Gå til innhold

Arbeidsløs rangert bak massemorder?

Anbefalte innlegg

Dagpengene min er nå gått ut og jeg har nå 0 kr i mnd. Får heller ikke noe til bolig eller mat.

Breivik får penger i fengsel. Han får gratis mat, "bolig", treningsrom etc, og penger i tillegg. Leste faktisk at han gikk fra 0 til å tjene penger på alle disse drapene.(ved å sitte i fengsel)

Hvis jeg nå går og tar livet av noen så tikker det plutselig penger inn på konto?.(i tillegg til "bolig", mat, treningsrom osv).

Greit at man ikke skal sitte igjen med mye penger når man er arbeidsledig men man burde da ikke få mindre enn en som sitter i fengsel for massedrap?. Enten så har Nav glemt å utbetale meg penger, eller så er det tull at fengselsfugler får penger.

Hva er ritkig og hva er feil?. Hvis det er riktig som jeg beskriver, så må de som skjønner logikken forklare.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/401851-arbeidsl%C3%B8s-rangert-bak-massemorder/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dagpengene min er nå gått ut og jeg har nå 0 kr i mnd. Får heller ikke noe til bolig eller mat.

Breivik får penger i fengsel. Han får gratis mat, "bolig", treningsrom etc, og penger i tillegg. Leste faktisk at han gikk fra 0 til å tjene penger på alle disse drapene.(ved å sitte i fengsel)

Hvis jeg nå går og tar livet av noen så tikker det plutselig penger inn på konto?.(i tillegg til "bolig", mat, treningsrom osv).

Greit at man ikke skal sitte igjen med mye penger når man er arbeidsledig men man burde da ikke få mindre enn en som sitter i fengsel for massedrap?. Enten så har Nav glemt å utbetale meg penger, eller så er det tull at fengselsfugler får penger.

Hva er ritkig og hva er feil?. Hvis det er riktig som jeg beskriver, så må de som skjønner logikken forklare.

Du har vel rett på sosialhjelp? 

Anonymous poster hash: 9bfdd...017

Det stemmer som nevnt ovenfor. Alle norske borgere er sikret penger til det mest nødvendige aka livsopphold. Dette gjelder UANSETT om du er i fengsel eller ikke. Men har du sparepenger så kan det hende du må bruke dem opp først ;)

Vi bruker forøvrig 10 millioner kroner i året på han godeste morderen, det er galskap i seg selv.

Men men

Anonymous poster hash: b0711...7d6

Det stemmer som nevnt ovenfor. Alle norske borgere er sikret penger til det mest nødvendige aka livsopphold. Dette gjelder UANSETT om du er i fengsel eller ikke. Men har du sparepenger så kan det hende du må bruke dem opp først ;)

Vi bruker forøvrig 10 millioner kroner i året på han godeste morderen, det er galskap i seg selv.

Men men

Vi får se hva som skjer?

Anonymous poster hash: 9bfdd...017

Annonse

Jeg leste at alle får penger i fengsel selv om man har penger på konto. Men dette stemmer ikke?

Tror det er noe slikt som at dersom de "jobber" (inkl utdanning) så får de ca 60 kroner dagen. Ikke noen timelønn å skryte av da. Blir mer som en latterlig dårlig betalt jobb, enn "gratis penger". Men men

Han får mer hjelp til å få seg jobb enn andre, når soningen er slutt. De som tror at han ikke slipper ut noen gang, tar feil.

Jeg vet om folk som har begått kriminelle handlinger for å slippe unna å betale narkogjeld. (Narkobaronene tar de ikke, for de masse-genererer arbeidsoppgaver for politiet. Da kan jo ikke bli arbeidsledige heller.) F.eks. det første en fyr gjorde da han slapp ut av fengselet, var å bryte seg inn i en bilforretning og stjele en bil. Deretter meldte han seg selv til politiet. Da ble politet nødt å ta beina ned fra bordet og reagere.  I fengselet får han gratis vakthold hele døgnet.

Anonymous poster hash: 42853...d8e

Han får mer hjelp til å få seg jobb enn andre, når soningen er slutt. De som tror at han ikke slipper ut noen gang, tar feil.

Næh han slipper ikke ut. Men mange andre farlige folk gjør det, det er sant

Trådstarter har et poeng. Hvis man gir større økonomiske fordeler til kriminelle framfor lovlydige, stimulerer man i virkeligheten til kriminalitet. Da kan man risikere at husløse og konkursslåtte begår kriminalitet for å få økonomiske fordeler de ellers ikke ville fått.

Annonse

Trådstarter har et poeng. Hvis man gir større økonomiske fordeler til kriminelle framfor lovlydige, stimulerer man i virkeligheten til kriminalitet. Da kan man risikere at husløse og konkursslåtte begår kriminalitet for å få økonomiske fordeler de ellers ikke ville fått.

For å få betalt 60 kr dagen mens man sitter innelåst 24 timer i dønger, mener du virkelig det?

Anonymous poster hash: 79392...b6e

For å få betalt 60 kr dagen mens man sitter innelåst 24 timer i dønger, mener du virkelig det?

Anonymous poster hash: 79392...b6e

60 kroner dagen er mer enn mange østeuropere har å leve av. Begår de kriminalitet, er den økonomiske risikoen lik null.

For stoffmisbrukere betyr det at de slipper å betale narkogjeld og får gratis kost og losji. Ute av fengselet har de ingen steder å bo og blir uteliggere. Tar de sjangsen på hospits betalt av sosialkontor, risikerer de å bli robbet, og at torpedoer finner dem.

Kriminalomsorgen sementerer egentlig et liv i kriminalitet i stedet for å få dem bort fra det farlige miljøet de er i. Rusavhengigheten og miljøet holder dem fast i kriminalitet.

De skulle ikke fått disponere en krone selv så lenge de er i fengsel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...