Nycora Skrevet 7. november 2014 Skrevet 7. november 2014 Lurer på om det er flere som har opplevd dette? Har akseptert for lenge siden at jeg reagerer sånn. Første gangen jeg kan huske dette skjedde var rundt 10-11 års alderen. Jeg snakket ikke på over et år. Har hatt dette flere ganger senere også, men kun for korte perioder. Hva er det egentlig som skjer? 0 Siter
florista Skrevet 7. november 2014 Skrevet 7. november 2014 Hei. Jeg har også hatt det sånn i perioder, men ikke så lenge som på over et år. Stort sett på noen dager. Andre ganger bare noen timer. Dette kommer særlig under stress for min del. Første gang det skjedde ble jeg fullt utredet pga mistanke om blodpropp eller lignende i hjernen, men ingenting ble funnet og det ble konstatert at det var en del av min psykiske lidelse i forbindelse med KPTSD og dissosiasjon. Jeg vet ikke nøyaktig hva som skjer, men for min del skjer det når jeg får sterke påminnere, har lite søvn eller mat i kroppen og har lite krefter til å stå imot. Det er veldig ubehagelig, men forstår nå at det er noe som går over og jeg prøver å hvile og hente meg inn og finne trygge steder. 0 Siter
Nycora Skrevet 7. november 2014 Forfatter Skrevet 7. november 2014 Dissosierer kanskje jeg også. Kan ha flere minutter hvor jeg ikke vet hva jeg har gjort. Våkner plutselig til meg selv og har gått langt vekk. Det skjer med meg også hvis det skjer noe spesielt. Har lange perioder nå hvor jeg fungerer ganske bra. Bare livet hadde vært helt rolig bestandig :-). Selv om man skjermer seg aldri så mye, må man jo noen ganger delta i livet . Stress tåler ikke jeg heller, går liksom på utsiden av meg selv. Må vel bare godta at jeg er blitt sånn. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.