Gå til innhold

Mobilen virker ikke

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• stjernestøv

20

• AnonymBruker

9

• frosken

6

• Mrs D

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Sønnen måtte bytte fra Micro-SIM til Nano-SIM. Det fikk jeg fikset på sekundet i en lokal butikk som selger mobiler med Telenor-abonnement. Når han på butikken scannet inn det nye SIM-kortet sluttet det gamle å virke. Hos deg er jo siste steg gjort allerede virker det som. :D

Men kanskje vanskelig å få det fikset før over helga uansett.

Får nok ikke fikset det før til uken uansett nei.

Man overlevde fint uten i gamle dager.

Anonymous poster hash: 1f3fa...10f

Det var før NAV det, man kan bli fratatt dagpenger dersom de ikke får tak i deg på tlf, da er man ikke "reell arbeidssøker", hevdet de. Ikke aktuelt på sykepenger da

men men, bare noe jeg tenkte på

Anonymous poster hash: 648d8...d56

Det var før NAV det, man kan bli fratatt dagpenger dersom de ikke får tak i deg på tlf, da er man ikke "reell arbeidssøker", hevdet de. Ikke aktuelt på sykepenger da men men, bare noe jeg tenkte på Anonymous poster hash: 648d8...d56

Man har vel fasttelefon?

Annonse

Man har vel fasttelefon?

Det tror jeg de færreste har. Og det er vel ikke forferdelig lenge før det rett og slett blir slutt på fasttelefon, selv om jeg ikke husker når den skal fases helt ut. Alt analogt skal vekk. Først var det TV, nå holder de på med utfasing av analog radio og så står fasttelefonen for tur.

Det tror jeg de færreste har. Og det er vel ikke forferdelig lenge før det rett og slett blir slutt på fasttelefon, selv om jeg ikke husker når den skal fases helt ut. Alt analogt skal vekk. Først var det TV, nå holder de på med utfasing av analog radio og så står fasttelefonen for tur.

Lurer på hva som skjer om infrastruktruen rammes totalt av krig/terror/større katastrofer.

Virker så sårbart at alt skal være så avansert. Det er "ingen" som klarer å lage en digital radio i garasjen. En god gammeldags tuner er det bare å skaffe en innføringsbok i elektronikk for å lage.

Nå legges snart alle helsejournaler ut på nett og. I alle fall epikrisene og medisineringen.

Snart må vi vil ha 600.000 i arbeid for å passe på / overvåke alt dette, slik de har i Kina.

Mens det andre steder gås bakover: http://www.nrk.no/verden/vil-bytte-ut-epost-med-skrivemaskin-1.11833919

Men men.

Vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Lurer på hva som skjer om infrastruktruen rammes totalt av krig/terror/større katastrofer.

Virker så sårbart at alt skal være så avansert. Det er "ingen" som klarer å lage en digital radio i garasjen. En god gammeldags tuner er det bare å skaffe en innføringsbok i elektronikk for å lage.

Nå legges snart alle helsejournaler ut på nett og. I alle fall epikrisene og medisineringen.

Snart må vi vil ha 600.000 i arbeid for å passe på / overvåke alt dette, slik de har i Kina.

Mens det andre steder gås bakover: http://www.nrk.no/verden/vil-bytte-ut-epost-med-skrivemaskin-1.11833919

Men men.

Vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Og når får vi snart automatisk avlesning av strøm også. Bra er det, slitsomt å gjøre det selv annenhver mnd.

Men men.

Vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Det er vel liten tvil om at "fremskrittet" er mer sårbart enn det analoge opplegget vi hadde før. Det viser seg jo ganske ofte. Mobilnettet går ned for telling, nettbankene går ned for telling, signalene på TV detter ut under ekstremvær lenge før strømmen går osv osv. Da Dagmar herjet her på Vestlandet viste det seg f.eks at det var reservestrøm til mobilnettet i ca 8 timer etter at strømmen gikk. Og folk fikk beskjed om å bruke mobilnettet minst mulig for at det skulle vare lengre. Men det er vel under slike forhold behovet for å kunne ringe er størst vil jeg tro.

Så er det vel noen ting som forhåpentligvis blir bedre også.

Annonse

Elven vokser men de sier det skal ikke komme så mye regn som sist uke, men skremmende å se at den vokser. Er nervæs for å sove i natt, følger med hele tiden.

Jeg så på yr at det ser ut til å bli relativt lite regn i uken som kommer, så vi får håpe at dette er siste natten du er så bekymret.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...