresten er en voksen og fornuftig mann som ikke vil bli sjalu, så dette går bra for alle parter. Han vet hvor han har meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...