Gå til innhold

Fengsling av 15-åring:-(

Anbefalte innlegg

Hei!

Sjokkerende og trist at en traumatisert og syk 15 årig jente sitter isolert og fengslet i bredtvedt kvinnefengsel :-(

Godt barne og ungdomspsykiatrisk forening også er sjokkerte og protesterer.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Fengsling-av-15-arig-drapssiktet-kritiseres-7779113.html

Men jeg blir så trist og provosert.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/401966-fengsling-av-15-%C3%A5ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Sjokkerende og trist at en traumatisert og syk 15 årig jente sitter isolert og fengslet i bredtvedt kvinnefengsel :-(

Godt barne og ungdomspsykiatrisk forening også er sjokkerte og protesterer.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Fengsling-av-15-arig-drapssiktet-kritiseres-7779113.html

Men jeg blir så trist og provosert.

Det er trist men hun har jo drept en person, og hva gjør man da?

Det er trist men hun har jo drept en person, og hva gjør man da?

Hei!

Da tar man vare på menneske som enda er barn, i en omsorg utenfor fengsel.

Barn har ingenting i fengsel å gjøre!

Bare les hva psykiatere generelt mener om dette.

Norge bryter barne-konvensjonen, vi bryter jo så mange menneskerettigheter for tiden.

Vi kan jo ikke ha en så ustabil person gående ute på gata, selv om hun er så ung og i mangel av noe bedre holdes hun i et kvinnefengsel. Men selvfølgelig håper jeg hun får den hjelpen hun trenger etterhvert.

Hei!

Det er bare å lese artikkelen og google hva psykiatere generelt har uttalt i denne saken, det er bare skammelig at man setter et barn i fengsel, en liten spe/tynn jente, fins det andre måter å ta vare på.

Til og med jeg kan tenke ut gode måter uten å fengsle henne.

Hei!

Da tar man vare på menneske som enda er barn, i en omsorg utenfor fengsel.

Barn har ingenting i fengsel å gjøre!

Bare les hva psykiatere generelt mener om dette.

Norge bryter barne-konvensjonen, vi bryter jo så mange menneskerettigheter for tiden.

Vet ikke jeg, når barn dreper kan de ikke gå løse rundt. Man har vel ikke tiltak når sånt skjer.

Annonse

Gjest Gargamel

Det fungerte dårlig å la vanlige folk passe på denne jenta. Hun lokket offeret i en felle og drepte henne. Jeg tviler sterkt på om det strider mot menneskerettighetene da få land har høyere kriminell lavalder enn 15 år. England har 10 år.

På en måte ville kriminell lavalder på 18 vært mer logisk siden man en myndig, men ett eller annet må man gjøre med kriminelle under 18 år også. Satt på spissen kan ikke en 17 åring få lov til å voldta en ny jente hver hver helg uten å sperres inne.

Ett eller annet tiltak må man ha, enten man kaller det fengsel eller noe annet. Jeg synes ikke all ungdomskriminalitet kan overlates 100% til psykiatrien. Handlingene i seg selv bør noen ganger være grunn nok til å sperre folk inne, uavhengig av diagnose.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...