Gå til innhold

Bytte mobil uten fullstendig emballasje?

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt mobil med 30 dagers åpent kjøp. I kampens hete har jeg fått kastet noen av de små plastbosene som mobilen og laderen lå i.

Nå ønsker jeg å bytte varen da den ikke kan det jeg hadde forventet.

Kan jeg byttet den når deler av emballasjen mangler?

Blir kjempeglad for svar!

Anonymous poster hash: 3728e...c01

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/401857-bytte-mobil-uten-fullstendig-emballasje/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husk på at du ikke må klage på kvaliteten på varen. Da blir det fort en ordinær reklamasjonssak. Selger kan nekte og si at han vi bruke muligheten til reparasjon osv.

Hvis du derimot bruker angreretten din, kan han ikke nekte. Der er ingen forbehold i lovteksten som gjør at selger kan nekte, men da må varen være upåvirket av slitasje og skade. Du må levere mobil med lader tilbake.

I mange tilfeller er emballasjen slik at du ikke får tak i varen uten å ødelegge emballasjen. Om selger da klager på at emballasjen ikke er med, har han i realiteten tilsidesatt angreretten.

Anonymous poster hash: d69ac...3c9

Husk på at du ikke må klage på kvaliteten på varen. Da blir det fort en ordinær reklamasjonssak. Selger kan nekte og si at han vi bruke muligheten til reparasjon osv.

Hvis du derimot bruker angreretten din, kan han ikke nekte. Der er ingen forbehold i lovteksten som gjør at selger kan nekte, men da må varen være upåvirket av slitasje og skade. Du må levere mobil med lader tilbake.

I mange tilfeller er emballasjen slik at du ikke får tak i varen uten å ødelegge emballasjen. Om selger da klager på at emballasjen ikke er med, har han i realiteten tilsidesatt angreretten.

Hva er denne angreretten du snakker om? Er ikke det for nettbutikk handel ?

Anonymous poster hash: 1b40c...100

Husk på at du ikke må klage på kvaliteten på varen. Da blir det fort en ordinær reklamasjonssak. Selger kan nekte og si at han vi bruke muligheten til reparasjon osv. Hvis du derimot bruker angreretten din, kan han ikke nekte. Der er ingen forbehold i lovteksten som gjør at selger kan nekte, men da må varen være upåvirket av slitasje og skade. Du må levere mobil med lader tilbake. I mange tilfeller er emballasjen slik at du ikke får tak i varen uten å ødelegge emballasjen. Om selger da klager på at emballasjen ikke er med, har han i realiteten tilsidesatt angreretten. Anonymous poster hash: d69ac...3c9

Hei og takk for svar.

i mitt tilfelle er det 30 dagers åpent kjøp. Gjør det situasjonen lettere?

Hva er denne angreretten du snakker om? Er ikke det for nettbutikk handel ?

Anonymous poster hash: 1b40c...100

Kan ikke temaet til dybden, men se her:

http://lovdata.no/dokument/NL/lov/2014-06-20-27?q=angrerettloven §20 og §21.

http://lovdata.no/dokument/NL/lov/2002-06-21-34 §42

Annonse

Kan ikke temaet til dybden, men se her:http://lovdata.no/dokument/NL/lov/2014-06-20-27?q=angrerettloven §20 og §21.http://lovdata.no/dokument/NL/lov/2002-06-21-34 §42  Anonymous poster hash: d69ac...3c9

Tusen takk for linker.

Kjøpet var fra butikk - Expert.

Angreretten gjelder ikke i dette tilfellet.

Tusen takk for linker.

Kjøpet var fra butikk - Expert.

Angrerett kan du ikke benytte deg av, men det spiller ingen rolle for Expert har gitt deg, som du selv nevner 30 dagers åpent kjøp, ta med deg kvittering og pakk inn mobilen så godt og pent som du klarer, deretter går du å bytter den. Jeg har gjort det selv uten problemer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...