Gå til innhold

– Hadde jeg visst hva Frp sto for, ville jeg aldri verden stemt på dem

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

20

• ecbole

9

• skrevet

6

•  cilie

2

Firmaer, NGO-er, fagforeninger og hvem vet, kanskje partier også. Mistanken bør rettes mot dem som kan ha fordel av et vedtak i Storting eller Regjering.

Men én ting er nå sikkert; asylbarna har ikke råd til dette. Så kanskje det er derfor "vi" er så hjerteråe mot dem...?

Men én ting er nå sikkert; asylbarna har ikke råd til dette. Så kanskje det er derfor "vi" er så hjerteråe mot dem...?

Selvfølgelig ikke asylsøkernes barn. Barn får ikke asyl fordi de ikke har grunner til å flykte. De driver  ikke politisk virksomhet. De kan bli regnet som flyktninger.

Hjerterå? Dette er en sak om manipulering av opinionen. Barn har best av å være sammen med foreldrene, normalt, også om foreldrene ikke får bo her. Er barna foreldreløse, blir saken noe helt annet. Da må de bli her.

Her er det andre interesser enn barna. De er bare et påskudd. Det har å gjøre med befolkningssammensetningen på lang sikt. Foreldrene til disse og sikkert deres barn etter hvert også, kommer aldri til å stemme på ytre høyre. De blir nok sannsynligvis stemmekveg for de røde.

De røde partiene er ikke lenger arbeiderpartier. Over en del tiår har de rødes velgergrunnlag blitt stadig svakere (bortsett fra noen unntak, som hoppet oppover etter at statsbudsjettet ble lagt fra). Skulle de ikke sett etter flere nye velgergrupper, ble de røde partiene etter hvert utfaset. Går de inn for høy innvandring, kan de endre befolkningssammensetningen slik at de røde kan beholde makt/innflytelse på sikt.

Hvem ville støttet disse da? Sannsynligvis Ap og spesielt LO som har mye penger. Venstrevridde organisasjoner, som Nye SOS Rasisme, Norsk Folkehjelp, Palestinakomiteen, Palestinaforeningen, Kommunistisk plattform, Tjen Folket og deres ungdomsorganisasjon Revolusjonær Kommunistisk Ungdom.

Anonymous poster hash: 3dd2e...e4a

Gjest Gargamel

Firmaer, NGO-er, fagforeninger og hvem vet, kanskje partier også. Mistanken bør rettes mot dem som kan ha fordel av et vedtak i Storting eller Regjering.

Er du seriøs nå? Jeg er litt overrasket over å høre sånt fra deg.

Annonse

Er du seriøs nå? Jeg er litt overrasket over å høre sånt fra deg.

Tror du redaksjonene bare finner på sånt? Det har vært en del skriving om kampanjejournalistikk. Et eksempel der de innrømte kampanjejournalistikk, var da en tidligere direktør for Dnb, Finn Hvistendal, måtte forlate jobben. Han fikk med seg en stor fallskjerm. De aksjonærene som ville bli kvitt ham, visste om den rettigheten. Likevel brukte de noe som ble kalt "skittpakke" i media. Det virket.

Vi vet normalt ikke om noe er kampanjejournalistikk. Men se på hvem som har fordel av avisartiklene. Ikke tro at vi er så mye bedre enn andre land. Jeg tror fenomenet er nokså utbredt og brukes av de aller fleste/alle aktører i politikk, næringsliv og organisasjoner. Så kan man diskutere sannhetsgehalt og motiver. Kampanjejournalistikk kan kanskje føre noe godt med seg også. F.eks. at foreldreløse flyktningebarn får bli her. Det jeg misliker er manipuleringen overfor opinionen.

Vet ikke om det bare er meg...men når jeg leser om politikere som hevder edle motiver og gjør motsatt, lurer jeg på hvor mye som er sant. Det samme med journalister, redaktører, forfattere og andre mediafolk. Les om First House. Legg merke til at en hel del mennsker jobber der. Og de må nødvendigvis sette spor etter seg i media. De er vel ikke det eneste firmaet av den typen. Noen må være kundene deres også. Da har nok dette et større omfang enn vi ville likt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...