Gå til innhold

– Hadde jeg visst hva Frp sto for, ville jeg aldri verden stemt på dem

Anbefalte innlegg

Det står mer enn 500.000 utenfor det ordinære arbeidslivet (uføre, AAP, arbeidsledige og permiterte). Finnes det jobber til alle disse? Hva skal de leve av?

Anonymous poster hash: ad364...c6b

Veldig godt spørsmål. Hadde du stilt spørsmålet til en stortingspolitiker, tror jeg ikke du hadde fått noe greit svar.

Noen havner i en klemme, og de bryr politikerne seg lite om. Et eksempel her: http://www.an.no/nyheter/article7685442.ece

Fortsetter under...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

20

• ecbole

9

• skrevet

6

•  cilie

2

Ja, det blir helt feil at noen skal å så mye barnetillegg at de får mer utbetalt enn da de jobbet. Bra det blir gjort noe med dette. Selv om de kanskje går noe drastisk til verks. 

Anonymous poster hash: 64e9d...950

Barnetillegget skal gå til å betale for barnas behov, og det varierer ikke med en enslig foreldres inntekt.

Skal man da sammenligne barnetillegget for en uføretrygdet person som kun hadde dårlig betalt deltidsjobb før uføretrygd ble innvilget, med en uføretrygdet person som først hadde fulltidsjobb og godt betalt?

Endret av ecbole

Barnetillegget skal gå til å betale for barnas behov, og det varierer ikke med en enslig foreldres inntekt.

Skal man da sammenligne barnetillegget for en uføretrygdet person som kun hadde dårlig betalt deltidsjobb før uføretrygd ble innvilget, med en uføretrygdet person som først hadde fulltidsjobb og godt betalt?

Men hva med de som er lavtlønnede og har mange barn? Disse vil ha mindre utbetalt enn en som ikke jobber. Med dagenssystem er det mange som får vesentlig mer utbetalt etter å ha blitt trygdet. Slik kan det ikke være.

Anonymous poster hash: cadee...8ef

Veldig godt spørsmål. Hadde du stilt spørsmålet til en stortingspolitiker, tror jeg ikke du hadde fått noe greit svar.

Noen havner i en klemme, og de bryr politikerne seg lite om. Et eksempel her: http://www.an.no/nyheter/article7685442.ece

Ja, det er titusenvis av funksjonshemmede som gjerne vil jobbe men som ingen vil ansette. Man ansetter heller en frisk og rask svenske eller polakk.

Mener folk som vil kutte i trygdene at disse skal leve på minimum sosialstønad resten av livet?

La oss kalle en spade en spade, Frp får stemmer på 4 ting;

Mindre innvandring (angivelig)

Lavere skatter og avgifter

Strengere straffer

Mindre formynderi

Nå som de er i regjering, så virker de en del mindre handlingsvillige enn i opposisjon.

Dermed så faller populariteten.

Det samme som skjedde med SV.

PS, jeg pleier å stemme FRP, men det blir nok ikke med det første igjen.

Annonse

Om det er lurt vet jeg ikke. Men de appellerer til meg. I alle andre saker enn fjerning av barnetillegget.

De er ett viktig korreks til politisk korrekte etablisemanget. Uten FRP ville vi lignet mer på Sverige, og der har virkelig ting begynt å skli ut MHT asylpolitikk.

Hei!

Jeg er uenig med de fleste partier, så jeg stemmer på viktige prinsippsaker, som:

Demokrati og ytringsfrihet er viktig

Da ble det Piratpartiet,

Frihet er grunnlaget for fremgang og likeverd og for meg er:

full åpenhet i statsforvaltningen, personvern på internett, samt mer og bedre bruk av IT og teknologi for å få til et best mulig demokrati , det viktigste!

Oi, det var da et svært snervert syn på hva som er viktig. Jeg synes det er viktig å prøve å se helheten til et parti, ikke bare enkeltsaker. 

De sier at de er partiet for folk flest, men hvem er det, spør hun og legger til at "nå vil de ta fra folk som meg trygden".

Vi som ikke kan jobbe, skal skremmes til det, ellers mister vi trygd. Da må jeg begynne å stjele for å overleve.

Har ikke fått med meg at FrP vil ta fra meg trygden. Har jeg gått glipp av noe?

Etter nyttår får jeg faktisk 5-600 mer i måneden. Nå har ikke dette noe med FrP å gjøre, da.

Eller mener hun bare lavere satser med "ta fra folk trygden"? Kanskje jeg misforstod.

Vel, som sagt får jeg mer etter nyttår. Så om de vil redusere satsene så gjelder det åpenbart ikke alle.
Endret av skrevet

De sier at de er partiet for folk flest, men hvem er det, spør hun og legger til at "nå vil de ta fra folk som meg trygden".

Vi som ikke kan jobbe, skal skremmes til det, ellers mister vi trygd. Da må jeg begynne å stjele for å overleve.

Har ikke fått med meg at FrP vil ta fra meg trygden. Har jeg gått glipp av noe?

Etter nyttår får jeg faktisk 5-600 mer i måneden. Nå har ikke dette noe med FrP å gjøre, da.

Eller mener hun bare lavere satser med "ta fra folk trygden"? Kanskje jeg misforstod.

Vel, som sagt får jeg mer etter nyttår. Så om de vil redusere satsene så gjelder det åpenbart ikke alle.

De aller fleste trygdede vil få mer å rutte med nå, men media er media, og som vi alle vet har de ledende mediene en meget rød farge.

Men men

Anonymous poster hash: 94a25...be0

De aller fleste trygdede vil få mer å rutte med nå, men media er media, og som vi alle vet har de ledende mediene en meget rød farge.

Men men

Anonymous poster hash: 94a25...be0

"De ledende mediene" skriver kun om det de vet folk vil lese om, verken mer eller mindre...

Men hva med de som er lavtlønnede og har mange barn? Disse vil ha mindre utbetalt enn en som ikke jobber. Med dagenssystem er det mange som får vesentlig mer utbetalt etter å ha blitt trygdet. Slik kan det ikke være.

Du sammenligner veldig feil etter min mening. Man skal ikke sammenligne hva som blir gitt barna av ytelser med lønnsinntekten til andre personer. Barnetrygd og barnetillegg skal gå til barnas beste. De beløpene er ikke regnet ut fra inntektsbehovet til andre voksne uten trygd!

Det er ikke barnas feil om foreldrene blir uføretrydet og at de var lavtlønte og ikke maktet å gi barna det de burde fått mens foreldrene var i jobb. Barna skal ikke lide for at foreldre blir uføretrygdet. Barnas behov er det samme, uavhengig av foreldrenes inntekter. Derfor har man faste satser for barnetrygd og barnetillegg for utføretrygdede.

Det vil ikke lenger være noen inntektsgrenser for uføretrygdere etter nyttår. Da vil det uansett lønne seg å jobbe, uavhengig av barnetillegg.

Hvis noen tror at barnetillegget er for stort, så må man i det minste sammenligne med barnas behov og hva det koster ekstra for en uføretrygdet å ta hånd om dem. Og da må man huske på at barnetrygd bare er et tilstudd som dekker noe av utgiftene.

Noen ganger kan trygden bli så stor at den blir større enn hva man kunne fått i jobb. Da blir det ulønnsomt å jobbe - og det er faktisk meningen for at ingen skal havne i større fattigdom. Da er det lønna som er for lav, ikke trygden for høy. Det er ikke godt å være trygdet, men det er i det minste bedre enn et liv i fattidom.

Mener folk som vil kutte i trygdene at disse skal leve på minimum sosialstønad resten av livet?

Still spørmålet til alle de som vil kutte på barnetillegget for uføre.

"De ledende mediene" skriver kun om det de vet folk vil lese om, verken mer eller mindre...

Gjør de det? Noen ganger lurer jeg på om en del av stoffet i avisene/TV er skjulte mediakampanjer for å få gjennom saker hos politikerne. Altså at de kampanjene blir kjøpt hos informasjonsbyråer a la First House som driver dem gjennom overfor pressen og politikerne.

Endret av ecbole

Annonse

Men men

De fleste vil få nøyaktig det samme. Noen vil få litt mer, noen (med mye gjeldsrenter) vil få endel mindre. Samt de med store barnetillegg.

Vil du vite hva som foregår må du lese på Nyhetsspeilet.

Det er ikke barnas feil om foreldrene blir uføretrydet og at de var lavtlønte og ikke maktet å gi barna det de burde fått mens foreldrene var i jobb. Barna skal ikke lide for at foreldre blir uføretrygdet. 

Men slik det er nå vil barna de til lavtlønnede lide. Da er det bedre å legge om barnetrygden, slik at alle med barn og lave inntekter, enten det er uføretrygd eller lønn, får barnetillegg.

Gjør de det? Noen ganger lurer jeg på om en del av stoffet i avisene/TV er skjulte mediakampanjer for å få gjennom saker hos politikerne. Altså at de kampanjene blir kjøpt hos informasjonsbyråer a la First House som driver dem gjennom overfor pressen og politikerne.

Det er det garantert. Og riktingene som har støttet høyresiden med digre millionbeløp forventer nå vaulta for pengene. Demokrati?

De er ett viktig korreks til politisk korrekte etablisemanget. Uten FRP ville vi lignet mer på Sverige, og der har virkelig ting begynt å skli ut MHT asylpolitikk.

Virkelig? Frp har hatt minmal innflytelse på innvandringspolitkken tidligere, og det virker ikke som det blir store endringer nå. Dessverre.

Hm... hvem betaler dette?

Virkelig? Frp har hatt minmal innflytelse på innvandringspolitkken tidligere, og det virker ikke som det blir store endringer nå. Dessverre.

Merkelig nok ser Frp lite sammenheng mellom EØS-avtalen og innvandring. Hadde vi vært uten den avtalen, kunne vi bestemt selv mye friere hvordan innvandring skulle være.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...