Gå til innhold

Liker du endringene på dol?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 138
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

23

• skrevet

17

• slabbedask

9

• skrev

8

Ta i bruk browseren Google Chrome om du ikke har den fra før, og installer så Adblock.   Farvel til all reklame.

Jeg har ikke sett en reklame på flere år  :D

Adblock finnes vel for alle nettlesere? Jeg bruker det på Safari, og har heller ikke sett reklame på den tid jeg kan huske.

Min tålmodighet med dol er i grunnen loslitt etter den store omleggingen i fjor, og jeg syns dol innholdsmessig har tapt seg big time. Kontrollen fra admins side virker å være slappere, det er overvekt av folk som ser ut til å dikutere med seg selv, det florerer av sjelløse anonyme, og jeg syns faktisk også at det rotes mye med roller her inne (prof/ ikke-prof). Det er vel symptomatisk at denne siste omleggingen bryr meg midt mellom - stedet er ødelagt uansett. 

Jeg synes rollene blir mer og mer uklare. Det er stadig flere som svarer som fagpersoner uten å ha den tittelen, og som nyter den samme respekten blant brukerne. Men hva er de? Er de fagpersoner? Bør man lytte mer til dem enn til de andre her, eller er det bare folk som vet og kan litt og sitter og later som de er eksperter? Jeg mener ikke å være vrang, men jeg hadde satt pris på en ordning der man kan se hvem som er eksperter. 

Jeg synes rollene blir mer og mer uklare. Det er stadig flere som svarer som fagpersoner uten å ha den tittelen, og som nyter den samme respekten blant brukerne. Men hva er de? Er de fagpersoner? Bør man lytte mer til dem enn til de andre her, eller er det bare folk som vet og kan litt og sitter og later som de er eksperter? Jeg mener ikke å være vrang, men jeg hadde satt pris på en ordning der man kan se hvem som er eksperter.

Sånn vil det vel alltid være i slike diskusjonsforum. Så må det bli opp til den enkeltes fornuft å forholde seg til svarene. De formelle ekspersvarene er jo markert.

Annonse

Under de siste ligger de ulike forumvalgene hos meg.

Slik er det ikke hos meg, jeg får kun opp de siste innleggene som er skrevet og ikke forumvalgene. Dette er  i god gammel Dol stil (kanskje ikke de som har gjort endringene nå?) det fungerer aldri etter omlegging.

Tenker du på noen spesielle nå?

Anonymous poster hash: 5f4dc...d8e

Slik er det ikke hos meg, jeg får kun opp de siste innleggene som er skrevet og ikke forumvalgene. Dette er  i god gammel Dol stil (kanskje ikke de som har gjort endringene nå?) det fungerer aldri etter omlegging.

Ok - da vet jeg neimen ikke... Likte dol best for et par år siden:(

Ok - da vet jeg neimen ikke... Likte dol best for et par år siden:(

Den siste omleggingen var jo en katastrofe, men det er bare å se på antall brukere, de fleste forsvant med god grunn og selv så skjønner jeg ikke hvorfor jeg er her av og til. Sitter bare å irriterer meg over hvor dårlig oppsett dette er.

Tenker du på noen spesielle nå?

Anonymous poster hash: 5f4dc...d8e

Jeg tenker på flere nick som svarer som eksperter uten at de har noen tittel. Det ser for meg ut som de har status som eksperter blant de faste brukerne, og det virker jo som de har peiling på det de skriver om. Kanskje de har utdanning eller erfaring som gir dem slik tyngde, og kanskje det er noe mange av brukerne kjenner til, men jeg har i alle fall  ikke fått det med meg. For meg ser det en smule uryddig ut med slike uformelle eksperter. Det er selvsagt ikke noe problem i at vanlige brukere med mye erfaring hjelper andre, det er jo det som er meningen, men det kan ofte være uklart hvem som er hva her på Dol. Jeg synes det er ok å vite hvem som er hva.

Jeg tenker på flere nick som svarer som eksperter uten at de har noen tittel. Det ser for meg ut som de har status som eksperter blant de faste brukerne, og det virker jo som de har peiling på det de skriver om. Kanskje de har utdanning eller erfaring som gir dem slik tyngde, og kanskje det er noe mange av brukerne kjenner til, men jeg har i alle fall  ikke fått det med meg. For meg ser det en smule uryddig ut med slike uformelle eksperter. Det er selvsagt ikke noe problem i at vanlige brukere med mye erfaring hjelper andre, det er jo det som er meningen, men det kan ofte være uklart hvem som er hva her på Dol. Jeg synes det er ok å vite hvem som er hva.

Så lenge tråden ikke er merket med "Ekspertsvar" er det bare vanlige brukere som har svart. Ser jeg ikke helt problemet.

Det er nok mange her med god kunnskap - både formell og uformell - på mange områder. Men de fleste ønsker nok ikke å legge ut cven her. Hvis de som svarer seriøst her slutter med det, så kan hele forumet legges ned.

Annonse

Pr dags dato så er det vel kun to formelle eksperter her på dol: Mette Moen og NHD. Synes du det er et problem at andre svarer som best de kan fordi de ikke er formelle eksperter? Og i så fall hvorfor?

Lurerpå hva du er her for da. Er det for å gjøre narr av og håne de psyke?Anonymous poster hash: b4b6f...26e

Tror ikke noe er her for å gjøre narr av psyke. Men det er en og annen paranoid sjel her som tar alt i verste mening alltid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...