Gå til innhold

Sykmeldt - hovedjobb vs deltidsjobb

Anbefalte innlegg

Jeg jobber til daglig i staten, og har startet opp en liten karriere som trubadur. Jeg blir leid inn til fester og puber i helgene, og jeg føler at man skal være veldig syk/skadet for å trekke meg fra de oppdragene jeg blir booket inn til. Jeg sliter nå med en senebetennelse som jeg vurderer å gå til legen for, men er usikker på om man kan jobbe "deltidsjobben" dersom man er sykmeldt fra "hovedjobben". Kan legge til at det er kun i hovedjobben jeg belaster den vonde senen, og at jeg fint kan utføre spillejobbene uten at det plager meg.

Noen som vet hvordan regelverket er rundt dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/401822-sykmeldt-hovedjobb-vs-deltidsjobb/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel

En ting er loven, en annen ting er hva kolleger og sjefen din tenker. Jeg ville alle fall vært åpen og tatt det opp med sjefen på forhånd. Er det mulig å tilrettelegge hovedjobben så du kan jobbe med senebetennelse? Har du senebetennelse pga datamus kan du f.eks bruke den andre hånden.

Jeg jobber til daglig i staten, og har startet opp en liten karriere som trubadur. Jeg blir leid inn til fester og puber i helgene, og jeg føler at man skal være veldig syk/skadet for å trekke meg fra de oppdragene jeg blir booket inn til. Jeg sliter nå med en senebetennelse som jeg vurderer å gå til legen for, men er usikker på om man kan jobbe "deltidsjobben" dersom man er sykmeldt fra "hovedjobben". Kan legge til at det er kun i hovedjobben jeg belaster den vonde senen, og at jeg fint kan utføre spillejobbene uten at det plager meg.

Noen som vet hvordan regelverket er rundt dette?

Her skal du trå veldig varsomt. Jeg ville ikke jobbet på si hvis jeg var sylmeldt fra hovedjobben.

Anonymous poster hash: 85fd6...ad3

Du kan helt fint være sykmeldt fra en jobb, men ikke en annen - det er egne bokser for dette som man fyller ut på sykmeldingsskjemaet. 

Når det er sagt, skal man aldri undervurdere praten, så jeg ville ha snakket med hovedarbeidsgiver og forklart situasjonen; at du ikke fungerer i den ene jobben, men hvorfor det er slik at du fungerer i den andre... Og jeg kan tenke meg at det er viktig å ha på plass skattetrekk og innmelding av penger du tjener i spillejobben ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...