Gå til innhold

At folk kan plage andre slik....

Anbefalte innlegg

Så hvis noen blir ranet så er det å legge ansvaret på offeret når man påpeker at det kanskje var dumt å vandre gatelangs i de verste strøka nattestid?

Snakk om å drepe debatt.

Her er det snakk om eldre mennesker som på årevis blir trakassert i sitt eget hjem. Det er det stedet i verden der alle bør kunne føle seg trygge. Er ikke helt det samme som å vandre rundt i skumle strøk av byen.

Fortsetter under...

Det er nå en gang sånn i verden at en må prøve å finne strategier for å ikke bli mobbet. Kommer aldri til å bli kvitt mobbere.

Hva med å finne strategier for at folk ikke skal bli mobbere? Det er alt for ofte sånn at det er den som blir mobbet som sitter som taper. Er det virkelig et sånt samfunn du ønsker?

Her er det snakk om eldre mennesker som på årevis blir trakassert i sitt eget hjem. Det er det stedet i verden der alle bør kunne føle seg trygge. Er ikke helt det samme som å vandre rundt i skumle strøk av byen.

Jeg er sikker på at de har forholdt seg klønete til ungene. Det er selvsagt likevel ungene sitt ansvar. Og de fortjener det ikke. Såklart man må foreta seg noe for å stoppe ungene, men jeg syns bare det var litt uinteressant å kun påpeke det i og med at det har blitt nevnt flere ganger av andre, og at det er åpenbart. Men hvis jeg skulle rådet folk til hvordan unngå dette så ville jeg sagt at det ikke er lurt å overdrive alvorligheten av en rampestrek, f.eks. ved å kalle det "terrorisme" eller snakke om "hjerteinfarkt" (sier ikke at de gjorde dette til å begynne med, men jeg aner ugler i mosen ut i fra hvordan de snakker med avisa). Fordi dette er "bensin på bålet".

Nicklusheletida

Snakker om å legge skylden på dem som blir mobbet, og ikke selv ta ansvar for sine destruktive handlinger. Høres ikke særlig voksent ut, spør du meg.

Nå tror jeg du må lese hva jeg skriver en gang og til og du må også lese hva jeg svarer på. Jeg svarte ei/en som ville gi ungene elektrisk støt. Det var DET jeg svarte på. Jeg svarte så at jeg ville tatt dette annerledes i fra starten av.

Det betyr ikke at jeg ikke mener man skal ta for seg ungene å legge ansvaret på dem. Tipper det blir gjort nå.

Les det jeg skriver før du svarer.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...