Gå til innhold

Noen som har erfaring med Paypal?

Anbefalte innlegg

Skal selge noe til en privatperson via finn.no. I den forbindelse vil vedkommende betale meg gjennom Paypal for varen jeg skal selge. Jeg er ingen erfaring med denne type betaling. Hva gjør jeg i denne forbindelse? Er snakk om noen få hundre kr tilsammen med porto. 

Syne det virket tungvint å få til, men skjønner ikke fremgangsmåten. Har solgt før bare ved å overføre penger direkte til konto.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/401834-noen-som-har-erfaring-med-paypal/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ikke noe sånn greie at kjøper kan kreve å få pengene tilbake, og da må selger bevise at varen faktisk har blitt sendt til kjøperen. Jeg vet ikke, men sålenge det er småbeløp så er det vel greit nok uansett ikke så mye å tape dersom det er en uredelig kjøper

Endret av DexterMorgan

Er det ikke noe sånn greie at kjøper kan kreve å få pengene tilbake, og da må selger bevise at varen faktisk har blitt sendt til kjøperen. Jeg vet ikke, men sålenge det er småbeløp så er det vel greit nok uansett ikke så mye å tape dersom det er en uredelig kjøper

https://hjelpesenter.finn.no/hc/no/articles/304954-PAYEX-FINN-betalingsgaranti

hmm ja det virker tryggere, en liten risiko for at kjøperen er en drittsekk da og da blir pengene sperret for begge to, men da er det ihvertfall ikke noen økonomisk fordel for kjøper å være slem så det hjelper betydelig da naturligvis satistisk sett

hmm ja det virker tryggere, en liten risiko for at kjøperen er en drittsekk da og da blir pengene sperret for begge to, men da er det ihvertfall ikke noen økonomisk fordel for kjøper å være slem så det hjelper betydelig da naturligvis satistisk sett

Kjøperen kan jo kjøpe en ting han allerede har en skadet/ødelagt/fake versjon av, og bytte de om og så klage på det han fikk i posten... og til slutt sende skrotet tilbake. :P

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...